Hul til Probe.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Jamen en magnet ventil kan da ikke fungere bare med 2 slanger på. Der skal da være noget til at styre ventilen. Og det vil jeg da mene at Selve ph modulet gør. men så er det bare om denne ventil kan arbejde sammen med mit ph modul
900 L viewtopic.php?t=10798
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Som Carsten skriver, havde jeg ikke magnetventil, da det gik galt for mig. Siden jeg har kørt med magnetventil, har jeg ikke oplevet noget. Desuden har jeg aldrig hørt om tilfælde, hvor en magnetventil sætter sig fast i åben tilstand. Hvis noget går galt med strømmen, vil den næsten altid lukke.
Hvad angår tilslutningen, så skal den da bare imellem tilbageløbsventilen og manometeret. Den skal have strøm af en pH. styret controller/stikdåse.
Hvad angår tilslutningen, så skal den da bare imellem tilbageløbsventilen og manometeret. Den skal have strøm af en pH. styret controller/stikdåse.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Den der ph styret controller, kan den Jbl jeg linker til ikke bruges til det?
Og hvordan plejer i at indstille det hele. Jeg har spekuleret på at la den give en bobbel hver 10 sek Og så stille ph controlleren til at åbne ved ph på 6,5
og lukke igen ved 6,2 er det sådan det gøres?
Og hvordan plejer i at indstille det hele. Jeg har spekuleret på at la den give en bobbel hver 10 sek Og så stille ph controlleren til at åbne ved ph på 6,5
og lukke igen ved 6,2 er det sådan det gøres?
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Ja den kan da. Bag på hanstikket til controlleren, som du sætter i stikkontakten, sidder der et hunstik. I dette sætter du blot magnetventilens hanstik, og indstiller derefter controllerens max. og min. værdi. Jeg tvivler på, at en bobbel hver 10. sekund kan holde en lav nok pH-værdi. Bare skru godt op for trykket, så der kommer 2-3 bobler i sekundet, så skal magnetventilen nok sørge for at lukke, når der er brug for det.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ja som i nok kan se er jeg sku ik så skarp på dette område, men vil bare sikre mig at det hele bliver gjort rigtig da det sku ville være ærgeligt at Få hele skidtet slået ihjel.
Hvordan kunne det egentlig gå galt mads? For meget co2? Forsvinder co2 en ikke igen når udledningsvandet drypper ud? eller det er måske kun i små mængder?
Hva har i jeres max og min indstillet til på controllern?
Hvor meget flov har i på Udledningsvandet?
Evt noget jeg skal gøre for at hjælpe co2en ud af mit udledningsvand?
Hvordan kunne det egentlig gå galt mads? For meget co2? Forsvinder co2 en ikke igen når udledningsvandet drypper ud? eller det er måske kun i små mængder?
Hva har i jeres max og min indstillet til på controllern?
Hvor meget flov har i på Udledningsvandet?
Evt noget jeg skal gøre for at hjælpe co2en ud af mit udledningsvand?
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg vil ihvertfald skarpt anbefale dig at køre med controller. Jeg mente selv det var muligt at køre uden, da jeg satte min til (hovedsageligt fordi jeg var for nærig til at smide 3k i controller og magnetventil.....).
Når man så én gang har prøvet at tømme hele sin CO2-flaske på en nat, så lærer man det sgu..... Jeg var bare glad for, at min flaske kun er på 300g - havde det nu været en 2kg, så var det da gået helt galt. Jeg mistede kun et par rejer, fisk og en enkelt Acropora ved det, så jeg slap meget billigt.
Mine målinger efter et 25% vandskifte var svjh KH=15 og Ca=500+
Jeg har en DIY-controller på idag og det kører rigtigt godt.
Mine indstillinger (bruger AM's HydroCarbonat):
pH-setpkt: 6,50
Hysterese: 0,05 (dvs. den åbner v. 6,55 og lukker v. 6,50)
Udløb: ~3 dryp/sec
/Kim
Når man så én gang har prøvet at tømme hele sin CO2-flaske på en nat, så lærer man det sgu..... Jeg var bare glad for, at min flaske kun er på 300g - havde det nu været en 2kg, så var det da gået helt galt. Jeg mistede kun et par rejer, fisk og en enkelt Acropora ved det, så jeg slap meget billigt.
Mine målinger efter et 25% vandskifte var svjh KH=15 og Ca=500+
Jeg har en DIY-controller på idag og det kører rigtigt godt.
Mine indstillinger (bruger AM's HydroCarbonat):
/Kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
OKi Kim, Men jeg kan ikke se hvordan man kan tømme sin flaske på en nat uden controller? Eller jo hvis man skruger fuld op for co2 flasken,
Hvordan kunne det ske for dig, havde du fået skruget for højt op?
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg havde justeret min regulator til ca. 1 bobbel i sekundet... Det havde kørt noget tid uden problemer. Jeg målte KH og Ca rimeligt tit, for at kunne følge udviklingen og korrigere hvis det var nødvendigt.Erik N skrev:OKi Kim, Men jeg kan ikke se hvordan man kan tømme sin flaske på en nat uden controller? Eller jo hvis man skruger fuld op for co2 flasken,
Jeg bliver så ringet op af konen en eftermiddag mens jeg sidder på arbejde - hun meddeler at vandet i akvariet er tis-gult og at der flyder en død fisk rundt oppe ved overløbet. Jeg ræser selvfølgelig hjem og konstaterer så (efter en del "fejlsøgning"), at CO2-flasken er tom.
Hvad årsagen var, aner jeg ikke men jeg er helt sikker på, at den kørte fint da jeg gik i seng om aftenen.
Controlleren og magnetventilen forhindrer effektivt at sådan noget sker, da den vil lukke for CO2'en uanset hvor meget regulatoren går amok.
/Kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg fik endelig min magnetventil.Mine indstillinger (bruger AM's HydroCarbonat):
Har sat den til at åbne ved 6.45 Men når den lukker igen ved ca 6,40 Bliver phen ved med at falde til ca 6,25
Det er jo fordi der går jo lidt tid fra den lukker til alt co2en er i reaktoren.
Men sker der noget ved det?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ahh
prøver at dosere lidt mindre co2 så
Lige en ting mere. Der står A og B på hver side af magnet ventilen. har det noget at sige hvilken ved den vender?

Lige en ting mere. Der står A og B på hver side af magnet ventilen. har det noget at sige hvilken ved den vender?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
I grove træk, så findes der ventiler til væske og ventiler til gas.karinapeter skrev:lige et lille ? ang magnetventil er en magnetventil en magnetventil lige meget hvad man gi og hvade den hedder ??? ell skal man passe på hvad man kører
Det er selvfølgelig en ventil til gas, der skal benyttes til CO2.
/Kim