Drømmen

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Re: Drømmen

Indlæg af Kenneth Jensen »

manden er jo slet ikke på saltvandsforum længere!
Den 10. oktober blev der spurgt, intet nyt siden, og nu bliver der spurgt igen.
Hvis han stadig var her, ville han vel have svaret; NEJ, intet nyt.

Men ja, han blev i den grad gjort opmærksom på økonomien i det. Måske blev han overrumplet af spørgsmål han slet ikke havde taget stilling til,
og det har taget fusen fra ham!?
Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Han har ikke været logget på siden d 2/10..
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Indlæg af bio »

Det er vel også muligt at han stadig roder med sit projekt, men at han har droppet at hente hjælp her, der var ikke meget optimisme i de svar han fik i tråden her.
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
DGMadsen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 2610 Rødovre
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af DGMadsen »

Det er da en and
Med Venlig Hilsen

David
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Nej megen positiv feedback fik han da ikke, men er der reelt set konstruktiv og videns/erfaringsbaseret feedback at hente herinde!?
Er her overhovedet nogle aktive medlemmer med en bare halvt så stor balje!?
Man kan jo ikke bare gange sit f.eks. 1000 liters op til de 50.000 liter og så sige, at sådan skal det være.
Det skal vel være folk der har bygget f.eks. oceanariet i Hirtshals, eller fra andre steder i verden.
Folk med virkelig erfaring i at bygge sådanne kæmpe baljer!

Ikke fordi alles hjælp herinde var værdiløs - slet slet ikke!!! Men han har nok ikke kunnet satse 100% på de råd han fik.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Kasper j. »

Jeg vil sku gerne se noget mere af det der "Birgers Ocean" det lyder sku pænt kikset :P :biggrin:

Og kønt var det haller ikke :biggrin:
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Kasper j. skrev:Jeg vil sku gerne se noget mere af det der "Birgers Ocean" det lyder sku pænt kikset :P :biggrin:

Jeg fandt lige et billede af Birgers første saltvandsakvarium, og det ses jo tydeligt at udgangspunktet ikke var så godt. Det var nok derfor at det nye ikke blev så pænt :biggrin:
1.jpg
Her er Birger fanget i det nye akvarium. Konen var måske blivet træt af Birger ? :hehe:
6.jpg
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Kasper j. skrev:
Kasper j. skrev:Jeg vil sku gerne se noget mere af det der "Birgers Ocean" det lyder sku pænt kikset :P :biggrin:

Jeg fandt lige et billede af Birgers første saltvandsakvarium, og det ses jo tydeligt at udgangspunktet ikke var så godt. Det var nok derfor at det nye ikke blev så pænt :biggrin:
1.jpg
Her er Birger fanget i det nye akvarium. Konen var måske blivet træt af Birger ? :hehe:
6.jpg
Hænger nok sammen med at det er fra en tid så vidt jeg husker hvor LS etc ikke kunne opstøves og alt skulle laves af Faxe kalk og andet godt :beer:
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Ja jeg kan godt se at akvarierne er af ældre dato. Men uanset hvad, så var "Birgers Ocean" imponerende pga størrelsen, men ikke specielt kønt. Men vildt at han dykkede i sit eget akvarium. Men fatter ikke at han turde dykke med iltflaske, hvis han nu ramte ruden med flasken, så ville han da få noget af en vandskade.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

tror nu der skulle meget til at smadre ruden
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Ellers kunne han også lave det om til ferskvand og holde krokodiller :sneaky2: :P Men så er der nok slut med at tage på dykkertur i eget akvarium.
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Indlæg af søvnig »

Jeg holder vejret, indtil der kommer en opdate på dette projekt :y

VH

Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

søvnig skrev:Jeg holder vejret, indtil der kommer en opdate på dette projekt :y

VH

jeg gætter på det hele var en and og nu fik han sine 15 minutes of fame og kommer aldrig tilbage

jeg skal være den første til at række hånden frem og sige undskyld hvis det viser sig han laver sit projekt færdigt
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Indlæg af søvnig »

wondersurfer skrev:
søvnig skrev:Jeg holder vejret, indtil der kommer en opdate på dette projekt :y

VH

jeg gætter på det hele var en and og nu fik han sine 15 minutes of fame og kommer aldrig tilbage

jeg skal være den første til at række hånden frem og sige undskyld hvis det viser sig han laver sit projekt færdigt

Jeg bukker og giver en kasse pils, hvis han laver en balje over 5000 L :beer:

VH

Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
hougaard76
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 3490 Kvistgård
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af hougaard76 »

Jeg snakkede med en af forhandlerne forleden dag og vors snak faldt tilfældigvis på dette kæmpe projekt.

Han fortalte mig at han havde været i kontakt og stadig er det med personen der spurgte om gode råd og vejledning i dette kæmpe projekt.

forhandleren fortalte at projektet stadig lever og at han ikke bruger forummet her mere da han er Utroligt skuffet ogver folks behandling af ham og folks manglende forståelse og hjælp.....

Så ham fik vi også skræmt væk med vores negative holdninger. i stedet for at komme med konstruktive indlæg.... SØRGELIGT.

Håber at han Når/og hvis projektet kan lade sig gøre at der er nogle herinde der har røde øre og vil give manden en gevaldig undskyldning.

I følge forhandleren så har han kontakt med randers regnskov og dk akvarium.... Det er vist ikke penge han mangler siger forhandleren som er meget vellidt af mange herinde på forum.

Det skal lige siges at jeg ikke kender personen bag dette projekt.....

Synes bare at folk tit og ofte har en meget negativ holdning..

Sorry Guys. For i kan virkelig også være til stor hjælp når i vil hvilket jeg har nydt godt af mange gange.

GOD JUL OG GODT NYTÅR TIL ALLE
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

hougaard76 skrev: forhandleren fortalte at projektet stadig lever og at han ikke bruger forummet her mere da han er Utroligt skuffet ogver folks behandling af ham og folks manglende forståelse og hjælp.....

Så ham fik vi også skræmt væk med vores negative holdninger. i stedet for at komme med konstruktive indlæg.... SØRGELIGT.

Kigger du div indlæg i tråden, så kan man jo ikke fortænke manden det.
Det er jo snart ikke det folk ikke har kaldt ham.

Døgnflue / Svindler / At det er en and og han fik 15 min of fame osv. osv.

Så jeg har fuld forståelse for hvis han ikke vil bruge forummet herinde.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

ronny.w skrev:
hougaard76 skrev: forhandleren fortalte at projektet stadig lever og at han ikke bruger forummet her mere da han er Utroligt skuffet ogver folks behandling af ham og folks manglende forståelse og hjælp.....

Kigger du div indlæg i tråden, så kan man jo ikke fortænke manden det.
Det er jo snart ikke det folk ikke har kaldt ham.

Døgnflue / Svindler / At det er en and og han fik 15 min of fame osv. osv.

Så jeg har fuld forståelse for hvis han ikke vil bruge forummet herinde.
muligvis men når han gang på gang sprang uden om når der blev spurgt ind til det han har eller måske har kørende så er det da klart man tvivler på om han taler sandt
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Hougaard76 - det er PRÆCIS som jeg skriver tidligere! Jeg tror ikke manden har kunnet få nok brugbar information herinde. Han skal, som han også gør, have kontakt til nogle "større".

Herinde er der mange folk der ved meget - men måske ikke om SÅ stort et projekt - som jeg HAR sagt.
At han så HELT er holdt op med at svare, kan man så undre sig over. Jeg synes ikke han er blevet kaldt noget, men projektet har da i den grad mødt meget modstand.
Men det er vel fordi vi synes det er så uvirkeligt - det er jo en amerikaner-ting at lave så stort noget!
Men så må han jo bare komme i gang og vise os dødelige, at projektet stadig kører.

Men jeg HÅBER virkelig projektet bliver!!! Tænk alle de erfaringer og den opgave. Havde jeg vundet 20mill. i Lotto, var jeg sgu også i gang!!!
Måske bare med halv størrelse! ;-)
Brugeravatar
hougaard76
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 3490 Kvistgård
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af hougaard76 »

Hvis vi nu alle og Læs ALLE tog pessimist og Nej og negativ hattene af og i stedet tog Optimist, positiv & ja hattene på så ville dette særdeles gode forum blive endnu bedre.

Så skal vi ikke alle tage og smide de dårlige hatte væk og så i det nye år så tager vi alle positiv, optimist & ja hattene på

Det er mit nytårs forsæt.. så kom glad og vi alle vil få et meget bedre forum og liv
andersen2009
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 5874 Hesselager
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af andersen2009 »

hougaard76 skrev:Hvis vi nu alle og Læs ALLE tog pessimist og Nej og negativ hattene af og i stedet tog Optimist, positiv & ja hattene på så ville dette særdeles gode forum blive endnu bedre.

Så skal vi ikke alle tage og smide de dårlige hatte væk og så i det nye år så tager vi alle positiv, optimist & ja hattene på

Det er mit nytårs forsæt.. så kom glad og vi alle vil få et meget bedre forum og liv

:GO :GO :GO :beer: :GO :GO :GO
Med venlig hilsen
Kenneth

Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

andersen2009 skrev:
hougaard76 skrev:Hvis vi nu alle og Læs ALLE tog pessimist og Nej og negativ hattene af og i stedet tog Optimist, positiv & ja hattene på så ville dette særdeles gode forum blive endnu bedre.

:GO :GO :GO :beer: :GO :GO :GO
:Peace:

ja desværre er der rigtig meget negativt efterhånden her på forumet, det er sgu synd for der er virkelig utrolig meget hjælp at hente her inde, men man gider bare ikke al den negativitet gang på gang.

et råd som jeg fik engang, og som jeg virkelig prøvede at efter leve, da jeg havde akvarie forretning var at svare på spørgsmål i forhold til den grad de er stillet, altså ( for at stille det på spidsen ) hvis en spørger om klovnfisk kan gå sammen med guppy'er så er der ikke nogle grund til at komme med den helt store fordrag om vand kemi.
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"