VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Bubble Master skummer
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: Bubble Master skummer
Hvordan skal man indstille den ? nærmere, hvor skal vandhøjden gå til? starten af koppen eller?
og er min den eneste der ikke kan få nok luft ind via deres lille holder? min den ene pumpe får ikke luft nok, og derfor larmer den vildt meget.. går væk hvis jeg tager slangen ud af den der holder til den.
og er min den eneste der ikke kan få nok luft ind via deres lille holder? min den ene pumpe får ikke luft nok, og derfor larmer den vildt meget.. går væk hvis jeg tager slangen ud af den der holder til den.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvor vandstanden skal være, kommer du nok til at experimere lidt med, jeg har en vandstand på 16-18 cm, men andre her en lidt højere.
Det med luften har jeg ikke hørt før. Er der hul i låget på den den lille beholder? Du kan prøve at tage låget af og se om det hjæper, evt. også fjerne lidt af de vat der er i beholderen.
Det med luften har jeg ikke hørt før. Er der hul i låget på den den lille beholder? Du kan prøve at tage låget af og se om det hjæper, evt. også fjerne lidt af de vat der er i beholderen.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
her til morges, der larmede den ene pumpe helt vildt, skrattede lidt, så tog jeg slangen ud af beholderen så holde den op med at skratte.. men den har det dog med at sige nogle underlige mislyde nu... og ja der er hul i toppen på "flasken"... pt køre slangerne bare uden den på.
men ind imellem rasler pumpen, hvilke larmer en del.
men ind imellem rasler pumpen, hvilke larmer en del.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Jeg havde problemet med at min pumpe heller ikke ville starte og skrallede som en sindsyg..
Har postet en "howto" et eller andet sted her.. Det var en BM160..
Løsningen som forslået af ATI selv var at klippe ganske lidt af det "filtervat" der sidder på pumpehjulet. Den har startet som en drøm lige siden.
/Henrik
Edit: fandt lige billedet af hvor jeg klippede ganske lidt af hele vejen rundt.. Var kun ca 1-2mm jeg klippede væk og det løste problemet 100%:

Har postet en "howto" et eller andet sted her.. Det var en BM160..
Løsningen som forslået af ATI selv var at klippe ganske lidt af det "filtervat" der sidder på pumpehjulet. Den har startet som en drøm lige siden.
/Henrik
Edit: fandt lige billedet af hvor jeg klippede ganske lidt af hele vejen rundt.. Var kun ca 1-2mm jeg klippede væk og det løste problemet 100%:
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
har set tippet før.. mest på reefcentral, da deres er født mere mere tråd omkring, og derved smider de alt vandet op i koppen.. min skummer er begyndt at høre som den skal, efter jeg lavede hullet i lyd dæmperen lidt støre så den fik nok luft..
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2006
jeg har en bubble master 160. mit problem er at den spytter sindsyg mange små bobler ud, har nogen af jer oplevet dette?
og ved i evt. hvad man kan gøre ved det.
og ved i evt. hvad man kan gøre ved det.
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Min kan gøre det hvis den lille slangestump der forbinder pumpen med skummeren har en lille fold eller på anden måde ikke sidder tæt. Hvor kommer boblerne ud fra ?
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Min 160'er giver også en del microbobler, men ikke noget som ikke tages af min boblefælde.
/martin
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
det er meget svært at sige, det er jo et stort bobleland, kan bare se at der kommer en hel del ud af udgangen, men det kan da godt være jeg skal tjekke om pumpen sidder godt nok sammen med "skummeren".
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
så blev min skummer også "lydløs" den røde "gummie dut" som skal sidde for enden af den hvide styrestang, inde i pumpen, sad modsat, så pinden ikke kunne komme ind i den. ligeledes trimmede jeg tråd hjuet ned til 44-45mm. (dette var noget jeg havde læst på RC)
jeg må sige at jeg er alt andet end imponeret over byggekvaliteten, men må sige at den siger ikke ret meget + den kan virkelig skumme.
jeg må sige at jeg er alt andet end imponeret over byggekvaliteten, men må sige at den siger ikke ret meget + den kan virkelig skumme.
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Jeg syntes at min 200 laver få men store bobler. Kan man indstille det på en måde??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Nej, det kna ikke indstilles. Eneste måde er at sørge for at luften uhindret kan komme ind i pumpernechristiantt skrev:Jeg syntes at min 200 laver få men store bobler. Kan man indstille det på en måde??
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg har prøvet at tage plastickassen af, hvor vattet sidder i. Det suger bare i slangen, men ændrer ikke på boblerne.
Jeg syntes også at den larmer en del. Er det bare indtil den er "kørt til"??
Jeg syntes også at den larmer en del. Er det bare indtil den er "kørt til"??
- Hobbyakvaristen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Re:
Bubble Master 250Carsten skrev:Jeg kan så lige tilføje at jeg har den skummer nummeret større, Bubblemaster 250. Formentligt er den eneste forskel på de 2 at min har 2 pumper istedet for og er ratet til 3000 liter.
Skummeren er så godtsom lydløs, da pumperne er under vand.
Da jeg satte min skummer til, var det stort set kun osmosevand der var i sumpen, samt det vand fra akvariet som var løbet fra akvariet og ned da de levende sten blev lagt i. Selv dette vand kunne den skumme skidt fra!!
Det er en uhyre effektiv skummer, og jeg vil mene at den overhaler Deltec med mange længder. Et af Deltecs helt store problemmer er at de bruger så pokkers meget strøm, fordi de bruger Eheim pumper.
Pumperne på bubblemasteren er et ukendt mærke - der står intet på dem.
Neues Model mit zwei Pumpen und höhenverstellbaren Wasserauslauf!
Höchste Abschäumerleistung für Aquarien bis 3000 Liter!
Dank neuer Techniken und einer überarbeiteten Konzeption ist es gelungen, nun mit einfachen Mitteln Leistungen wie bei professionellen Großabschäumern zu realisieren.
Hier einige News im Überblick:
1. Fadenrad statt Nadelrad
Ziel eines jeden Abschäumers sollte es sein, möglichst viele kleinste Microblasen zu erzeugen.
Denn je kleiner die Blasen sind, desto größer ist die Oberfläche oder Grenzfläche zwischen Luft und Wasser und desto größer ist die Fläche an dennen sich z.B. organische Verbindungen anlagern können. Bisher kamen hierfür oft sogenannte Nadelräder recht erfolgreich zum Einsatz, die das angesaugte Luft-/Wassergemisch mit Ihren 2-3mm dicken Stiften zerschlagen haben.
Um feiner Blasen erzeugen zu können, müßte entweder die Drehzahl der Pumpen erhöht werden, oder das Luft-/Wassergemisch durch eine feinere Struktur zerschlagen werden. Da eine höhere Drehzahl aufwendiger, kostenintensiver und für den leisen Betrieb eine größre Herausforderung bedeutet, haben wir uns nach einem geeigneteren Material für die Blasenerzeugung umgeschaut.
Nach vielen längeren Testphasen, kommt nun ein Nylonflies zum Einsatz, was mit seinen wesentlich feineren Struktur (dünne Nylonfäden mit 0,5 mm Durchmesser statt 2-3mm Stifte bei Nadelräder) das vor der Pumpe angesaugte Luft-/Wassergemisch bei 3000 Umdrehungen pro Minute regelrecht zerschneidet. Hierdurch wird eine sehr homogene Menge an feinsten Microblasen erzeugt. Gleichzeitg ist durch die geringe Masse eine hohe Laufruhe erzielt worden.
2. Verbesserte Pumpenkonstruktion
Die Konstruktion wurde völlig überarbeitet und die Eheimpumpe durch zwei Pumpen der neusten Generation ersetzt. Im Ergebnis dieser Optimierung kommt man so auf folgende Resultate.
Die Fakten:
1. sensationelle nachmessbare 1000 l/h Luftleistung und 1500 l/h Wasserdurchsatz (pro Pumpe) bei gerade einmal 27 - 30 Watt (pro Pumpe) Stromaufnahme.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Re: Re:
Hobbyakvaristen skrev:Bubble Master 250Carsten skrev:Jeg kan så lige tilføje at jeg har den skummer nummeret større, Bubblemaster 250. Formentligt er den eneste forskel på de 2 at min har 2 pumper istedet for og er ratet til 3000 liter.
Da jeg satte min skummer til, var det stort set kun osmosevand der var i sumpen, samt det vand fra akvariet som var løbet fra akvariet og ned da de levende sten blev lagt i. Selv dette vand kunne den skumme skidt fra!!
Det er en uhyre effektiv skummer, og jeg vil mene at den overhaler Deltec med mange længder. Et af Deltecs helt store problemmer er at de bruger så pokkers meget strøm, fordi de bruger Eheim pumper.
Dank neuer Techniken und einer überarbeiteten Konzeption ist es gelungen, nun mit einfachen Mitteln Leistungen wie bei professionellen Großabschäumern zu realisieren.
Ziel eines jeden Abschäumers sollte es sein, möglichst viele kleinste Microblasen zu erzeugen.
Denn je kleiner die Blasen sind, desto größer ist die Oberfläche oder Grenzfläche zwischen Luft und Wasser und desto größer ist die Fläche an dennen sich z.B. organische Verbindungen anlagern können. Bisher kamen hierfür oft sogenannte Nadelräder recht erfolgreich zum Einsatz, die das angesaugte Luft-/Wassergemisch mit Ihren 2-3mm dicken Stiften zerschlagen haben.
Um feiner Blasen erzeugen zu können, müßte entweder die Drehzahl der Pumpen erhöht werden, oder das Luft-/Wassergemisch durch eine feinere Struktur zerschlagen werden. Da eine höhere Drehzahl aufwendiger, kostenintensiver und für den leisen Betrieb eine größre Herausforderung bedeutet, haben wir uns nach einem geeigneteren Material für die Blasenerzeugung umgeschaut.
Nach vielen längeren Testphasen, kommt nun ein Nylonflies zum Einsatz, was mit seinen wesentlich feineren Struktur (dünne Nylonfäden mit 0,5 mm Durchmesser statt 2-3mm Stifte bei Nadelräder) das vor der Pumpe angesaugte Luft-/Wassergemisch bei 3000 Umdrehungen pro Minute regelrecht zerschneidet. Hierdurch wird eine sehr homogene Menge an feinsten Microblasen erzeugt. Gleichzeitg ist durch die geringe Masse eine hohe Laufruhe erzielt worden.
Die Konstruktion wurde völlig überarbeitet und die Eheimpumpe durch zwei Pumpen der neusten Generation ersetzt. Im Ergebnis dieser Optimierung kommt man so auf folgende Resultate.
Die Fakten:
1. sensationelle nachmessbare 1000 l/h Luftleistung und 1500 l/h Wasserdurchsatz (pro Pumpe) bei gerade einmal 27 - 30 Watt (pro Pumpe) Stromaufnahme.
Hvad er din kommentar med den smøre??
- Hobbyakvaristen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Re: Re:
Min kommentar er at den kører m eheim pumperCarsten skrev:Hobbyakvaristen skrev:Bubble Master 250Carsten skrev:Jeg kan så lige tilføje at jeg har den skummer nummeret større, Bubblemaster 250. Formentligt er den eneste forskel på de 2 at min har 2 pumper istedet for og er ratet til 3000 liter.
Die Fakten:
Hvad er din kommentar med den smøre??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er IKKE eheim pumper.
Jeg må konstatere at tysk ikke er din stærkeste side:
Die Konstruktion wurde völlig überarbeitet und die Eheimpumpe durch zwei Pumpen der neusten Generation ersetzt.
Oversat står der: Konstruktionen blev fuldstændigt revideret, og Eheimpumpen blev erstattet af 2 pumper af nyeste generation.
Jeg må konstatere at tysk ikke er din stærkeste side:

Die Konstruktion wurde völlig überarbeitet und die Eheimpumpe durch zwei Pumpen der neusten Generation ersetzt.
Oversat står der: Konstruktionen blev fuldstændigt revideret, og Eheimpumpen blev erstattet af 2 pumper af nyeste generation.
- Hobbyakvaristen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Næh tysk er ik min stærke side, forstod d nu sådan at d var eheim pumper af nyeste generationCarsten skrev:Det er IKKE eheim pumper.
Jeg må konstatere at tysk ikke er din stærkeste side:![]()

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
har lige læst hele tråden igennem og er ikke særlig imponeret over det jeg læser. med alle de problemer folk har og har haft. amatør pruducent. det er jo sådan noget der kan få folk til at miste modet og droppe saltvand hvis de har haft problemer i forvejen og lige skal prøve at løse det med en ny skummer som sidste udvej og så ryge ind i et gør det selv produkt til 3000 kr.
er glad for jeg valgte en deltecskummer. selv om jeg også havde lidt problemer i starten. men det var fordi jeg ikke havde noget belastning på baljen så ville den ikke skumme noget af.
jager
er glad for jeg valgte en deltecskummer. selv om jeg også havde lidt problemer i starten. men det var fordi jeg ikke havde noget belastning på baljen så ville den ikke skumme noget af.
jager
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Ikke at Deltec er trådens emne, men i mine øjne er de røget TOTAL af i svinget. Man finder da ikke en mere larmende og strømslugende skummer end en Deltec. Nok er de solidt bygget men ud over det - så er de ikke min kop mælkJager skrev:er glad for jeg valgte en deltecskummer. selv om jeg også havde lidt problemer i starten. men det var fordi jeg ikke havde noget belastning på baljen så ville den ikke skumme noget af.
jager

Men hvis du er glad for den så super - jeg har bare fundet bedre efter 2 Deltec og nu en ATI BubbleMaster 250.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hvordan ved man hvad der er den rigtige vandhøjde uden for skummeren??
Og hvordan får i returvandet til at løbe videre i sumpen - "væk" fra indsugningen??
Min laver overhovedet ikke lige så mange bobler som Hougaards på side 1. Hvad kan der være i vejen??
Og hvordan får i returvandet til at løbe videre i sumpen - "væk" fra indsugningen??
Min laver overhovedet ikke lige så mange bobler som Hougaards på side 1. Hvad kan der være i vejen??
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Det med at få vandet til at komme videre i dim sump kan løses ved PVC, og vandstanden som min står på ligge på mellem 16-18cm.christiantt skrev:Hvordan ved man hvad der er den rigtige vandhøjde uden for skummeren??
Jager kør du bare videre med din Deltec, men jeg har også haft flere Deltec skummere samt AM og disse bliver unden tvivl banket total tilbage i stenalderen af min BM 250.Jager skrev:har lige læst hele tråden igennem og er ikke særlig imponeret over det jeg læser. med alle de problemer folk har og har haft. amatør pruducent. det er jo sådan noget der kan få folk til at miste modet og droppe saltvand hvis de har haft problemer i forvejen og lige skal prøve at løse det med en ny skummer som sidste udvej og så ryge ind i et gør det selv produkt til 3000 kr.
jager
Så er helt enig med Brian.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Kan man godt føre røret fra udløbet over vandstanden, og ned i kammeret ved siden af??
Og er der nogle gode ideer til hvordan jeg får alle de små bobler som i andre har, i stedet for store "grimme" bobler?? Skal jeg evt. klippe i det inde i pumpehuset??
Og er der nogle gode ideer til hvordan jeg får alle de små bobler som i andre har, i stedet for store "grimme" bobler?? Skal jeg evt. klippe i det inde i pumpehuset??
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Nej...christiantt skrev:Kan man godt føre røret fra udløbet over vandstanden, og ned i kammeret ved siden af??
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
jeg er skam også glad for den og så støjer den ikke, den står i stuen og genere på ingen måde. det kan godt være den bruger mere strøm men den virker.
det er vel ikke sådan at i er gået hen og blevet fatsvage vel, prøv at læse indlæget igen og prøv og se om i kan forstå budskabet.
jager
det er vel ikke sådan at i er gået hen og blevet fatsvage vel, prøv at læse indlæget igen og prøv og se om i kan forstå budskabet.
jager
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
alt er vel en smags sag. Men jeg har lige fået en ny bm 250 på mit nye setup ca 1300 l vand i alt og kan kun rose den til langt op over skyerne total lyds løs og gi maks har aldrig set en så efektiv skummer. Da jeg satte den til, skummede den alt ud der var i akvariet på ca en time så var der simpelthen bare ikke mere den kunne skume fra. Den Startede først igen med og skumme da jeg kom bio bolde i ca en uge efter. Har før haft hs og må sige at bm er langt mere foran både på lyd strøm og mest af alt effektivitet.
Mvh Thue
Mvh Thue
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
er dit akvarie tomt Thue? for hvis du har bare 1 fisk i burde den skumme bare lidt, men selvfølgelig hvis din fisk er renlig og du ikke fodre kan jeg så godt forstå hvis den ikke skummer noget af. men hvis du fodre din fisk eller den besørger i vandet så virker din skummer ikke efter hensigten.
jager
jager
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Som sædvanlig for dig er du fuld af nedladende kommantarerJager skrev:er dit akvarie tomt Thue? for hvis du har bare 1 fisk i burde den skumme bare lidt, men selvfølgelig hvis din fisk er renlig og du ikke fodre kan jeg så godt forstå hvis den ikke skummer noget af. men hvis du fodre din fisk eller den besørger i vandet så virker din skummer ikke efter hensigten.
jager

Det er vist DIG der er fattesvag, når du ikke høre efter når folk fortæller at de har haft flere forskellige Deltec skummere og kan konstaterer at de ER OG BLIVER "sat af" mht støj og spetakel.Jager skrev: det er vel ikke sådan at i er gået hen og blevet fatsvage vel, prøv at læse indlæget igen og prøv og se om i kan forstå budskabet.
jager
Det kan meget vel være at din ikke larmer

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hvorfor skal skummeren have en bestemt vandhøjde?? Er det ikke ligemeget om den står i 10 cm vand, eller 40?? Ved godt at pumpen skal bruge mere strøm på at pumpen vandet op hvis der kun er 10 cm uden for, men hvis der er 40 burde den da have endnu lettere ved det??