Godt nok er det grønt, men alligevelpeder skrev:Hehe, ligner sku' et "Armano" akvarie.

Men ja, man kan godt se at det var nogle rimelig friske sten jeg fik.
/Morten N
Godt nok er det grønt, men alligevelpeder skrev:Hehe, ligner sku' et "Armano" akvarie.
Jeg er ikke helt sikker.StarF skrev:Hvad med din sten opsætning, er den lavet som den skal være eller er det bare midlertidigt?
Som jeg skrev tidligere i tråden, bliver det nok nok den stensætning jeg tager udgangspunkt i første omgang.nielsk skrev:Det var da godtnok en massiv stensætning, det ligner jo nærmest de er hældt ud af en trillebør. Men du har måske planer om en anden opbygning senere. Hvis det er tilfældet så vær opmærksom på at det er bedst at lave "den endelige" opbygning så hurtigt som muligt da alle omrokeringer af stensætningen er hårdt for systemet.
Jeg har allerede smidt nogle af stenene i mit refugium. Men der skal jo også være plads til mine algerCarsten skrev:Eller smide en masse af stenene i sumpen.
Jo, jeg var ude og hente en Mandarin, en flok Chromis og en Percula som erstatning for en der døde.Nicki Henriksen skrev:Hej Morten skal vi snart have en update af akvariet?! Kan det passe du var ude og hente Fisk/koraller hos Moby?!
Mvh Nicki
Så tror jeg du skal søge lidt mere!Gzus.dk skrev:Har prøvet at søge lidt på det. Det lyder som om de kan skifte begge veje alt efter hvem der er størst.
/Morten N
Ser ud til du har retCarsten skrev:
Så tror jeg du skal søge lidt mere!
En klovnfisk der er blevet en hun, forbliver en hun.
Det er mest fordi jeg er inde i sådan en lidt træls periodeHyBrider skrev:Er der sket noget nyt med akvariet?
Der er ikke kommet update/billeder i nogle måneder
Det er ret forståeligt, at der ikke er kommet updates så - og øv det lyder træls!Gzus.dk skrev:Det er mest fordi jeg er inde i sådan en lidt træls periodeHyBrider skrev:Er der sket noget nyt med akvariet?
Der er ikke kommet update/billeder i nogle månederHar mistet et par fisk og nogle koraller.
Jeg kan ikke rigtigt komme af med de sidste alger, og jeg har problemer med sandsynligvis både Cyano og Dino'er, samt diverse alge arter.
Jeg har lavet Cyano testen på noget af det, og kunne umiddelbart ikke se nogen farve. Men nu har jeg bedt en kollega om jeg kan låne hans mikroskop, så jeg med sikkerhed kan se hvad akvariet lider af.
Jeg kan stadig ikke måle hverken PO4, NO3 eller Silikat, så det gør tingene endnu mere irriterende.
Desuden kæmper jeg for at hæve min PH og holde min KH og CA stabile. Skal have købt mig en CO2 flaske snart, så jeg kan få lidt mere styr på den del.
Overvejer lidt at afprøve VSV, men er lidt bange da jeg ikke kan måle nærings niveauet, og derfor ikke har noget at gå efter.
/Morten N
Det overvejede jeg også et kort sekund, men jeg var bange for at tabe fragmentet, for så er det hurtigt væk i min baljeHan$en skrev:Jeg plejer bare at klemme Kenya'erne ned i et hul i en sten. Der går 2-4 dage, så har det sat sig fast