Forums udvikling. spørgsmål

Forum for generel snak omkring saltvand.

syntes du SF er i en positiv udvikling?

Ja
28
29%
Nej
26
27%
Hverken ja eller nej
42
44%

Afgivne stemmer: 96

Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af PoulD »

trine... skrev:Amen... Hvis folk nu alligevel skulle være i humør til en sviner, så har jeg hermed taget konsekvensen og åbnet "tilsviningsforum.dk".hehehe, eneste optagelseskrav er at man som minimum har lidt mindreværdskomplekser og så gør det bestemt ikke noget hvis man er lidt énsporet.
Hvad f.... er det nu for noget p.. og lukke ud. Her forsøger man at være Saltvands Forum utro og dyrke verbal S/M på en anden webside, og så er s.... bare narefi... Hold k... hvor må det være nedern at være så fyldt med løgn
screen.jpg
fork you.jpg
fork you.jpg (6.31 KiB) Vist 6068 gange
Joel

:T
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Kontakt:

Indlæg af Dyhr »

Poul jeg synes du skal holde dine svinere her.
Jeg morer mig ihvertfald fint over dem - med mindre det er rettet mod mig dit dumme svin... :)
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Puha, har nu siddet og læst denne relevante tråd omkring vores allesammens "vidunderlige" saltvandsforum.

Jeg har personligt ikke været særlig aktiv i en periode af flere årsager, men har da fuldt med på sidelinjen og læst de for mig interessante tråde. Godt nok syntes jeg ikke der er mange af dem mere da forummet umiddelbart flyder over med salgs tråde. Det seneste eksempel på dette var igår, der var ca 50 nye indlæg som jeg ikke havde læst og over halvdelen af disse var faktisk salgstråde. Derudover kan jeg kun give dem ret som ytre af mange holder sig tilbage med deres holdninger omkring driften af et akvarie mm. pga de "bedrevidende hattefolk".
Jeg er jo selv en af dem med hat på min profil, ikke fordi jeg har den store indgående viden på micro organismer, kemi eller andet nørderi omkring vores hobby. Der blev fra min side sagt ja til at være en del af hattefolket pga de årsager som fint er beskrevet tidligere i tråden. At det så åbenlyst har holdt mange tilbage for at deltage i debatter da deres meninger alligevel vil blive overtrumfet af en holdning fra hattefolket og derved kunne syntes irrelevant kan jeg som sådan godt forstå, men igen så var det jo ikke hensigten med denne mentor ide. Personligt syntes jeg ikke at jeg er aktiv nok til at være med på "hatteholdet" og af samme årsag gerne smider den, tja faktisk syntes jeg ordningen nu har kørt i en rum tid nok til at administratorer skulle stoppe op og konkludere om ordningen har været en succes eller ej og derved skal fortsætte eller stoppe.

Den sidste del af tråden viser tydeligt at der ikke er sket en dyt i alt det fnidder der er mellem medlemmer af forummet og deres ynglings forhandler. Jeg ved ikke hvor meget fnidder der er mellem forhandlerne i Jylland og de forskellige medlemmer af forummet. Men det er bestemt et emne her på Sjælland, hvor det ret tydelig viser sig at enkelte forhandlere stadig har bulldogs til at forsvare sig på forummet, dette var også tilfældet tidligere men troede faktisk det ville stoppe efter den store forhandler debat. Men debatten her viser tydeligt at dette stadig eksistere og når dette så pointeres, så vendes og drejes den til at der nærmest skal omvendt bevisførelse til eller en benægtelse som man nærmest er ved at brække sig over :BA
Nu er det efterhånden lang tid siden jeg har besøgt en saltvandsforhandler da jeg har nedlagt mit saltvandsakvarium, men da jeg kom i disse butikker var forhandlerne nu ikke selv de bedste, da de havde en tendens til at skulle tale dårligt omkring de andre forhandlere, dette blev ikke gjort her på forummet fra deres side men i den grad bag disken i de enkelte butikker :lipssealed:

Til det faktiske spørgsmål som stilles af Charlie her i tråden, så syntes jeg ikke at forummet udvikler sig i den bedre retning, syntes nærmere at der trædes vande. Om det er fordi man mener at det er fint som det er eller fordi man ikke præcis ved hvor udviklingen skal være har jeg ingen ide om. Men der er bestemt kommet mange gode ideer her i tråden som rent faktisk burde tages alvorligt for at udvikle forummet i en endnu bedre retning. Saltvandsforum.dk er klart det bedste forum inden for vores hobby her i Danmark, den eller de få andre forummer vi har herhjemme er set herfra nærmest skandaløs ringe ifht dette forum. Men fordi at dette forum er så meget bedre end andre skal man stadig passe på det ikke bliver en sove-pudde og tro at det ikke er nødvendig med nye tiltag for at udvikle forummet i en endnu bedre retning.

Jeg har selv valgt: hverken ja eller nej

Sidst og bestemt ikke mindst, så vil jeg da lige ønske jer alle sammen en god søndag :Peace:
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af gnizten »

Lord Mike skrev: Jeg er jo selv en af dem med hat på min profil, ikke fordi jeg har den store indgående viden på micro organismer, kemi eller andet nørderi omkring vores hobby. Der blev fra min side sagt ja til at være en del af hattefolket pga de årsager som fint er beskrevet tidligere i tråden. At det så åbenlyst har holdt mange tilbage for at deltage i debatter da deres meninger alligevel vil blive overtrumfet af en holdning fra hattefolket og derved kunne syntes irrelevant kan jeg som sådan godt forstå, men igen så var det jo ikke hensigten med denne mentor ide. Personligt syntes jeg ikke at jeg er aktiv nok til at være med på "hatteholdet" og af samme årsag gerne smider den, tja faktisk syntes jeg ordningen nu har kørt i en rum tid nok til at administratorer skulle stoppe op og konkludere om ordningen har været en succes eller ej og derved skal fortsætte eller stoppe.
Med nogenlunde samme grundlag, dels min mindre aktivitet, har jeg bedt om at få fjernet hatten...
Lord Mike skrev:Jeg har personligt ikke været særlig aktiv i en periode af flere årsager, men har da fuldt med på sidelinjen og læst de for mig interessante tråde. Godt nok syntes jeg ikke der er mange af dem mere da forummet umiddelbart flyder over med salgs tråde. Det seneste eksempel på dette var igår, der var ca 50 nye indlæg som jeg ikke havde læst og over halvdelen af disse var faktisk salgstråde.
Kunne man så ikke lægge alle salgstrådene i et underfora, så de ikke lå og fyldte mellem alle de nye emner ?
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Mentor delen er dum og ødelæggende for forum, når de er blevet delt ud som de er. Ideen er måske meget god i teorien men ikke i praksis. En mentor har det med at snakke med til folk, nogle andre har fået en mentor status som i min optik nok ikke er synderlig berigtiget. Jeg tror det får mange folk til at holde igen med at komme med råd og deres input, da mentorene har mere vægt bag deres ord.

Jeg er stort set enig i det lord Mike skriver. Både med forhandler kritikken og mentor ordningen.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

Jeg har også bedt om at få smidt hatten :beer:
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

En bedre løsning, kunne måske være et system, hvor man kan sige tak for et indlæg, som har været hjælpsomt, så kan man se hvor mange tak forskelige brugere har fået for deres input. Det er selvfølgelig nok ikke synderlig korrekt, men jeg har set det været brugt på andre forums, hvor det har virket ganske fint.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Som "den grumme bagmand" til mentor ordningen, beklager jeg meget at mentorerne har måtte stå for skud, som det er sket i denne tråd- det er superdygtige akvarister der gik helhjertet ind i projektet, for at bidrage med en guidende hånd til nye inde for hobbyen og det gør mig, derfor trist at se de nu skal beskyldes for at tale ned til folk og at dominere/lukke debatter...
Det var ikke intensionen at I skulle udsættes for dette, som tak for jeres indsats!!!
Jeg beklager også at en håndfuld føler sig krænket af ordningen-Men det er, for mig, meget svært at se hvori krænkelsen ligger-derimod kan jeg ikke sige mig fri for at mistænke det er misundelsens/jantelovens grimme fjæs vi ser her?? At nogle føler sig forbi gået, fordi de mener at en mentor har mere status end dem selv?? hvilket jo er en stor misforståelse ,for hvis man ellers gider gå tilbage og gennemlæse trådene om mentorordningen, vil man forstå at kritikken i denne tråd er skudt helt ved siden af...
Hvad der sker med mentor ordningen, lader jeg admin afgøre- beklager blot udviklingen i denne tråd overfor mentorerne, idet det ikke var min hensigt...
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

StarF skrev:En bedre løsning, kunne måske være et system, hvor man kan sige tak for et indlæg, som har været hjælpsomt, så kan man se hvor mange tak forskelige brugere har fået for deres input. Det er selvfølgelig nok ikke synderlig korrekt, men jeg har set det været brugt på andre forums, hvor det har virket ganske fint.
Vedhæftede filer
6e08dfb8-6fe7-4860-b390-2ac9acdeb884-large.png
Brugeravatar
Preben
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
11
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Preben »

Hej alle på denne tråd
Nu har jeg fulgt denne tråd, hen over weekenden.
Og jeg syntes til tider den minder om skolegåden.
Jeg tror mentor ordninge er rigtig god. Da akvarier kan køres på mange måder. Bliver man som nybegynder let forvirret over alle de meninger
Personligt valte jeg en hvor jeg råbte hjælp til, så jeg fik den målrettet
Så for mig fortsæt med mentorer
Mvh nybegynder Preben
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Vi kan jo høre hvilket jeg heller ikke var i triviel om, at Mentor ordningen var i god mening.
Men når jeg kikker på de områder hver især har fået tildelt syntes jeg ikke lige det er alle der ligger op til at hjælpe begynder, derfor er det jo let at misforstå!

Citat fra Mentor tråden:
Carsten - saltvand generelt
Erik, Crazy seahorse - Koraller, kalkreaktorer
Anders Månsson - ATS
ole - Deep sand bed, søgræs og alle mulige smådyr vi har i akvariet
Tom, Gnizten - Kalkreaktor og computerstyring af akvariet
Tobias, Moente - DIY LED
nielsk - Fisk generelt, DIY foder
Michael, MiksBiks - Fisk generelt
Peder, pederrevnørd - Koraller
Michael, Lord Mike- saltvand generelt

I kunne jo blot ændre titlen til "Starthjælper, Beginers Helper / coats" eller en mere nede på jorden titel. Så vil nye som gamle inks. mig selv ikke føle Mentor er hævet over andre :wink:

Det kan være jeg får det her til at lyde negativt, men det er kun ment som konstruktiv kritik. :biggrin:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Det jeg syntes var mest latterligt var i starten af mentor ordningen hvor mentorerne nærmest var ved at falde over hinanden i bare iver for at besvare nærmest hver eneste indlæg selv om det måske ikke lige var ens spids kompetence indlægget handlede om. Tror bestemt det var i god mening men når man nu havde sagt ja til denne titel måske følte sig forpligtiget til at "være på" hele tiden. Det har dog heldigvis normaliseret sig en smule efterfølgende;-). Vil lige understrege at jeg har stor respekt for de forskellige mentorer og syntes de alle er en stor gevinst for Forum men tror sku' man har gjort dem en bjørnetjeneste ved at give dem "klogeågehatten" på.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

bare så det står klart.
selvom jeg har smidt mentor hatten,syntes jeg stadig ordningen er en god ide.
forsvinder mentor ordningen fuldstændig ender det hele i en ulækker kedelig sød suppe og kom bare ikke og spil dum smart om et halvt år når det hele er dødt
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Morten1990 »

Hvorfor skulle det hele ende i sød suppe fordi der ikke er mentors til og besvar alle indlæg, så kunne man lige så godt kun have mentorer her inde til og besvare spørgsmål :/
Vh Morten
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

hvis man ikke svarer så er det fordi man ikke ved det eller bare er skide fornærmet!alle vil svare og være saltvands guru men det er ikke så mange der stiller spørgsmål mer.i 2012 var her over 300 bruger på engang hvor er de hen?FB???
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Geografisk sted: vejle

Indlæg af apfolmer »

ole kekkonen skrev:bare så det står klart.
forsvinder mentor ordningen fuldstændig ender det hele i en ulækker kedelig sød suppe og kom bare ikke og spil dum smart om et halvt år når det hele er dødt

mener du at mentortitlerne, ligefrem er redningen for forummets eksistens ?

Det er da så et direkte tegn på at titlen giver anledning til " Højrøv" eller misforstår vi dig ?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

apfolmer skrev:
ole kekkonen skrev:bare så det står klart.

mener du at mentortitlerne, ligefrem er redningen for forummets eksistens ?

Det er da så et direkte tegn på at titlen giver anledning til " Højrøv" eller misforstår vi dig ?
forummets eksistens kommer an på hvor meget man tror på råd af mytologisk karakter.
højrøv måske,men jeg har god grund til at være det,jeg er blevet mobbet herinde i flere år.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Geografisk sted: vejle

Indlæg af apfolmer »

forum har fungeret ganske glimrende før både de betalende forhandlere, soldater og mentorer.
i min optik, faktisk BEDST, før alt det ovenstående, da forum handlede om en eneste ting, nemlig vores hobby. og kun hobby,

så snart der kommer penge ind i billedet, har tingene med at tage en skidt drejning.

Det er godt at mentorene . Ikke blev betalt, for så var den da helt gal :-)
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

engelquist skrev:Som "den grumme bagmand" til mentor ordningen, beklager jeg meget at mentorerne har måtte stå for skud, som det er sket i denne tråd- det er superdygtige akvarister der gik helhjertet ind i projektet, for at bidrage med en guidende hånd til nye inde for hobbyen og det gør mig, derfor trist at se de nu skal beskyldes for at tale ned til folk og at dominere/lukke debatter...
Det var ikke intensionen at I skulle udsættes for dette, som tak for jeres indsats!!!
Jeg beklager også at en håndfuld føler sig krænket af ordningen-Men det er, for mig, meget svært at se hvori krænkelsen ligger-derimod kan jeg ikke sige mig fri for at mistænke det er misundelsens/jantelovens grimme fjæs vi ser her?? At nogle føler sig forbi gået, fordi de mener at en mentor har mere status end dem selv?? hvilket jo er en stor misforståelse ,for hvis man ellers gider gå tilbage og gennemlæse trådene om mentorordningen, vil man forstå at kritikken i denne tråd er skudt helt ved siden af...
Hvad der sker med mentor ordningen, lader jeg admin afgøre- beklager blot udviklingen i denne tråd overfor mentorerne, idet det ikke var min hensigt...
Lad mig starte med at understrege, at jeg bestemt også synes mentor ordningen er en god ide. Når det er sagt, tror jeg altså ikke på, at al kritikken bunder i følt forbigåelse og jantelov. Jeg er helt overbevist om, at i al fald noget af kritikken er reelt ment og konstruktiv (håber det gælder det meste af kritikken).

En ting der måske kunne dæmpe noget af kritikken kunne måske være hvis en mentor f.eks. selv kunne tage hatten af og på, situationsbestemt. Man kan jo ikke forvente, at en mentor kun skal kommentere i tråde der omhandler mentors spidskompetencer. Også mentor skal naturligvis kunne kommentere på alt muligt, men hans kommentarer bør måske ikke nødvendigvis fremstå som blåstemplede når han kommenterer på emner han kun har ringe (eller ikke en døjt) viden om.

Lad os f.eks. antage at en nybegynder stiller et spørgsmål om hvor skarpt man kan bukke en akrylplade uden at svække den. PederRevnørd, som den yderst hjælpsomme person han er, besvarer omgående indlægget. Så kan det vel tænkes, at Charlie sidder inde med en ekspertviden om lige præcis akryl, som gør, at han med 100% sikkerhed ved, at Peders svar ikke er helt korrekt. Jeg kan da sagtens forestille mig, at nogle autoritetstro brugere så ville holde sig tilbage for at korrigere en mentor med uniformshat.

Meen, nu legede vi jo at det var Charlie, og lad os da bare for eksperimentets skyld antage, at Charlie ikke har sådanne hæmninger. Charlie poster derfor en korrektion. Nu har nybegynderen altså 2 modstridende svar. Tror du ikke nybegynderen vil tro mest på det svar der er blåstemplet med hat og certifikat og jeg skal komme efter dig?

Kritikken kommer jo ikke bare fra en lille håndfuld, men fra så mange, at man da næsten er nødt til at tage den til efterretning. Det ville være synd at afskaffe ordningen, men den kunne da formentlig sagtens forbedres. Jeg har nu nævnt en enkelt ide, og kunne sagtens diske op med andre, jeg ved bare ikke hvad der er praktisk muligt.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Poul, jeg syntes det er et fint eksemple du kommer med! Jeg ville ikke bryde mig om at skrive at Peder var gal på den i et indlæg, så heller holde min mund :scream: :lipssealed: og jeg kan da også se at hvis jeg svarede, så kunne en 3 bruger blive mere forvirret end oplyst.

Jeg er helt på linje med dig ift. Mentorene, det kom bag på mig at det lige var dem der kom i vælten med denne tråd. Jeg syntes, som dig, inden jeg sttede tråden, at mentor ordning var en god ide, og jeg tager MIN hat af i respekt for at de har budt ind at de gider være mentorer :W

Når det så er skrevet, så syntes jeg der tegner sig et billed af at det ikke er en helt problemløs ordning, som den er lige nu. Jeg har det faktisk som mange af de andre der har skrevet at de bliver lidt "stille" når det, i min optik, i nogle tråde pludselig og helt umotiveret fløjter rundt med hatte, og især når mentorene så begynder at diskutere indbyrdes i disse tråde...... :BA

Det er et fint forslag du kommer med ift. At mentorerne selv kan tage hatten af og på, det må kunne lade sig gøre sådan rent teknisk. Der var også en der forslog at der kunne laves et sub. Forum hvor det KUN er mentorer der svare, måske det er en mulighed? Så ved dem der spørger også at det kun er mentorer der svare.

Godt indspark du kom med.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Wiinberg »

Jeg har ikke fulgt med i udviklingen af systemerne bag disse boards, men jeg kunne forestille mig at den nemmeste måde, rent praktisk, at løse det på, ville være som det tidligere er foreslået, at lave et underforum der udelukkende er beregnet til spørgsmål stilet mod mentorerne. Og så ellers lave en sticky i hvert subforum i stil med "Læs før du poster", som man ser mange andre steder, hvor der bl.a. står hvad mentorerne kan bruges til og hvilke spørgsmål der bør stilles i "mentor subforumet".
Man kan så argumentere for at problemet bare bliver flyttet, men så har andre garvede brugere i det mindste en mulighed for at ignorere mentorordningen.
Det kan selvfølgelig også være at folk stadig ikke har lyst til at byde ind i tråde når mentorerne har skrevet et indlæg, men det kan jeg ikke lige se hvordan man løser.
Det er nok lidt en "skaden er sket" situation.
Derudover så kan jeg på den ene side egentlig godt forstå folks argumenter for at ordningen er en dårlig idé. Jeg tænker ikke selv over det, Anders er stadig Anders og Ole er stadig Ole, osv. Men det er der tydeligvis mange andre der gør. På den anden side synes jeg også det var en rigtig fin tanke.
Men når noget tydeligvis giver så store problemer som der er givet udtryk for her i tråden, så er spørgsmålet om det er værd at kæmpe videre med.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

subforum lyder som en god ide
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Citat: #Poul, jeg syntes det er et fint eksemple du kommer med! Jeg ville ikke bryde mig om at skrive at Peder var gal på den i et indlæg, så heller holde min mund :scream: :lipssealed: og jeg kan da også se at hvis jeg svarede, så kunne en 3 bruger blive mere forvirret end oplyst#

Ja det ville nu ikke holde mig tilbage :wink: hvis folk ikke tør sige deres mening fordi en mentor "har talt" burde man da' lukke forummet omgående :devily:
At lave et underforum hvor kun en bestemt udvalgt skare har lov at svare er der fuldstændig ude i hampen!! så er det jo ikke længere et åbent og frit forum og vil være mere ødelæggende en hatteordningen har vist sig at være, lad nu da' for fanden folk svare på hvad de har lyst og evner til med de fejl og mangler vi nu alle begår både folk med hat og uden!! :be:
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

i div underfora kunne man henvende sig mere specifik og få svar ifra mentorer der er enig,noget andet er at det nok ikke vil ske så meget.et exempel kunne väre hvis en nybegynder vil vide noget om sand kan han henvises til det forum og får svar af den mentor der hænger ud der.det vil virke mindre forvirrende vil jeg mene.underfora hedder DSB og et andet kan hedde prodibio osv.jeg vil jo ikke svare i en tråd om bundlag ex i en prodiobio forum der er vedligeholdelse af bundlaget helt noget andet og mine svar kan ikke bruges,jeg tror ikke engang jeg vil kigge i det forum.
men hvad er admins rolle?et hold eller kollektiv har brug for en leder,det er et af problemene
den teambuilding der er nu går kun ud på at heppe på sit eget hold og pege fingre af det andet
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

ole kekkonen skrev:subforum lyder som en god ide
Mon ikke det vil blive totalt uoverskueligt. For der skal jo så være en hel skov at underfora.
Og hvis det kun er mentorer og tråd starter der kan svare i tråden, vil det samme spørgsmål bare optræde i et utal af nye tråde.
Blot vinklet en lille smule anderledes
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

Carsten skrev:
ole kekkonen skrev:subforum lyder som en god ide
Mon ikke det vil blive totalt uoverskueligt. For der skal jo så være en hel skov at underfora.
Og hvis det kun er mentorer og tråd starter der kan svare i tråden, vil det samme spørgsmål bare optræde i et utal af nye tråde.
Blot vinklet en lille smule anderledes
ved at skabe subforum ungår man konflikter,fordi det der er rigtig i en metode er forkert i en anden.
De fleste konflikter herinde opstår fordi det hele er blandet sammen og man taler forbi hinanden
Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af KimJ »

Hvis jeg har forstået problematikken korrekt, kommer Mentor ordningen udelukkende af, at nogle af nybegynderne er blevet forvirret af forskellig rådgivning.

Det vil måske være lettere at gøre det klart for disse nybegyndere, hvordan tingene hænger sammen på dette (og ethvert andet) forum, så de er klar til selv at verificere de råd de får, i stedet for at lave om på et forum der grundlæggende altid har virket rimelig godt m.h.t. rådgivning?

Det er fint nok at man vil gøre tingene lettere for de nye i hobbyen, men man kan vel godt forlange, at de er tilstrækkeligt interesserede, til også selv lige at gøre en indsats for at få de rigtige informationer, f.eks. i form af at de lige kigger på profilerne hos dem der har givet råd og selv søger videre omkring det de har fået at vide.
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

Nu tænker jeg bare højt. Men burde "problemet" ikke allerede være løst nu. I og med at folk har fået lettet deres hjerte og fået kortene på bordet.? Det er vel ikke en børnehave hvor man er bange for de store børn med at hatte på.??? Om det har haft den ene eller den anden effekt med mentor ordningen kan jeg ikke svare på, da jeg jeg personligt kender et par af dem så derfor har det ik spillet den store rolle for mig. Men der skal da lyde en KÆMPE klapsalve til dem der tog initiativet.! Tænk hvis vores kære forum bare "trådte vande" og absolut intet gjorde for at blive bedre. Det ville da være sørgeligt.!
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

KimJ skrev:Det vil måske være lettere at gøre det klart for disse nybegyndere, hvordan tingene hænger sammen på dette (og ethvert andet) forum, så de er klar til selv at verificere de råd de får, i stedet for at lave om på et forum der grundlæggende altid har virket rimelig godt m.h.t. rådgivning?
Det er ikke at lave om på et forum,kun et par ekstra klikk,thats it man kan måske bytte det ud med et forum der aldrig bliver brugt :)
men man laver ikke om på noget der virker,man suger heller ikke sandet ud af en balje.det er som at fjerne hjertet på en rask patient
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg mener nu stadig at ligeværdighedsprincippet er vejen frem. Forum har klaret sig fint uden speciel grupper af mennesker. Jeg mener det kun skaber ensidig kommunikation og splid at gøre nogle folk klogere og bedrevidende end andre. Man kan vel tænke sig til at der er andre uden hat der har samme viden eller mere viden end dem der er udvalgt. Man kan jo også høre at der også er splid mellem gruppen med hat ! Jeg tror forum ville være et bedre sted hvis som jeg har sagt at vi kunne få forumsrummet til privat snak om saltvand, og kunne få forhandlere og dem som er talerør for dem til at holde sig i et forhandlerforum for sig, og muligvis også hattene i et rum for sig, så kunne alle selv vælge. Så var man også fri for at se på de samme og samme kommenterer i forum, det kan jo godt tage pusten fra enhver. Mener også de nye skal gennem den fase at kunne vælge mellem meninger og erfaringer, og ikke bare læne sig op af bestemte folk med hat eller talerør for forhandlere.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"