VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Bubble Master skummer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Min BM 160, giver også lige et par skralle lyde når den starter op. Men det er der da mange pumper som gør, så jeg har ikke tænkt nærmere over det?
Før jeg klippede lidt af det der "mesh" så kom den ikke igang og skraldede hele tiden uden at lave skum..
Ellers så har jeg lige rokeret lidt rundt i min sump - Byttede om på skummer og alger + Jeg fandt et bedre underlag (Skummeren skal hæves mindst 5 cm for at vandstanden ikke er for høj) til skummeren og det hjalp lidt på en resonans som jeg havde.
/Henrik
Før jeg klippede lidt af det der "mesh" så kom den ikke igang og skraldede hele tiden uden at lave skum..
Ellers så har jeg lige rokeret lidt rundt i min sump - Byttede om på skummer og alger + Jeg fandt et bedre underlag (Skummeren skal hæves mindst 5 cm for at vandstanden ikke er for høj) til skummeren og det hjalp lidt på en resonans som jeg havde.
/Henrik
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Kontakt:
Nu har min Bubbel Master 160 kørt upåklageligt i 22 dage
men dag jeg kom hjem her til aften hade den vippet låget af og kogt en del
vand ud over det helle.
Jeg kan ikke få den til at stoppe selv om jeg har skruet helt ned og hævet
skummeren 5 cm.
Nogle der ved hvorfor at det pluslig kommer.
vand ud over det helle.
skummeren 5 cm.
Mvh. Jack
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Så er det min tur til at have en sprit ny BM 160 som larmer helt abnormt.
Cooltaz, hvad gjorde du ved din?
Den producerer fint med bobler, men når den gør dettet brummer den godt igennem. Hvis jeg sætter en finger for luftindtaget siger den ikke mere end en normal uindkørt pumpe.
Nogen der har nogen gode ideer?
Den producerer fint med bobler, men når den gør dettet brummer den godt igennem. Hvis jeg sætter en finger for luftindtaget siger den ikke mere end en normal uindkørt pumpe.
Nogen der har nogen gode ideer?
/martin
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det sker som regel når man har puttet noget nyt og rent filtervat i akvariet. sådan noget filtervat skal skylles grundigt i koldt vand inden det kommer i akvariet.Jacker.dk skrev:Nu har min Bubbel Master 160 kørt upåklageligt i 22 dage
vand ud over det helle.
skummeren 5 cm.
Hvis du ikke har kommet nyt filtervat i, hvad har du så ændret på??
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Luft nok, det har jeg svært ved at sige. Den virker sådan, den støjer ikke når den ikke får noget luft, så er det en svag brummen ala en indkørt aquabee, men når jeg ikke har blokeret luftslangen så brummer den helt abnormt.
Som sammenligning så har jeg en gammel aquabee up2000 som jeg har brugt til mange mærkelige ting, den er helt smadret indvendigt og den siger mindre end den her.
Støjen ændrer sig alt efter hvordan pumpen vender.
Brian: på en BM160 der hænger pumpen inde i skummeren således at det eneste der har kontakt med andet er gummi.
Som sammenligning så har jeg en gammel aquabee up2000 som jeg har brugt til mange mærkelige ting, den er helt smadret indvendigt og den siger mindre end den her.
Støjen ændrer sig alt efter hvordan pumpen vender.
Brian: på en BM160 der hænger pumpen inde i skummeren således at det eneste der har kontakt med andet er gummi.
/martin
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Nordsjælland
jeg var hjemme ved carsten igår med min skummer for at sammenligne støj niveauet og de støjer ens.Så er det min tur til at have en sprit ny BM 160 som larmer helt abnormt.
men som carsten skriver "hvad der støjer for den ene er måske brummen for en anden"
så nu vil jeg forsøge mig frem med at tilslutte nogle andre pumper for at få fjernet den larm..
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ok, jeg har hørt Hougaard's som godt nok er en 200, men det er samme pumpe så de burde mere eller mindre sige det samme. Og der er stor forskel.
Efter den har kørt et stykke tid er både pumpe og magnet lune hvilket i min verden tyder på at noget er galt, det har jeg kun oplevet ved defekte pumper.
Efter den har kørt et stykke tid er både pumpe og magnet lune hvilket i min verden tyder på at noget er galt, det har jeg kun oplevet ved defekte pumper.
/martin
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Jeg har hørt Flems 250 og Hougaards 200 og jeg kan sige, at der er meget stor forskel. Flems brummede en hel del hvor jeg faktisk stort set ikke kunne høre Hougaards. Lidt utroligt, at der kan være sådan en forskel. Men for mig at se, må det være pga at pumpen er noget lort eller bare defekt.
Men da så forholdsvis en stor procentdel har pumper som larmer, så kan man nok godt snakke om, at det er pumpen som er noget billigt lort?!
Men da så forholdsvis en stor procentdel har pumper som larmer, så kan man nok godt snakke om, at det er pumpen som er noget billigt lort?!
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Nu er lyd og lydniveau ret subjektivt, men jeg har optaget den her fil og rettet volumen til så det passer rimelig godt med niveauet holdt op imod den niveau jeg plejer at høre musik på.
BM160 pumpe
BM160 pumpe
/martin
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hvilket niveau plejer du så at høre musik på
Det er jo lidt vanskeligt at vide, hvor lange man skal skrue op for lyden.
Men jeg vil stadig mene, at den larmer meget i forhold til Hougaards. På hans kunne man langt tydeligere høre luftindtaget end pumpen. Går ud fra, at det er din pumpe, og ikke luftindtaget der larmer.

Men jeg vil stadig mene, at den larmer meget i forhold til Hougaards. På hans kunne man langt tydeligere høre luftindtaget end pumpen. Går ud fra, at det er din pumpe, og ikke luftindtaget der larmer.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Har du prøvet at tage kontakt til ATI selv og høre, om de vil ombytte pumpen udenom forhandleren? Du kan jo skrive noget med, at forhandleren ikke er samarbejdsvillig osv osv. Jeg har f.eks. selv skrevet til Tunze da en bøjle på min nanostream knækkede og de sendte mig en ny udelukkende ud fra den mail.
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Den larmer da' for vildt!!
det kan sku' ikke være rigtigt!! en ommer!!!

Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg skylder lige en opfølgning på denne.
Jeg har været forbi Carsten og sammenligne pumper, og der er ikke nogen væsentlig forskel imellem min og Carstens.
Så problemet må være at der går resonans i resten af skummeren. Efter den har kørt en smule er det værste af støjen taget af, men den støjer stadig nok til at det er generende. Men jeg venter og ser hvad ATI siger.
Jeg har været forbi Carsten og sammenligne pumper, og der er ikke nogen væsentlig forskel imellem min og Carstens.
Så problemet må være at der går resonans i resten af skummeren. Efter den har kørt en smule er det værste af støjen taget af, men den støjer stadig nok til at det er generende. Men jeg venter og ser hvad ATI siger.
/martin
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg har oplevet noget lidt sært ved min skummer som jeg vil høre hvorvidt er normalt.
Normalt står skummet ikke ret højt i røret. Kun ca 1/3 del oppe i røret på koppen. Men alligevel skummer den af, hvilket jo så må ske når jeg ikke kigger. Er dette normalt?
Det skal lige siges at der er automatisk vandpåfyldning så vandniveauet bør holde sig konstant.
Normalt står skummet ikke ret højt i røret. Kun ca 1/3 del oppe i røret på koppen. Men alligevel skummer den af, hvilket jo så må ske når jeg ikke kigger. Er dette normalt?
Det skal lige siges at der er automatisk vandpåfyldning så vandniveauet bør holde sig konstant.
/martin
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
De gange jeg har skrevet til ATI har jeg fået svar samme dag som regel !
Jeg skrev på info@atiaquaristik.com og har været i kontakt derigennem med en Joerg Blei.
Jeg skrev på info@atiaquaristik.com og har været i kontakt derigennem med en Joerg Blei.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen