Konkurrence: Vind et gavekort til 2000,-

Besvar
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Konkurrence: Vind et gavekort til 2000,-

Indlæg af Engelquist »

Så er det tid til årets anden konkurrence!

Beskriv hvor mange venskaber/bekendtskaber du har knyttet igennem saltvandsforum?

Dit indlæg skal indeholde minimum 100 ord og du skal være medlem for at deltage.

Konkurrencen løber 14 dage til lørdag d. 21/6 kl 11.00

Der udtrækkes 2 vindere blandt alle gyldige indlæg (i forhold til emne og minimum antal ord).
Vinderne bliver fundet ved lodtrækning.

Vinderne modtager hver et gavekort til henholdsvis TF Aqua eller Zoo Center Værløse, a 2000 Dkr.
Tropic Marin har ikke en fysisk butik i DK, så derfor er de ikke med, men jeg har hørt på vandrørene at de planlægger en særskilt konkurrence på sf senere i år.

Det er aftalt med butikkerne at præmierne kan sendes, hvis det ønskes.
Ved forsendelse kan vælge man tørvarer fra lagret til anførte værdi (dog undtaget salt) efter aftale med butikken.

Administrator, IT supportere og sponsorer kan ikke deltage

Så står kun tilbage at skyde konkurrencen i gang og glæde os til jeres indlæg :beer:
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Konkurrence: Vind et gavekort til 2000,-

Indlæg af charlie saltvand »

Hvorfor én i hede hule helvede er der ikke nogen der har lavet indlæg her endnu? Har I for mange penge, eller ingen venner og bekendte inden for hobbyen 🤯.

Jeg må jo ikke deltage, men vil da lige nævne at jeg har fået RIGTIGT mange bekendtskaber gennem denne hobby. I min kontaktliste på telefonen er der under S pt 52 kontakter der starter med “saltvand”… osv.

Har jeg fået venner igennem hobbyen? Håber da der er en håndfuld af jer jeg må kalde venner.

Sæt så for helwede i gang og få skrevet nogle indlæg, ellers er jeg tvunget til at gå ud og solde pengene op.

Kram hele vejen rundt.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Yogge
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
9
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2016

Indlæg af Yogge »

Jeg har ikke decideret fået venskaber igennem saltvand, men en af mine venskaber som startede for efterhånden mange år siden beror sig meget på vores fælles passion.
Vi har begge været on and off på hobbyen af flere omgange, men vi får altid hinanden gejlet op til at skulle igang igen.
Vi har været næsten hele Danmark rundt, og en fredag eftermiddag tog vi spontant til Ocean Reef (fra Nordsjælland) i myldretrafikken.
Det er rart at have nogle at snakke med nogle som aldrig bliver træt af at høre på saltvand, meget ulig min samlever :P
Derudover er det rart at have mødt så mange forskellige mennesker igennem mine 8 år med saltvand. Det har været en ren fornøjelse :)
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Lad mig da også bidrage med en fortælling.

Jeg har bestemt mødt en masse saltvands folk rundt om i landet. Det har været hyggeligt at møde folk, og har da også fået nogle mennesker, som jeg taler en del med, og som jeg aldrig ville have kende/fundet/talt med uden hobbyen. Skønne mennesker🫶🏻

Jeg har som Charlie en liste i min telefon med masser af kontakter under S. Derudover har jeg haft mange utallige samtaler på Messenger, fra mennesker jeg aldrig har mødt. Det har været virkelig spændende og sjovt at høre hvordan andre klarer deres akvarier.

En anden sjov ting, er faktisk jeg mødte min gamle chef, fra dengang jeg underviste på datatekniker/it supporter uddannelsen.
Dengang havde jeg saltvand, men ikke ham, så var lidt sjovt at slå hovederne sammen, og han bor Max 5 min. Kørsel fra mig.

Jeg ønsker ikke deltage i konkurrencen, men ville da bare lige bidrage til tråden, så den kan komme igang

Held og Lykke
Nielskeiser
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
1
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2024
Geografisk sted: Kgs Lyngby

Indlæg af Nielskeiser »

Jeg kom hovedkulds ind i saltvandsverdenen for lige over 1 år siden.
Min svigerfamilie havde et saltvandsakvarie, som var overgroet af turfalge, og de var på nippet til at lukke det hele ned, men de havde lige købt en frogspawn, som selvfølgelig hurtigt døde hen.
Det vakte min nysgerrighed, og pludselig var jeg i gang på YouTube, Google og ikke mindst saltvandsforum.
Vi snakker et akvarie hvor der ikke var målt vandparametre +1 år, vandskift med hanevand, ingen ATO, clean up crew osv.

Så jeg startede fra bunden, lavede et opslag på saltvandsforum, og fik en masse feedback. Nogle var lidt demotiverende og “direkte” i sin ordlyd. Flere anbefalede at starte forfra.
Men der var én, som altid var positiv, motiverende og kom med gode råd. Den bruger var @ViggoN.

Relativt hurtigt blev tlf numre udvekslet, og han stod altid klar til at drøfte diverse lys, RODI anlæg, powerheads osv.
han donerede tilmed frags til akvariet.
Nu er svigerfars balje stabiliseret og ligner et akvarie igen - hvilket aldrig var sket uden Victors hjælp.

Vi spoler frem til nutid, og nu står jeg med ViggoNs gamle akvarie i stuen, og er i fuld gang med selv at komme i gang. 🤘

Igennem det sidste år, har han altid været øverst på “seneste kontakter” i telefonbogen, og min forlovede har til tider været jaloux, når man sidder om aftenen og skriver om skummere, varmelegemer, og forskellige opstartsstrategier 😅

Det er ikke fordi vi ligefrem spiser middag sammen 😉 men han er blevet et bekendtskab, som jeg aldrig havde troet, jeg skulle få, da jeg for 1 år siden, sad og kiggede på svigerfars døende frogspawn.

Hvis ikke det havde været for ham, og det venskab, så havde mine svigerforældre lukket ned, og jeg var aldrig kommet ind i dem her hobby. ☺️

Så det kan godt være det ikke er et “gyldigt indslag”, men jeg vil alligevel fremhæve det unikke ved sådanne små forummer, og de passionerede mennesker herinde.
det kan noget særligt, som jeg mener at de store Facebook communities aldrig vil kunne genskabe 👍
tim_rn
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
8
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Indlæg af tim_rn »

Jeg stoppede og for mange dage og reflekterede over det med "hvor mange bekendtskaber".

Jeg synes nemlig saltvandsverdenen kan noget også, hvor det ikke handler om hvor mange. Jeg er eksempelvis god til at holde mig til få men gode venner generelt. Omgangskredse skrumper, men det kan noget at samles gennem hobby eller blot holde kontakten omkring det.

Så jeg svarer jo stadig på hvor mange ved at sige det er få - men at den her verden kan noget som er en mangelvare når man ikke tosser rundt i skole eller har lyst/energi til at gå amok i sociale grupper på arbejdet udenfor selve arbejdstiden. Den kan nemlig sætte nogle mennesker sammen, som ærligt nok aldrig var stødt på hinanden ellers. Med komplet mangel på interesse for hvilken baggrund du kommer fra, alder eller andre interesser. Det synes jeg, som forholdsvis introvert, er fantastisk. Jeg finder de 2-3 maks at holde kontakten med, får input, giver input, hører om andre dele af både hobby og alt omkring. For hobbyen er egentlig blot betinget af indsats (og ærligt også lidt økonomi, det er fandme dyrt. :D ) Det får jeg som sådan kun igennem denne hobby og kampsport. To verdener, hvor det virkelig er på kryds og tværs af land, demografi generelt, viden.

Der er sgu også noget underligt i, at salg af koraller eller teknik foregår i stuen - ikke ude i indkørslen ofte. Man skal jo liiige se. Det er lidt mere intimt end at sælge noget babyudstyr kan jeg afsløre. ;)
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Som en hobby gennem mange år, så er der en del forskellige ansigter, som man støder på ved tilfældigheder eller hos forskellige forhandlere.

Noget lige så sjovt er, når man helt tilfældigt, til forskellige sociale arrangementer, møder ligesindede eller i nogle tilfælde forhenværende saltvandsentusiaster. Jeg har flere i vennekredsen, som enten har eller har haft saltvandsakvarie. En sjov historie fra seneste forældrefest i en af ungernes klasse, hvor en anden forældre også viste sig at have saltvandsakvarie i stuen. Hendes bror (som jeg husker det), bosat i USA, er opdrætter af klovnfisk, så jeg fik lov at se hele hans udvalg på hans webside.

Personligt vil jeg egentlig gerne tilbage til at deltage i de sociale arrangementer (chiligryde eller ej), der bliver afholdt med jævne mellemrum. Det kan bare noget og er alt for længe siden, jeg sidst har gjort mig i det.
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg har også lært mange forskellige mennesker at kende igennem denne hobby hvor ens veje nok ikke ellers ville være krydset, slet ikke til et punkt hvor man står i deres stue.

Der er de nære, som man skriver til løbende, både ved problemer eller man skal bruge hjælp, men også når man har lavet noget eller når noget står flot og man gerne vil dele det med en ligesindet.

Og så er der alle de andre som man løber ind i til møder, i butikken eller hjemme hos en selv ved salg. Det er super hyggeligt og hvis man er åben og bare lidt nysgerrig på andre mennesker , så er folk i denne hobby jo super interessante på den ene eller anden måde. Det er godt nok sjældent man støder ind i nogen man tænker, hold da op en spade.

Og faktisk i den forbindelse tænker jeg at afholde en saltvandsnørde møde omkring september måned, dog ude chili gryde.
Besvar

Tilbage til "Konkurrencer"