Der er sket lidt i hjemmekontoret siden sidst. På grund af bølgeakvariet har jeg flyttet rundt på lidt og skilt mig af med meget, så der var ordentligt plads.
Samtidigt skulle rummet også babysikres og det har fannerme ikke været sjovt eller nemt.
Men resultatet er lækkert nok.
Der er tre displayakvarier:
- Et nano med skiver og andet godt.
- Bølgeakvariet med et fokus på
porites cylindric, min personlige favorit
koral.
-
Tropic Marin Akvariet brugt til guides og video nu på 4. år.
Oprindelige tråd til akvariet (
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96011 ) her snakkes der også om næring og carbon dosering og jeg synes faktisk den tåler et genlæs.
Som noget nyt har jeg installeret en lille kaffemaskine, så de der timelange akvariesnakke ligeså godt kan nydes med en kop mocha.
De nyeste produkter er også udstillet (såfremt de ikke indeholder farlig
kemi et barn kan tygge sig ind til...)
Når man besøger, enten for at bytte eller købe en
koral, lære om
Tropic Marin eller bare få lidt sparring, så kan man få lidt vareprøver med hjem og merchandise.
Vareprøver (smagsprøver) i den her periode er All For Reef, Reef Actif, O-Megavital foder, Koralfoder og carbon dosering (NP Bacto Balance eller Plus NP)
Jeg sælger stadigvæk IKKE
Tropic Marin produkter og jeg kan ikke skaffe det hjem billigt til folk. Det skal vidst gentages igen.
En gang i det her år vil jeg også kunne tilbyde levende sten til podning af nye akvarier, og hvis jeg er heldig/dygtig, så er der
muslinger på dem.
Stenene indeholder bakterier fra 4 forskellige sendinger levende sten fra stillehavet,
Tropic Marin bakterier og biodiversitet fra de sidste 8 års mange akvarier jeg har haft herhjemme på kontoret.
Så hvis du vil forbi, så skriv til mig og vi kan prøve at finde et tidspunkt vi begge kan.
Måske "åbent hus / åbent akvarierum" kunne være en mulighed på sigt.
Tropic Marins danske repræsentant.