Nyos Live phytoplankton concentrate
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Nyos Live phytoplankton concentrate
Hej folkens
Jeg ville høre om nogen af jer har prøvet dette produkt?
Jeg har selv modtaget det i dag og blev noget overrasket da jeg åbnede flasken. Indholdet stinker af rådne æg! Det overraskede mig meget, da nyos reklamere med, at det netop IKKE skulle lugte.
Så tænkte jeg om det er transporten, som har "ødelagt" produktet. Altså det har jo ikke været på køl under transporten. Men samtidig tænkte jeg også: Når jeg putter produktet i akvariet, så bliver det jo alligevel 25 grader. Så det burde kunne klare temperaturen.
Jeg er lidt på bar bund!
Så hvad siger i?
Jeg tør sgu ikke rigtig bruge det, som det er lige nu.
Jeg ville høre om nogen af jer har prøvet dette produkt?
Jeg har selv modtaget det i dag og blev noget overrasket da jeg åbnede flasken. Indholdet stinker af rådne æg! Det overraskede mig meget, da nyos reklamere med, at det netop IKKE skulle lugte.
Så tænkte jeg om det er transporten, som har "ødelagt" produktet. Altså det har jo ikke været på køl under transporten. Men samtidig tænkte jeg også: Når jeg putter produktet i akvariet, så bliver det jo alligevel 25 grader. Så det burde kunne klare temperaturen.
Jeg er lidt på bar bund!
Så hvad siger i?
Jeg tør sgu ikke rigtig bruge det, som det er lige nu.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Nyos Live phytoplankton concentrate
Phytoplankton har vel noget farve. Har det ikke det, så ville jeg kontakte sælger
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Farven er total "mose grøn".
Burde jeg være bekymret?
Burde jeg være bekymret?

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg ville selv have brugt det til at opformere nogle kulturer af. Ellers skal du jo købe nyt konstant. Og så bruge det hjemmelavede i akvariet
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6971 Spjald
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: VESTJYLLAND
Jeg får en flaske af det med posten i dag - kan snuse til det og give besked om mit også lugter?
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Nå det kom så allerede
har åbnet den og det lugter af svovl. Tænker at der enten danner sig noget gas eller bliver fyldt noget gas i sådan en flaske fra producentens side, mon ikke det er det der kan lugtes?

-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Det lugter nemlig af svovl.
Jeg har for nogle år siden været på en rejse, der gik til New Zealand.
Der besøgte vi nogle gejsere. I det område lugtede der præcis, som da jeg sniffede til flasken i går. Ret spøjst!
Det som undre mig meget er, at producenten Nyos skriver: næsten lugtfri. Det kan jeg ikke ligefrem skrive under på!!
Jeg ved ikke hvad de mener med lugt, men det stinker i hvert fald. Ved ikke om de mener en eller anden specifik lugt.
Jeg har for nogle år siden været på en rejse, der gik til New Zealand.
Der besøgte vi nogle gejsere. I det område lugtede der præcis, som da jeg sniffede til flasken i går. Ret spøjst!
Det som undre mig meget er, at producenten Nyos skriver: næsten lugtfri. Det kan jeg ikke ligefrem skrive under på!!
Jeg ved ikke hvad de mener med lugt, men det stinker i hvert fald. Ved ikke om de mener en eller anden specifik lugt.
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Fandt lige det her.. Kan måske tænkes at det ikke har været opbevaret på køl hos de steder vi har købt det? http://www.ultimatereef.net/threads/nyo ... ls.743907/" onclick="window.open(this.href);return false;
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Der var også den her på tysk:
das beste was es zu kaufen gibt wenn man zooplankton (als nahrung für fischlarven) ernähren will. sehr wichtig ist jedoch die einwandfreie auch im winter zwingend GEKÜHLTE (!) handhabung bei lieferung und lagerung bei allen beteiligten (hersteller - lieferant - händler - lieferant - endkunde). die kühlkette nicht zu unterbrechen ist sehr wichtig für die qualität und anzahl der organismen. kommt das plankton braun statt sattgrün an, wurde die kühlkette irgendwann nicht eingehalten (das merkt man dann auch am geruch).
Han skriver at hvis det lugter og bliver brunt, så er der et sted det ikke har været opbevaret på køl - enten hos producenten, grossisten, forhandleren eller forbrugeren. Der er flere led hvor det kan have været opbevaret forkert.
Nå der røg så den flaske i skraldespanden.. Mit er dog grønt, men det må være dødt når det stinker..
das beste was es zu kaufen gibt wenn man zooplankton (als nahrung für fischlarven) ernähren will. sehr wichtig ist jedoch die einwandfreie auch im winter zwingend GEKÜHLTE (!) handhabung bei lieferung und lagerung bei allen beteiligten (hersteller - lieferant - händler - lieferant - endkunde). die kühlkette nicht zu unterbrechen ist sehr wichtig für die qualität und anzahl der organismen. kommt das plankton braun statt sattgrün an, wurde die kühlkette irgendwann nicht eingehalten (das merkt man dann auch am geruch).
Han skriver at hvis det lugter og bliver brunt, så er der et sted det ikke har været opbevaret på køl - enten hos producenten, grossisten, forhandleren eller forbrugeren. Der er flere led hvor det kan have været opbevaret forkert.
Nå der røg så den flaske i skraldespanden.. Mit er dog grønt, men det må være dødt når det stinker..
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Hvor er det dog trist!
Så må det i skraldespanden!
Skriver du til det sted, hvor du har købt det?
Så må det i skraldespanden!

Skriver du til det sted, hvor du har købt det?
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Ja jeg har skrevet til whitecorals.. ikke fordi jeg regner med at de vil gøre noget særligt ved det.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvad så med at købe her fra?
http://www.ebay.de/itm/Phytoplankton-Pl ... ajDLk_pU3A" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Phytoplankton-Pl ... ajDLk_pU3A" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Hold mig gerne opdateret rozzzna
Carsten: Det ser da også fint ud. Men vil det ikke give mig samme problem? Det bliver dårligt på turen her til.
Jeg kan i hvert fald ikke ser forskellen på produkterne.

Carsten: Det ser da også fint ud. Men vil det ikke give mig samme problem? Det bliver dårligt på turen her til.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Spørg sælger. Det er jo ikke første gang de sender noget af sted.Bokelund skrev:Hold mig gerne opdateret rozzzna![]()
Ellers så forhør dig om der ikke er nogen der sælger noget hjemmelavet
Du an da også forhøre dig hos den der "nye" forhandler Aquadepot eller hvad det er han kalder sig.
Han opkøbte jo Hippozoo, som netop også forhandlede både phyto og zoo plankton
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Jeg har fået svar tilbage fra WC, der var ingen problemer, prompte tilbagebetaling. Super fin service må man sige 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det skal nok også lige med, at vejret i Tyskland i øjeblikket, er markant varmere end her i landet. Så det kan lynhurtigt blive alt for varmt for sådan en kulturrozzzna skrev:Jeg har fået svar tilbage fra WC, der var ingen problemer, prompte tilbagebetaling. Super fin service må man sige