er på jagt efter en supplerende fisk til min IM 16G opsætning. Har aktuelt to Ocellaris og har tidligere haft både en kardinal og en damsel gående som nu er givet videre, men jeg må desværre erfare at deres fravær påvirker adfærden hos mine Ocellaris og at modspillet fra andre fisk påvirkede deres adfærd positivt.
I og med jeg allerede har forsøgt mig med både en kardinal og damsel som jeg er klar over er stimefisk, må jeg også konstatere at de som individer er meget stillestående. Jeg søger i stedet at tilføje en tredje part som kunne være af en mere nysgerrig natur og naturligvis passe ind i et mindre nano.
Har også kort haft en seks stribet gylte i, som kunne gå fint sammen med de andre og som tydeligt var meget aktiv, men fik dårlig samvittighed da jeg kunne se den gerne ville svømme mere end jeg kunne tilbyde den

- Jeg har kigget lidt både på royal gramma og fridmani, ved ikke om der er nogen der har erfaringer med disse i en lignende opsætning?
- Har kort overvejet chromis da de jo er meget aktive, men skal vel også gerne være i en lille stime for at de rigtige er hyggelige, så nok heller ikke en mulighed. Synes at have set at når man har den som enkelte så er de meget stille stående og trives sjældent.
- Er nogen anthias en mulighed?
- Kunne der være en dværgkejser mulighed? I beskrivelsen er Bispinosa en af de lettere, men er jeg alt for langt nede i volumen til det kan blive aktuelt?
- Andre fisk som kunne matche beskrivelsen?