Jeg håber i kan hjælpe, da jeg syntes det er meget svært ang kamera i Tlf, da baljen jo ikke kan tages med i telebutikken

dyr200 skrev:Hvis der var mig der skulle have ny mobil så havde jeg helt klart valgt Samsung 6s edge, da det er den mobil der har det bedste kamara på markede, plus at den har den bedste fokus funktion i sig, så hvis man ryster lidt indstiller den selv det og det er da klart en kæmpe fordel, også tager den bare mega hurtigt billeder
sony z5 slår den nu.dyr200 skrev:Hvis der var mig der skulle have ny mobil så havde jeg helt klart valgt Samsung 6s edge, da det er den mobil der har det bedste kamara på markede, plus at den har den bedste fokus funktion i sig, så hvis man ryster lidt indstiller den selv det og det er da klart en kæmpe fordel, også tager den bare mega hurtigt billeder
Nu har jeg ikke haft en z5 i hånden, men generalt er der raw support, også selv om producentens eget kamara app ikke understøtter det, hvis telefonen er født med lollipop og de bruger det nye kamara api, jeg vil tro sony gjorde brug af dette, og vil tro raw support vil virke med Camara FV-5 appet...ejsing86 skrev:Z5 understøtter vist ikke RAW, hvis det er det man er ude efter (fedt at have muligheden, hvis man går lidt op i det)
Kan dog være det kommer i en opdatering, men hæng mig ikke op på det
Ift. S6 og s6 edge er hardwaren stort set den samme.. der er dog lidt mere lir faktor i edge.. personligt var jeg dog irriteret over hvordan lyset blev reflekteret i den noget dyrere buede skærm på edge
jeg vil blive overrasket hvis den slet ikke understøtter det, men de ter da ikke umuligt.ejsing86 skrev:ok.. synes også det virkede mærkeligt, hvis den ikke understøttede det... lavede kun et hurtigt google research, så kan da være der var noget jeg ikke fik læst
Det er så der man smider et sd kort iPoulD skrev:Man skal nok heller ikke have ret mange apps og mails etc. på sin telefon hvis man satser på den skal bruges til ukomprimeret video og foto.
Z5 kan tage video i 4K. Ukomprimeret fylder ca. 65 sekunders 4K video 32GB. Sensoren på Z5 levere billeder i 22MP, hvilket svarer til 66Mb for et blot enkelt billede i RAW.
Har man bare sine mails for en uge og 1-2 apps af dem der fylder, tror jeg man meget hurtigt ville løbe tør for memory.
Wb er til -2 og +2 på z1 og z3 skal ikke lige sige om det er mere på Z5joekill skrev:udfordringen for mange mobiler er at kunne indstille hvidbalancen præcist nok til vores blålige akv lys. derfor har de fleste mobil billeder her på forummet også et tydeligt blåstik.
Hej Jesper,Jesper ØH skrev:Tak til alleDet er virkelig til stor hjælp, da jeg ikke har meget forstand på mobiltelefoner.
Må sige jeg stadig er en del i tvivl om hvad jeg skal købe, men er kommet en del tættere påSå igen tak til folk, og kom endelig med flere af jeres erfaringer angående mobiltelefon kamera.