Jeg er i gang med at lægge sidste hånd på mit første overløbsprojekt, og har derfor lige lidt spørgsmål til overløbskassen og dens vandstand.

Det jeg godt kunne tænke mig er at vandstanden i overløbskassen var så høj som mulig (gerne fuld), da jeg syntes det er relativt irriterende at se på et halvtomt kar bagerst i akvariet

Jeg har kuglehaner til at justere vandstanden, og en returpumpe der kan tage mere end rigeligt.
Så er det jeg så spørger hvordan jeg kan sikrer at vandstanden i overløbet holder sig stabil og så høj som mulig, uden risiko for at der kommer vand udenfor akvarie og sump? Der er vel generelt en større risiko, jo højre vandstanden er i overløbet?
Jeg tænker at det primære nedløbsrør (durso sikret mod hævert effekt), bare kan placeres ca. der hvor vandstanden i overløbet er 50% og så regulere kuglehanerne i forhold til returpumpens ydelse. Sikkerhedsnedløbet ville jeg så placere helt oppe omkring hvor glasset slutter og overløbskammens bund begynder. Er princippet rigtigt forstået eller er der bedre alternativer?

Ville det evt. hjælpe at placere durso højere i overløbskassen så minimumsvandstanden dermed hæves?
Med venlig hilsen
Brian