AndersGS skrev:crazy seahorse skrev:AndersGS skrev:Hej Jetstream 1 ejere
SÅ hvad siger I, dem af jer der stadig har en Jetstream 1 eller 2? Hvordan kører I jeres Schuran-wunder?
På forhånd tak!
Jeg har et par AM dosseringspumper liggende. Dem må du gerne låne og prøve det af med.
Jeg prøvede det, havde oven i købet to i serie, men det duede ikke i min.
Som Mads skriver, så ændrer trykket sig i de pumper.
Jeg ved at slangerne inde i dem, bliver slidt ret hurtigt. Det giver en faldende ydelse. (de bliver ru på indersiden og det giver større modstand)
Erik
Tak Erik
Du føder fra returen nu? Eller seperat pumpe?
Jeg føder den med en separat pumpe. Men min type reaktor skal have et ret højt tryk og det kunne jeg ikke opnå på nogle af de andre måder.
Shurans kører efter et andet princip.
@Mads Blev dine slanger slet ikke slidt?
På laboratorier, har jeg fået fortalt, skifter de slanger meget tit af samme årsag - den faldende ydelse.
Men der findes forskellige slanger. Jeg havde fundet et sted i Herlev, der kunne levere slanger i meter mål. Det var vist Nitril slanger og ikke silicone slanger.
Firmaet fortalte, at holdbarheden på Nitril er væsentlig længere end på Silicone.
Men så droppede jeg idéen om en dosseringspumpe, så jeg har aldrig testet de slanger.
De originale AM slanger er iøvrigt dyre.
Hvis du vil prøve dem Anders, så kan jeg tage dem med til Gino eller Klokkeren, når jeg skal derover snart.
Klokkeren er SÅ GLAD for at køre i bil, så den smuttur op til dig, regner han sikkert ikke for noget
Erik