"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et holdningsspørgsmål

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Et holdningsspørgsmål

Indlæg af bhansen »

Hejsa,

Når man sælger noget på forum, så sker det jo "enkelte" gange, at køber springer fra, hvilket jeg også selv har gjort enkelte gange.

Selvom det er irriterende for sælger, så virker det til, med enkelte undtagelser, at blive accepteret.

Hvad hvis situationen er omvendt og man har en vare til salg, der har meldt sig en køber, men varen er ikke afhentet endnu. Der melder sig så en anden køber, som er villig til at slippe måske 50-100% mere for varen. Er det så OK, at aflyse salget til første køber, alternativt hæve prisen på varen?

Jeg kender godt de forskellige ordsprog med at "man skal behandle andre, som man selv gerne vil behandles", dette er jeg også tilhænger af. Men der er jo også ordsprog som "dummere end politiet tillader" og er det ikke dumt at sige nej til, at tjene det dobbelte på en vare man sælger.

Da jeg pt. er i gang med at sælge en masse udstyr/koraller, så må jeg hellere skrive, at jeg ikke selv er ved at aflyse en aftale. Men grunden til denne post er, at jeg havde muligheden for at tjene en ekstra skilling ved, at aflyse en handel. Jeg frastod dog fristelsen :-)

Hvad ville I gøre?
Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Lord Mike »

Hej Brian

Min holdning er klart at hvis først aftalen er indgået med en købe/sælger så holder man naturligvis dette. I det tilfælde som du beskriver vil jeg så mene at du trods alt har pris sat varen for billigt hvis du kunne få det dobbelt for varen.

Men syntes klart at hvis der er indået ent aftale så holdes denne.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Mikas »

Vil nu også mene at hvis man har sat vare for billigt og får tilbudt en bedre pris eller man som køber for tilbudt noget andet billigere så må man som
Menneske ha lov til at melde pas?
Man er vel sin egen penge pung nærmest?

At køber så kan blive lidt mobs over at prisen bliver hævet eller at der blir solgt til anden side kan jo tildels forstået hvis man havde håbet på en go handel men tror de fleste mennesker vil kunne sætte sig ind i det hvis man snakker om det ;)
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Mic & Cha
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 234
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 18:13
13
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2010

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Mic & Cha »

Lord Mike skrev:Hej Brian

Min holdning er klart at hvis først aftalen er indgået med en købe/sælger så holder man naturligvis dette. I det tilfælde som du beskriver vil jeg så mene at du trods alt har pris sat varen for billigt hvis du kunne få det dobbelt for varen.

Men syntes klart at hvis der er indået ent aftale så holdes denne.


Synes helt klart Lord Mike har ret...
En aftale er sku en aftale.. :)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Lord Mike »

Mikas skrev:At køber så kan blive lidt mobs over at prisen bliver hævet eller at der blir solgt til anden side kan jo tildels forstået hvis man havde håbet på en go handel men tror de fleste mennesker vil kunne sætte sig ind i det hvis man snakker om det ;)
Snakker om det.....

I mine øjne er man mega utroværdig som sælger, hvis man sælger til anden side når aftale er lavet uanset hvad.... Hvad man så kan tillade sig rent juridisk er naturligvis en helt anden sag.

Kan slet ikke se hvad der er at snakke om når en aftale er indgået, og personlig ville jeg aldrig mere have noget med en person som evt. bryder sådan en aftale overfor mig. Men sådan er vi jo så forskellige :wink:
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Jerslev »

er et mundtligt tilsagn ikke også reelt juridisk bindende? det regner vi med her ovre i det vestjydske. Har man aftalt en pris er det den, der gælder, uanset om man kunne få mere for varen af en anden. Så har man nok lært at prisfastsætte mere realistisk.
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Lord Mike »

Kan ikke jura, umiddelbart ville jeg bare tro at det skulle være på skrift. Men på det spørgsmål må der være andre der sidder med korrekt svar.
spdiving
Reactions:

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af spdiving »

Normalt indgår jeg ikke aftaler om salg da jeg altid bare vil have varen væk og skriver først til mølle. Er man afligevel flink og sætter til side så løber man også en risiko for at køber springer fra.
Som sælger bestemer du selv prisen fra start af og ændre du denne pga. højere bud burde du nok have valgt en aktion. Er dette ikke tildfælde har den person du har indgået en aftale bare gjort en god handel og du er kommet af med varen hurtigt og sat flere penge til.
Så har du indgået en aftale er det den der er gældene.

Du kan også kontakte din køber for at være sikker på at han stadig vil handle. Hvis han springer fra eller vil udskyde afhentningen så sælg til anden side og til højste bud.

Steen
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af henrikp »

en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig, dog kan det være svært at bevise en mundtlig aftale vis der ingen vidner er
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: ons 20. jan 2010 07:04
14
Postnummer: 7321 Gadbjerg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Gadbjerg

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Lehd »

Jeg ville flegne fuldstændig ud, hvis en sælger gjorde sådan.... :y
Mvh.
Trine
Billede
spdiving
Reactions:

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af spdiving »

henrikp skrev:en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig, dog kan det være svært at bevise en mundtlig aftale vis der ingen vidner er

Er det ikke bare et spørsmål om at kunne se hendanden i øjene bagefter en god handel. Jeg ser bestemt ingen grund til at blive uvenner over en handel.
Bare husk at ingen vare leveres uden betaling og for købers side ingen betaling uden at se varen om den er som ønskede.
Derfor sender jeg aldrig og kommer heller ikke til det.

Steen
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 770
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:51
15
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af kenneth145 »

Har man handlet ja så har man handlet.
Jeg har prøvet at købe en vare hvor jeg bød lidt mindre end forlangt. hvor sælger sagde ok. kort derefter skrev han at han havde fået budt det han forlangte. hvilket stadigt var rigtigt billigt så jeg skrev tilbage at det ville jeg så også gi ham, da varen virkeligt var sat billigt til salg og så fik jeg min vare. lidt fesent men ok... jeg kunne jo bare ha betalt det han ville ha med det samme så var det jo aldrig sket. Det er en måde noget helt andet er når man køber en fisk til en god pris og man ved at der er god efterspørgsel på denne fisk sælger accepterer ens bud hurtigt og 2 timer efter skriver at fisken desværre ikke lever mere og så dagen efter kan læse at en anden bruger i sælgers område har fået præcis en sådan fisk det kan gøre mig lidt harm...
Men jeg er klart på den holdning der hedder behandel andre som du selv vil behandles...
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 968
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 20:30
13
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Gizze »

Jeg vil ihvertfald finde en anden måde at handle på herinde, i fremtiden.

2 gange herinde har en køber sagt god for at købe en vare af mig.
I begge tilfælde meldte en anden køber sig også, hvor jeg måtte meddele ham, at varen var solgt.
Så er det satme noget lort, når køberen så ikke liiiige har haft "tid" til at melde tilbage, at han ikke vil have varen alligevel :-(

I begge tilfælde havde de andre købere fundet noget andet at købe og så står man der.

Ved ikke, hvad man skal gøre.
Men jeg overvejer, at kræve pengene, når nogen siger de vil købe det jeg har til salg.
Gider sgu ikke det fis med at holde noget tilbage til useriøse købere!

Jeg mener både køb og salg herinde er bindende!
Også selvom man får tilbudt noget bedre senere.
spdiving
Reactions:

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af spdiving »

Gizze skrev:Jeg vil ihvertfald finde en anden måde at handle på herinde, i fremtiden.

2 gange herinde har en køber sagt god for at købe en vare af mig.
I begge tilfælde meldte en anden køber sig også, hvor jeg måtte meddele ham, at varen var solgt.
Så er det satme noget lort, når køberen så ikke liiiige har haft "tid" til at melde tilbage, at han ikke vil have varen alligevel :-(

I begge tilfælde havde de andre købere fundet noget andet at købe og så står man der.

Ved ikke, hvad man skal gøre.
Men jeg overvejer, at kræve pengene, når nogen siger de vil købe det jeg har til salg.
Gider sgu ikke det fis med at holde noget tilbage til useriøse købere!

Jeg mener både køb og salg herinde er bindende!
Også selvom man får tilbudt noget bedre senere.

Løsningen er først til mølle. Det vil sige hent og betal. Så opstår der ingen misforstålser eller sure miner.

Steen.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af nbd »

En aftale er en aftale.

Men det er måske ok at aflyse en handel fordi en anden overbyder.

Men det er dårlig karma ikke at give besked hvis sælger vælger at annulerer en aftale - surt at køre forgæves efter en vare, der allerede er solgt :BA
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Mikas »

Jeg vil også sige først til mølle !
Men hvis en person lover at komme og hente så
Man der efter holder noget til køber men køber springer fra ville jeg ikke mene er okay..

Men får man et bedre højere bud synes jeg det er i orden at tilbyde køber det højere bud.. Vil man ikke det så kan man jo sælge til anden side men gav tilbudet
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Han$en »

nbd skrev:En aftale er en aftale.

Men det er måske ok at aflyse en handel fordi en anden overbyder.
Du kan da ikke sidde og modsige dig selv...?

Enten så har man en aftale, eller også sælger man efter først til mølle.. Laver man en aftale, og vælger at sælge til et højere bud, fortjener man da også bare at blive slæbt bag en bus på vej til Paris ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Mikas »

Lad os antage der en der lukker ned .. Og skal sælge alt.. Der for laver han et par annoncer hvor en er på akvariet..
Det er super lækkert så det skriver jeg at jeg gerne vil have.. Sælger skriver super men skal lige ha solgt alt levende først.. Det tager så næsten 2 måneder og i mellemtiden ser jeg et andet der står tomt og klar til afhentning så det vælger jeg i stedet da jeg er hungerne for at komme i gang med mit projekt..

Det er der da ingen der kan sige med hånden på hjertet og ikke selv er køber eller sælger , de ikke ville ku forstå..
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Han$en »

Hop du ned i banken og sig det til din rådgiver omkring tilbagebetaling af et lån.. Alm. moral må da være at tænke inden man laver en konkret aftale om noget - Enten er man interesseret, eller også er man ikke.

Samme gælder sgu sælger - Aftaler man 800,- - Så er det godt nok sløjt lige pludselig at sælge til 850,- fordi en anden bød det.. Er man ikke voksen nok til at overholde en aftale som enten køber eller sælger, så skal man holde sig fra det :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Mikas »

Hvor kommer banken ind i billedet?
Og
Nu snakker vi jo heller ikk 50kr.. Han siger 50 - 100% procent..
Som om du ikk havde taget de 1600 i givet fald hvis du fik det tilbudt fordi der var en tidligere på dagen der havde sagt han ville slå til på prisen som i givet fald havde været for lav..

Det fint nok at have moral og pudse glorien men det skal jo være inden for rimelighedens grænser.. Jeg ville i hvertfald godt kunne forstå det som
Køber hvis sælger skrev til
Mig inden jeg var kørt ud efter varen at han havde fået et bedre tilbud og hvis jeg ikke ville matche det så ville han altså tage det.. Hvis vi altså snakker et ordenligt beløb
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Lord Mike »

Mikas skrev:Lad os antage der en der lukker ned .. Og skal sælge alt.. Der for laver han et par annoncer hvor en er på akvariet..
Det er super lækkert så det skriver jeg at jeg gerne vil have.. Sælger skriver super men skal lige ha solgt alt levende først.. Det tager så næsten 2 måneder og i mellemtiden ser jeg et andet der står tomt og klar til afhentning så det vælger jeg i stedet da jeg er hungerne for at komme i gang med mit projekt..

Det er der da ingen der kan sige med hånden på hjertet og ikke selv er køber eller sælger , de ikke ville ku forstå..
Mikas din samvittighed må altså ligge godt og grundig begravet ude på øen...
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Han$en »

Banken kom nok ind som et eksempel ;)

Og nej, jeg har lidt omløb i mit hovede, og overholder en aftale - Det kan du sågar få bekræftet af flere på denne side blandt andet.. Hvis jeg aftaler et salg til fx 800,- så vil jeg højt og flot skide på om du så kommer og byder 1200-1600,- - Jeg har penge nok ;)

En aftale er en aftale, og en mand overholder sine aftaler, hvad enten det drejer sig om penge eller andet. Sådan er jeg vokset op og sådan vokser min søn op. Kan man lave en aftale, kan man også tage ansvar for den - Er man usikker, så skal man lade være.

Og folks mangel på at holde en aftale i handelssektionen, gør at Saltvandsforum efterhånden er et utroligt kedeligt sted at købe og sælge ting. Det er sløjt
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af henrikp »

har heldigvis ikke nogen dårlige erfaringer med køb og salg herinde i nu.. Men jeg er altid nervøs når man overfører x antal tusind og venter på om man modtager nogen vare med posten
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Mikas »

Jeg har sku heller ikk haft noget problem
Med hverken køb eller salg her inde og har da handlet storset alt her inde..

Jamen Hansen du lyder sku lidt som den verdens mand de omtaler så
Meget på P3 for tiden :)

Jeg synes forumet er et fantastisk sted at handle .. Og synes bare man skal gå efter først til mølle principet hvis man er bange for folk ikk kan holde aftaler
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Han$en »

Mikas skrev:Jamen Hansen du lyder sku lidt som den verdens mand de omtaler så
Meget på P3 for tiden :)
Du skal simpelthen kridte op til diskussioner evigt og altid, bare fordi vi ikke alle er evnesvage og retarderede? Tag dig sammen mand..

Lav nu en tråd og skynd dig at spørge ind til hvor mange jeg har lavet loyale aftaler med her inde - Det er jo det du vil.. Og så lav lige en anden og spørg hvor mange her inde der er blevet brændt af på aftaler også.. Sjovt du skulle græde så meget over at du mente jeg konstant var efter dig - Nu synes du så du skal have lidt hævn eller? Til grin ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Carsten »

En ting som virkeligt kan pisse mig af er folk som ikke holder deres aftaler.
Da jeg lukkede ned, var der en som ville købe mine reefkeramik søjler. Og så vidt jeg husker ville han også få dem lidt billigere fordi han tog dem begge. Han kom aldrig, og kom med den ene syge undskyldning efter den anden. Sådan noget er irriterende især når der er andre der også havde meldt sig som interesseret.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Engelquist »

Han$en skrev:
Mikas skrev:Jamen Hansen du lyder sku lidt som den verdens mand de omtaler så
Meget på P3 for tiden :)
Du skal simpelthen kridte op til diskussioner evigt og altid, bare fordi vi ikke alle er evnesvage og retarderede? Tag dig sammen mand..

Lav nu en tråd og skynd dig at spørge ind til hvor mange jeg har lavet loyale aftaler med her inde - Det er jo det du vil.. Og så lav lige en anden og spørg hvor mange her inde der er blevet brændt af på aftaler også.. Sjovt du skulle græde så meget over at du mente jeg konstant var efter dig - Nu synes du så du skal have lidt hævn eller? Til grin ;)
Tag et par boksehansker på og find et sted få det ordnet uden at smadre endnu en tråd....
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Han$en »

engelquist skrev:Tag et par boksehansker på og find et sted få det ordnet uden at smadre endnu en tråd....
:boohoo:

Det staves "Boksehandsker" ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Engelquist »

STØN.....
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et holdningsspørgsmål

Indlæg af Han$en »

Fejlpost
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"