Jeg har aldrig hørt om det før, men jeg tror da nok det skulle virke. I princippet er det vel bare mineraler, sporstoffer osv. der er presset sammen og stille og roligt opløses/frigives i vand. Hvis koncentrationen i stenene er rigtig, så man ender på de værdier man ønsker så skal det jo nok virke. Et af problemerne, som jeg ser det, er at forbruget af f.eks. calcium og carbonat er langt fra ens i alle akvarier, ligesom forholdet mellem forbruget af calcium og carbonat heller ikke er ens, så det ville være svært at lave et produkt med alt det man skal bruge i præcis de rigtige koncentrationer.
spdiving skrev:Jeg har nu altid brugt kalkreaktor med PH styring. Det syndes jeg er nemest.
Hvor stort et akvarie havde du tænkt dig ??
Steen
har sat et 500L op og går og bygger på en 4-500L sump/refugium. syntes det lyder besværigt med kalkreaktor (Co2 og alt det der) det var derfor jeg kiggede på Ph rock der skal vist ikke bruges Co2, desuden har jeg alt udstyr til balling fra tidligere (det kan også være at man bare fader tilbage i samme vaner)