køler system fra fish-street ?
køler system fra fish-street ?
nogen der har prøvet dette ? http://www.fish-street.com/cooling_pack ... ory_id=141
Jeg svinger på en 28-30 grader HVER dag om det er koldt eller ej udenfor. Det er simpelthen mine lamper der varmer akvariet utrolig meget op og de er allerede en 30-40cm fra overfladen, jeg mangler bare noget til at få al den varme luft fra lamperne væk fra overfladen.
Kan det så i bund og grund ikke bedre betale sig at købe nogle alm. blæsere (de mellem str. hvide man kan få fx. i bauhaus) ?
Jeg svinger på en 28-30 grader HVER dag om det er koldt eller ej udenfor. Det er simpelthen mine lamper der varmer akvariet utrolig meget op og de er allerede en 30-40cm fra overfladen, jeg mangler bare noget til at få al den varme luft fra lamperne væk fra overfladen.
Kan det så i bund og grund ikke bedre betale sig at købe nogle alm. blæsere (de mellem str. hvide man kan få fx. i bauhaus) ?
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Re: køler system fra fish-street ?
skulle lige til at sige et par pc blæsere ville da være værd at prøve inden at invistere i køler hjælper ved utrolig mange personer!
tror bare ikke de fræser nok luft over overfladen. men kan lige undersøge hvad sådan en blæser koster, det kan da ikke være mere end 100-200kr 

- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
nej men du skubber tilgengæld den varmeluft væk fra vandspejlet når der er lys på så man kan sige det er jo kun når du har lyset tændt
Har været ude ved flere hvor de kunne tvinge temperaturen ned med 2-4grader ved hjælpe af 4 blæsere
Har været ude ved flere hvor de kunne tvinge temperaturen ned med 2-4grader ved hjælpe af 4 blæsere
ok så må jeg lige se hvad der er billigst:
4-5 computer blæsere og en transformer eller 2 blæsere fra bauhaus

- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
ja der må jeg sgu melde pas desværre for det ved jeg ikke 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg kunne sidste år holde temperaturen ned på et acceptabelt niveau blot med en stor bord ventilator, så blæste hen over vandoverfladen. Så jeg vil tro at sådan en vil være nok for langt de fleste akvarister.Dan-P skrev:ok så må jeg lige se hvad der er billigst:
Ulempen ved den er at der fordamper meget store mængder vand.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Dan kender du ikke nogen der roder med computer, der burde det være muligt at tuske sig til et par meget billige blæsere, og en 12 v strømforsyning
jeg har selv 4 stk alm pc blæsere på mit 600 liters, og når ellers der kommer luft nok ind i akvarierummet, har jeg kunne holde temp under 28 grader, selv på de varmeste dage
kun en enkelt gang er den svipset, og temperaturen røg op, men det skal jo ske når der ikke er nogen cirkulation i akvarummet
jeg har selv 4 stk alm pc blæsere på mit 600 liters, og når ellers der kommer luft nok ind i akvarierummet, har jeg kunne holde temp under 28 grader, selv på de varmeste dage
kun en enkelt gang er den svipset, og temperaturen røg op, men det skal jo ske når der ikke er nogen cirkulation i akvarummet
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Jeg er faktisk ved at lave en ret cool sag baseret på samme princip. Det er med en LCD skærm på siden af lyskassen hvor man kan indstille temperatur hvor blæser sætter igang. Min elektroingeniør bror assisterer. Jeg synes den pakke der fra fish-street ser fin ud, men du skal bare tænke på told.
Hej Dan.
Jeg har lidt samme problem så købte her for ca 2 mdr siden en tunze blæser og den gør et rimeligt stykke arbejde og kan holde det på 27 til 28 grader HVIS det ikk ikk er alt for varmt udenfor så sætter jeg min bauhaus blæser til at fyrre god vind af ved overfladen opg så ja kommer mit akvarie ikk over 28 grader:-)
Så prøv da med et par pc blæsere som nogle nævner eller en billig bord blæser bare lige her i varme perioden!
de små pc blæsere ska nok køle det lidt ned til hverdag pga af lyset:-)
MVH
Jeg har lidt samme problem så købte her for ca 2 mdr siden en tunze blæser og den gør et rimeligt stykke arbejde og kan holde det på 27 til 28 grader HVIS det ikk ikk er alt for varmt udenfor så sætter jeg min bauhaus blæser til at fyrre god vind af ved overfladen opg så ja kommer mit akvarie ikk over 28 grader:-)
Så prøv da med et par pc blæsere som nogle nævner eller en billig bord blæser bare lige her i varme perioden!
de små pc blæsere ska nok køle det lidt ned til hverdag pga af lyset:-)
MVH
ok jeg må se vhad jeg kan finde og hvad der lige er lettest og billigst 

Nå det blev til en rigtig smart ventilator ( Honeywell Avantgarde med Turbo force haha ) Men den er dælme lækker og jeg skal love for den kan blæse kronen af æbletræerne. Men den kører på niveu 1 lige nu så jeg går ned og soler mig og lader begge lamper være tændt for en gangs skyld og ser hvad temperaturen så ender med at sige 

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
hvor har du købt denDan-P skrev:Nå det blev til en rigtig smart ventilator ( Honeywell Avantgarde med Turbo force haha ) Men den er dælme lækker og jeg skal love for den kan blæse kronen af æbletræerne. Men den kører på niveu 1 lige nu så jeg går ned og soler mig og lader begge lamper være tændt for en gangs skyld og ser hvad temperaturen så ender med at sige
Mvh. Brian
i bauhaus til 150,- ALLE pengene værd og mere til efter min mening
Den er sort og meget fancy at se på. Og med en enkelt skrue i væggen kan den hænges op og tages ned nemt, og den kan drejes 360 grader rundt om sig selv (blæseren)