"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

BK deluxe 200 vs. ATB cone small

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
troels
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 441
Tilmeldt: lør 4. dec 2004 23:11
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Roskilde

BK deluxe 200 vs. ATB cone small

Indlæg af troels »

Jeg har efterhånden indsnævret mit valg af ny skummer til enten en BK deluxe 200 eller en ATB cone small.
De er begge rated op til 1500 liter.

Ville umiddelbart vælge Bk'en, men har efterhånden læst en del meget gode beretninger om ATB cone.

Nogen der har erfaringer med en eller begge af ovenstående ?
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: BK deluxe 200 vs. ATB cone small

Indlæg af Musiker »

Jeg har en ATB Small, vil umiddelbart ikke mene den er kraftig nok til et 1500Liters - Passer ok til mit 540L.. Jeg ville nok nappe en BK sumpermarine hvis jeg stod og skulle købe i dag.. Udelukkende fordi jeg er så sindsyg imponeret af min RedDragon retur pumpe - Hvis pumperne til BK'en er af samme kvalitet.. Så er det helt klart noget der er værd og ofre de sidste kroner på (efter min mening). Jeg syntes ikke den Eheim der følger med til ATB'en er så god som en skummer i den prisklasse fortjener.. Hvis Eheim'en bliver træt kunne jeg godt finde på og købe en RD skummer pumpe til den i stedet.. Også ender den jo i en prisklasse som BK'erne
Resten af ATB skummeren (byggekvalitet og funktionalitet) kan jeg ikke sætte en finger på. Den er super godt konstrueret, nem og justere og rense.
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2060
Tilmeldt: tirs 29. aug 2006 08:24
17
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: BK deluxe 200 vs. ATB cone small

Indlæg af Stefan »

Er pumperne ikke skiftet ud til et andet mærke og model på de nyere ATB egentlig?
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: BK deluxe 200 vs. ATB cone small

Indlæg af Musiker »

@Stefan - Ikke på Small endnu, men jo han er begyndt og bruge Sicce pumper med sit eget pumpehoved sat på. Skulle gøre dem mere driftsikre og stille end dem der er med til BM skummerne.. Meeen jeg vil nu alligevel fortrække BK pumper.. Droooolll..

MVh
Henrik
PS. Troels. Hvis du bor i nærheden er du da velkommen til at komme og se min ATB skummer..
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: BK deluxe 200 vs. ATB cone small

Indlæg af MiksBiks »

Nu kender jeg ikke BK200, men har en 300intern og jeg har ikke noget skidt at sige om den, og dem der har været og se den er blevet meget imponeret over hvor lidt den siger. Så vil anbefale en BK :GO
Mvh Michael
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 283
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 10:16
20
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Re: BK deluxe 200 vs. ATB cone small

Indlæg af Søren Ravn »

Jeg har en BK mini 200.

Mit eneste punk hvor jeg syntens designet er forket ( på mini'en ), er den skarpe overgang mellem skummer røret og kop'en.
Jeg tror at denne overgang koster en del sprægte bobler. men det ser meget bedre ud på deluxen og supermarinen

Ellers kan jeg kun sige at bubble king er kvalivare der bare køre :-).

/Søren
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: BK deluxe 200 vs. ATB cone small

Indlæg af William Jr »

MiksBiks skrev:Nu kender jeg ikke BK200, men har en 300intern og jeg har ikke noget skidt at sige om den, og dem der har været og se den er blevet meget imponeret over hvor lidt den siger. Så vil anbefale en BK :GO
- På vegne af at have hørt Michaels skummer har jeg solgt min BM 250, og istedet bestilt BK 250 intern
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"