2020L lukket og slukket d.20-3
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Re: 2020L + 540L sump Opdate 22-01-09 Nyt lys S.18
Vær glad for at du har købt gennem forhandler og ikke på Solaris hjemmeside da de sandsynligvis er gået konkurs, så har du da en chance for at få pengene retur.
Folk fra ReefCentral har ikke kunnet komme i kontakt med dem i lang tid hverken pr. telefon eller email. Folk har betalt for varer som aldrig kommer. Desuden har det vist sig at der opstår fejl på stort set alle armaturer....nok derfor at de går ned.
Folk fra ReefCentral har ikke kunnet komme i kontakt med dem i lang tid hverken pr. telefon eller email. Folk har betalt for varer som aldrig kommer. Desuden har det vist sig at der opstår fejl på stort set alle armaturer....nok derfor at de går ned.
- Vedhæftede filer
-
- shit_fisch1[1].gif (8.13 KiB) Vist 1070 gange
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Har ikke hørt meget godt om dem, så jeg tror are jeg må lade mine LED drømme gå i sig selv og finde noget andet, og det bliver eastlife lamper jeg køber.spdiving skrev:Surt at høre du ikke kan få dine LED.
Men har du overvejet en GALAXY fra http://www.sfiligoi.it
Steen
Har dog lige fået afvide at jeg måske får lamperne, selv om jeg egentligt ikke rigtig vil have noget fra et firma der er gået eller er ved at gå konkurs, men kan det ikke være anderledes så tager jeg dem.
Nu må vi se hvad der sker sidst på ugen, for der regner jeg med svar

Mvh Michael
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Lamper er bestilt
Som skrevet står, så er lamperne bestilt. Jeg fik mine penge igen fra en utrolig flink og rar forhandler
Det blev til 3stk easylife lamper 6x24watt + 2 hvide LED dioder og med dæmpbar
Sammen med dem er bestilt nogle rør så jeg lige kan lege lidt med det.
Lamperne er fuld kompitible med GHL'en så der kommer til at være sol opgang og nedgang.
Lamperne skal tænder med 20min interval fra højre mod venstre, er tankerne, så lad os se
Har også bestilt to månelysrør fra GHL som skal side mellem lamperne.
Retur pumpen er forresten kommet RD6500, den skal på imorgen, regner jeg med
Så nu er jeg ved at være på rette vej igen

Som skrevet står, så er lamperne bestilt. Jeg fik mine penge igen fra en utrolig flink og rar forhandler

Det blev til 3stk easylife lamper 6x24watt + 2 hvide LED dioder og med dæmpbar
Sammen med dem er bestilt nogle rør så jeg lige kan lege lidt med det.
Lamperne er fuld kompitible med GHL'en så der kommer til at være sol opgang og nedgang.
Lamperne skal tænder med 20min interval fra højre mod venstre, er tankerne, så lad os se

Har også bestilt to månelysrør fra GHL som skal side mellem lamperne.
Retur pumpen er forresten kommet RD6500, den skal på imorgen, regner jeg med

Så nu er jeg ved at være på rette vej igen

Mvh Michael
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Det lyder spændende med den elektroniske styring.
Hvad med HQI, hvad ender du ud med der og hvor mange watt kommer du til at have over baljen sådan cirka?
Hvad med HQI, hvad ender du ud med der og hvor mange watt kommer du til at have over baljen sådan cirka?
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Ender med ca.450watt, men så dækker det også hele baljenOlsen skrev:Det lyder spændende med den elektroniske styring.

Mvh Michael
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Re: 2020L + 540L sump Opdate 06-02-09 Lys bestilt S.19
Det lyder ikke af særlig meget til så stor et akvarium. Synes ikke rigtig jeg kan finde noget info om lamperne, har du et par links? 

- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Bliver vel nok når du kun skal holde lidt blød koraller?
Og kan anbefale at at smide nogen fiji purple over. Ved hvertfald at saltvand fyn har dem eller kan skaffe dem hjem. Syntes de giver et fedt lys, ikke i nærheden af noget jeg har set før
Og kan anbefale at at smide nogen fiji purple over. Ved hvertfald at saltvand fyn har dem eller kan skaffe dem hjem. Syntes de giver et fedt lys, ikke i nærheden af noget jeg har set før

Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Jeg skal som udgangs punkt kun have fisk, men det har jeg skrevet mere om flere gange tidligereOlsen skrev:Det lyder ikke af særlig meget til så stor et akvarium. Synes ikke rigtig jeg kan finde noget info om lamperne, har du et par links?

Jeg gider ikke at ofre HQI pga fisk, det vil være spild af strøm.
Men her linket
Og deres hjemme side easylife.nlMiksBiks skrev:http://www.easylife.nl/english/pdf/para ... nglish.pdf
Mvh Michael
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Må man spørge om prisen på dine nye lamper?
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Det må du gerne og kommer du forbi en dag vil jeg også gerne fortælle detleifkrarup skrev:Må man spørge om prisen på dine nye lamper?

Har ikke noget imod at fortælle folk hvad jeg har givet for mit udtyr, "face to face" men vil ikke reklamere for det på den måde

Mvh Michael
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Re: 2020L + 540L sump Opdate 08-02-09 lille opdaterin S.19
Her er en lille opdatering i hvad der er sket.
Desværre ikke det store, nåede ikke at få bygget min sten søjle inden jeg fik bygget væggen. Kommer tid kommer råd.
Jeg har fået købt lidt græs(kender ikke navnet) Også var lars så flink at komme forbi i weekenden med hans intet mindre end fantastisk flotte søpindsvin.
Har aldrig set noget lignene. Billderner er iike i sin ret, men giver lidt et billed af farverne, der kommer flere når det nye lys kommer på. Og sådan ser det efterhånden ud Bare lige fordi jeg fik billdedet vil jeg lige dele det.
En træt gobt
Desværre ikke det store, nåede ikke at få bygget min sten søjle inden jeg fik bygget væggen. Kommer tid kommer råd.
Jeg har fået købt lidt græs(kender ikke navnet) Også var lars så flink at komme forbi i weekenden med hans intet mindre end fantastisk flotte søpindsvin.

Har aldrig set noget lignene. Billderner er iike i sin ret, men giver lidt et billed af farverne, der kommer flere når det nye lys kommer på. Og sådan ser det efterhånden ud Bare lige fordi jeg fik billdedet vil jeg lige dele det.
En træt gobt

Mvh Michael
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8500 Grenaa
- Saltvand siden?: 2004
Re: 2020L + 540L sump Opdate 08-02-09 lille opdate S.19
ja det er vildt flot dit nye søpinsvin jeg så det den dag jeg var ude ved lars s

er ved at planlægge mit comeback 

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Jeg må lige tage æren for at det søpindsvin er kommet ud i vores flotte akvarier

Og lækkert med endnu et indbygget akvarie. Jeg glæder mig allerede til at skulle i gang med det, når vi engang får købt hus

Og lækkert med endnu et indbygget akvarie. Jeg glæder mig allerede til at skulle i gang med det, når vi engang får købt hus

- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Ja jeg købte det søpindsvin af christiantt, den gang var det meget mere brunligt og ikke med de blå prikker.
Ja Klaus, som alle siger
det er sgu flot, og jeg kan se at efter det nu er flyttet hjemme fra, er der kommet lidt farver på det, jeg håber at du og ''fruen'' er tilfreds med jeres nye pindsvin, og at du kan se at jeg ikke har overdrevet, den SKAL ses live
det er næsten umuligt at få de helt rigtige farver frem på det.
en meget go' ven spurte her til aften, om det ikke var en sorgens dag da jeg skulle afleverer det, det var det lidt, men det var bedre at den kom et ''lidt'' større sted hen.
Pas nu godt på ''svinet''
Ja Klaus, som alle siger

en meget go' ven spurte her til aften, om det ikke var en sorgens dag da jeg skulle afleverer det, det var det lidt, men det var bedre at den kom et ''lidt'' større sted hen.

Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
Lige et "design-spørgsmål": Vil man altid kunne se vandoverfladen (eller vandkanten om man vil) i akvariet udefra ? Der er jo ikke mulighed for at sætte en ramme rundt omkring, der kan skjule den.
Jeg går selv og planlægger et indbygningsakvarie og ønsker heller ikke at have en ramme omkring akvariet. Hvis vandkanten skal være skjult kræver det næsten at akvariet er højere bagtil ind fortil (og selvfølgelig et "låg" på den del af fronten der sidder i vægåbningen).
Jeg hører gerne dine indspark herom.
Jeg går selv og planlægger et indbygningsakvarie og ønsker heller ikke at have en ramme omkring akvariet. Hvis vandkanten skal være skjult kræver det næsten at akvariet er højere bagtil ind fortil (og selvfølgelig et "låg" på den del af fronten der sidder i vægåbningen).
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Jamen så vi takker mange gangechristiantt skrev:Jeg må lige tage æren for at det søpindsvin er kommet ud i vores flotte akvarier![]()

Hvor fik du fat i det henne??
Vi er meget glade for detLars S skrev:Ja jeg købte det søpindsvin af christiantt, den gang var det meget mere brunligt og ikke med de blå prikker.
Ja Klaus, som alle sigerdet er sgu flot, og jeg kan se at efter det nu er flyttet hjemme fra, er der kommet lidt farver på det, jeg håber at du og ''fruen'' er tilfreds med jeres nye pindsvin, og at du kan se at jeg ikke har overdrevet, den SKAL ses live
det er næsten umuligt at få de helt rigtige farver frem på det.

Fruen var meget imponeret, så som jeg sagde til dig så skyndte hun at sige "det er mit"
Jeg skal nok passe godt på det

Jeg kan ikke komme i forfra, der er 17cm bølgebryder så låg kommer der ikke, men claus som limmede akvariet kommer og laver en sort alu kant på 35mm foroven og forneden hele vejen ind til væggen.pedersen skrev:Lige et "design-spørgsmål": Vil man altid kunne se vandoverfladen (eller vandkanten om man vil) i akvariet udefra ? Der er jo ikke mulighed for at sætte en ramme rundt omkring, der kan skjule den.
Han ville bare ikke lave den før jeg var færdig med væggen så han va sikker på den passede.
Siderne på akvariet bliver der bare lagt en acryl fuge mellem det der kommer på væggen og akvariet.
Mvh Michael
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
OK - det giver mening. Min udfordring er, at jeg gerne vil undgå enhver form for kant eller ramme, samtidig med at jeg ikke ønsker at vandkanten skal være synlig. Det kræver nok desværre et lidt specielt akvarie-design, da det kræver at vandstanden kan være højere bag væggen.
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Så du vil ikke have nogen ramme eller vand kant og det skal stikke ud ad væggen??pedersen skrev:OK - det giver mening. Min udfordring er, at jeg gerne vil undgå enhver form for kant eller ramme, samtidig med at jeg ikke ønsker at vandkanten skal være synlig. Det kræver nok desværre et lidt specielt akvarie-design, da det kræver at vandstanden kan være højere bag væggen.
Kan du så ikke bare lade være med at det stikker ud ad væggen??? det vil da gøre tingene noget nemmere.
Det gjorde mit gamle ikke og der kunne man ikke se vandkanten.
Mvh Michael
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
Nej, det skal ikke stikke ud af væggen, det skal blot ligne et maleri på væggen uden ramme. Muren er vel 15 cm. tyk, hvorfor de 15 forreste cm. af akvariet skal stikkes ind i væggen. Skal vandkanten ikke kunne ses forfra, kræver det, at akvariet er HELT fyldt op, hvilket selvfølgelig ikke er holdbart - der skal være et par cm. fra overløbskammen og til kanten af akvariet. Afstanden mellem akvariet og væggen skal blot fyges med en en akryl-fuge hele vejen rundt.MiksBiks skrev:Så du vil ikke have nogen ramme eller vand kant og det skal stikke ud ad væggen??pedersen skrev:OK - det giver mening. Min udfordring er, at jeg gerne vil undgå enhver form for kant eller ramme, samtidig med at jeg ikke ønsker at vandkanten skal være synlig. Det kræver nok desværre et lidt specielt akvarie-design, da det kræver at vandstanden kan være højere bag væggen.
Kan du så ikke bare lade være med at det stikker ud ad væggen??? det vil da gøre tingene noget nemmere.
Det gjorde mit gamle ikke og der kunne man ikke se vandkanten.
Som jeg ser det, er eneste løsning vel at de forreste 15 cm. af akvariet er omkring 5 cm. lavere end resten af akvariet og med låg på. Dvs. sådan at akvariet bagved væggen er højere end hullet i væggen. Giver det mening ? Jeg har forsøgt at illustrere min pointe i vedhæftede billede (akvariet set fra siden)
Måske jeg gør det mere komplekst end nødvendigt, men hovedårsagen til at folk rammer deres indbyggede akvarier ind, er vel delvist for at skjule vandkanten foroven ?
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Jeg kan godt se hvad du mener
At man ikke kan se vandoverfladen er kun en bonus ved at jeg rammer mit ind. Et billed har også en ramme, og mit gamle kunne man heller ikke se overfladen, men synes det er pænt med en ramme alligevel. Men det er da smag og behag, men din idé er da fin
Hvad vil du så gøre for at skjule den lille revne der kommer til at være mellem akv og mur?? Fuge?

At man ikke kan se vandoverfladen er kun en bonus ved at jeg rammer mit ind. Et billed har også en ramme, og mit gamle kunne man heller ikke se overfladen, men synes det er pænt med en ramme alligevel. Men det er da smag og behag, men din idé er da fin

Mvh Michael
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
micheal du må lige sige til når du får sat ozon på baljen for jeg vil meget gerne se hvad der sker med klarheden af vandet når du får det på for lige pt er det den eneste som man kan pege finger af på din ellers imponerende tank.
hvordan går det ellers med dine værdier har du fået styr på dem

-
- Foxface
- Reactions:
- 19
Yep - jeg regner med at fuge rundt om forruden på akvariet.MiksBiks skrev:Jeg kan godt se hvad du mener![]()
![]()
At man ikke kan se vandoverfladen er kun en bonus ved at jeg rammer mit ind. Et billed har også en ramme, og mit gamle kunne man heller ikke se overfladen, men synes det er pænt med en ramme alligevel. Men det er da smag og behag, men din idé er da fin![]()
Hvad vil du så gøre for at skjule den lille revne der kommer til at være mellem akv og mur?? Fuge?
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
klaus meyland skrev:micheal du må lige sige til når du får sat ozon på baljen for jeg vil meget gerne se hvad der sker med klarheden af vandet når du får det på for lige pt er det den eneste som man kan pege finger af på din ellers imponerende tank.![]()
![]()
Jeg skal nok sige til når det er kommet på.
Mine værdier synes jeg nu ikke er løbet løbsk

De har ligget stabilt på:
nh4: 0,25
no2: 0,1
no3: 20-25
Det kan jeg godt leve med, og har lige smidt zeolite i som skulle fjerne der sidste nitrat og fosfat(kan ikke lige huske min værdi)
Så må vi se om det virker som de skriver

Mvh Michael
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Vil bare lige smide et par billeder der lidt mere retfærdiggøre det smukke smukke dyr.
Håber dens tidligere ejere er tilfredse
Håber dens tidligere ejere er tilfredse

Mvh Michael
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
så længe det ikke er blevet værre og når det zeo sjov først kommer igang så skal det nok blive godt.
men jeg er spænt på at høre om dine erfaringer med zeo når du har kørt med i et stykke tid, det skulle være rigtig godt for koral baljer siger rygtet jeg har lige købt en mega annemone og 2 klovne i samme størrelse som dine kunnne ikke stå for deres personlighed
men jeg er spænt på at høre om dine erfaringer med zeo når du har kørt med i et stykke tid, det skulle være rigtig godt for koral baljer siger rygtet jeg har lige købt en mega annemone og 2 klovne i samme størrelse som dine kunnne ikke stå for deres personlighed

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
Re: 2020L + 540L sump Opdate 08-02-09 søpindsvind S.20 WOW
Hvor stort zeolitfilter har du på?? For der skal da lidt sten i med den mængde vand 

- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:

Nu kan I nok se at jeg ikke overdrev om dette mega flotte dyr

Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
jeg har bare et lille 3Lchristiantt skrev:Hvor stort zeolitfilter har du på?? For der skal da lidt sten i med den mængde vand

Men skal også kun starte med 60% af anbefaldet mangde, så det passede lige

Vil gerne undgå "hjælpemidler" og lade bakterierne gøre sit

Mvh Michael
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Malmø
Det søpendsvin ser ud til at den lyser ??? hvad sker der har du givet den E ??? og kan det passe at den lyser sådan ??
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Martin har købt det af mig, og ja det ''lyser'' og det er meget flottere i virkelighedden, som vi alle ved så er det mega svært at få de rigtige farver frem på foto.
Men det er en perle, og det mangler i min tank, men desværre havde jeg ikke mad nok til det, KUN derfor blev det solgt.
Men det er en perle, og det mangler i min tank, men desværre havde jeg ikke mad nok til det, KUN derfor blev det solgt.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.