VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Valg af skummer

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Valg af skummer

Indlæg af sejeulki »

Står og skal have en skummer til ca. 400 L vand som skal køre med høj belastning og fattigmandszeovit (hvorfor det jo er vigtig med en relativ stor skummer). Min ATI 250 er desværre solgt, hvorfor jeg leder efter en ny. Har kigget på følgende:

Mini Bubble King 200 og ATB Cone Skummer small size

Hvilken af disse vil i anbefalde? Pris er sådan set ligemeget - vil hellere have den bedste skummer af god kvalitet og gerne så lydløs som muligt.

vil også gerne vide hvor man kan få disse skummere billige henne?

På forhånd tak....
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Valg af skummer

Indlæg af Han$en »

http://petsupply.dk/product_info.php?cP ... ts_id=4686

Kan anbefale sådan en.. Den ligger i den lidt billigere prisklasse, og kan klare 750L hård belastning, så dine 400L skulle være en smal sag.

Kører selv med AP 600 - Den har bare mindre skummerkop, pumpe, og størrelse er det samme.

Ellers ved jeg at disse også er meget populære:
http://petsupply.dk/product_info.php?cP ... ts_id=5084

Kender dog ikke støj niveau på Tunze'n, men ved at den er populær, og fylder utroligt lidt :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Den billigste pris får den næsten med garanti i tyskland, men om det skal være den ene eller den anden har jeg intet bud på.
/martin
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Mini Bubble King 200 og ATB Cone Skummer small size er begge rigtig gode skummere. Hvis det var mig ville jeg forsøge at opleve dem live inden jeg købte så dyr en skummer!
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17

Indlæg af sejeulki »

er også ret sikker på det skal være en af disse. Min indtryk er at bubbleking skummer er er af rigtig god bygge kvalitet og mere lydløs, da den kører med red dragon pumper, hvor man måske får mere skummer med ATBen - og så er den kegleformet som jo er den nye dille (tilmed lidt billigere). Vil gerne høre om nogle med erfaring. Er der nogen der ved hvor i tyskland man kan købe disse - har ikke kunnet finde nogle steder.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

Jeg har en BK300 og den har taget mig med storm :y :y :y
Den siger ikke intet, når jeg løfter låget på koppen kan jeg høre boblerne springe og det er det meste den larmer :GO :GO

Den kan instilles på 3måder. og en ekstra indsugning til ozon. det eneste minus er ar den vejer når der er hovedrengøring.

Så hvis prisen er lige meget, vil jeg uden at blinke anbefale en BK :beer: :beer:

Du skal være velkommen til at se den live hvis du skulle komme forbi :y :y
Mvh Michael
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17

Indlæg af sejeulki »

Er der stor forskel på Bubble King Supermarin 200 intern og Mini Bubble King 200 intern (hved godt den ene er større end den anden)? Er de sidste 1000 kr. godt givet ud?
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Jeg har BK 200 mini...den er effektiv og den høres ikke hvis den står i sumpskab. Den fås vist ikke billigt nogen steder....den koster nogenlunde hvad den koster.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17

Indlæg af sejeulki »

Er det rigtigt forstået at ved Bubble King Supermarin 200 intern kan man justere luftindtaget, hvilket man ikke kan på en Mini Bubble King 200 intern, men ved mini'en er vandstanden ligemeget, hvorimod vandstanden ikke er ligemeget ved Supermarin 200'eren? Tror desværre ikke jeg har plads til supermarinen, selvom jeg nu var mest hook på den, men kan forstå, at mini'en nu også er udmærket...
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Eheim 1260 pumpen på min ATB er ikke helt stille - En skam du bor så langt væk, for ellers havde du self været velkommen til og komme og lytte - Mest tydlig er brummen (50Hz). Og det er vist bare sådan med den model.. Airstar udgaven (Normal og nu den nye nano) skulle være mere stille...Vil middelbart gætte på at BK'er med ekstern pumper er mere stille. Min RD retur pumpe har ihvertifalde overrasket mig positivt..
Er enig med at man nok skal gøre sig den tjeneste og høre begge skummeren - Jeg har stadig ikke hørt forskellen på min ATB og en tilsvarende BK.. Og jeg har efterhånden lært på den dyre måde at hvad en person opfatter som stille.. Er absolut ikke det samme som hvad andre gør..

/Henrik
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

Indlæg af martinl »

jeg har haft kørt med sådan en her http://www.korallen.dk/product.asp?product=963
i det andet akv jeg hade og den var jeg tigtig gald for systes ikke den siger særligt meget og den er nem at stille hvor meget den skal skumme af.
vis du ville se sådan en køre her jeg en til at stå vi godt kan sætte liv men min er der godt nok sat en Eheim pump på istedet for men det endre ikke på at stille skummer
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"