StarF skrev:Ronny.. er det den nye fosfat filter, du har fra JJ?
overvejer selv om det skal være sådan et jeg køber eller en fra deltec, så hvis du har ris/ros må du da gerne lige smide det

Jeg har lige fået JJ fosfat filter Den nye model, har endnu ikke kørt med den, men er den ligeså god som JJ Nitrat filter så har jeg intet at klage over.
Da jeg har kørt med Deltec Nf 509 Nitrat filter i langtid, tog modnings processen ca. 1 mdr. Hvor i mod JJ nitrat filter tog 1 uge, og mængden er en helt anden som man kan lukke ud i sit akvarium igennem JJ nitrat filter.
Opbygningen af selve reaktoren er jo genial, ingen ting står stille i nogen af hans reaktore, Men skal du have en model, så skal du være hurtig for JJ kan pt. ikke få dem lavet mere og han har kun få stk. tilbage.
Skal så lige siges at opbygningen på Fosfat og nitrat er nøjagtig den samme, der er bare andre studser og en anden indstilling der skal være på kugle ventilen.
Så i bund og grund kan du købe en model og så skifte mellem Fosfat og nitrat

i samme reaktor
Og jeg ved ikke med prisen, men jeg mener den nye koster 1900 kr. Så kommer medien ved siden af ( 350 kr ). Men de penge er helt klart givet godt ud i min verden. for du får jo sådan set 2 stk. reaktore i en, for du kan som sagt både bruge dem til Fosfat og nitrat