"lilla/rød belægning"
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
"lilla/rød belægning"
Dumt spørgsmål men har fået at vide at der efterhånden vil komme "lilla/rød-belægning" på alle mine sten... Der er gået 7 mdr og der er kun ganske små plamager..
Hvor længe tager sådan noget??
Hvor længe tager sådan noget??
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Re: "lilla/rød belægning"
Nu købte jeg indkørte sten hvorpå der sad en del. Men efter 6 måneder er der kommet meget nyt på sten, bagvæg, pumper og sneglehuse. Min hydor koralia pumpe som har siddet i i ca. 4 mdr. er næsten helt dækket af røde alger. Så det lyder lidt mærkeligt at der ikke er kommet mere efter 7 mdr. men igen ved jeg ikke om det tager længere tid med nye sten?
De mere erfarne kan måske sige noget om hvilke vandværdier det kræver for at det vokser hurtigere?
De mere erfarne kan måske sige noget om hvilke vandværdier det kræver for at det vokser hurtigere?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9830 Tårs
- Geografisk sted: nordjylland
hvis du gerne vil have nogle kalk-alger i en fart kan du tilsætte purpleUP, det er effektivt 

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
Fortæl fortæl...hvad er det for noget?? Er det skadeligt på nogen måde?morildvej320 skrev:hvis du gerne vil have nogle kalk-alger i en fart kan du tilsætte purpleUP, det er effektivt
Bruger I andre det??
Senest rettet af justme tors 31. jul 2008 12:53, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
Gælder det om at have kalkalger? Er det for at gøre det pænt eller..??
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Ja, det er det i bund og grund. Nogle får dem nogle gør ikke. Vi købte indkørte sten der havde kørt i 6 måneder, og de havde ikke en eneste. I vores eget akvarie er de blomstret gevaldigt op. Som der er nævnt kan PurpleUp hjælpe til, nogle mener det virker, andre mener ikke det virker. Jeg bilder mig ind at vi kan se en effekt af at bruge detjustme skrev:Gælder det om at have kalkalger? Er det for at gøre det pænt eller..??

Mvh Anette og Kristoffer
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Purple up, er blot en anden form for magnesium tilsætning. At det er kommet på fine flasker med tryk gør det ikke billigere.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Og så for at gøre Carstens besked lige mere pædagogisk:
Kalkalger behøver magnesium, så det første du skal gøre er at købe et magnesium testsæt og derefter sikkert et magnesium tilsætningsmiddel. Den findes mange forskellige muligheder, PurpleUp er sikkert den dyreste, men også den med det fedeste navn. Personligt benytter jeg ikke af PurpleUp men blander selv.
Kalkalger behøver magnesium, så det første du skal gøre er at købe et magnesium testsæt og derefter sikkert et magnesium tilsætningsmiddel. Den findes mange forskellige muligheder, PurpleUp er sikkert den dyreste, men også den med det fedeste navn. Personligt benytter jeg ikke af PurpleUp men blander selv.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
purple up virker.. ingen tvivl om det.. men det altså ikke mere effektivt end at holde ca og mg oppe med balling, eller andre produkter.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
er det rigtigt at for meget magnesium ødelæger farverne på korallerne.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det har jeg aldrig hørt om tværtimod. Men som bekendt gælder reglen om for meget og for lidt også her.Ruflo skrev:er det rigtigt at for meget magnesium ødelæger farverne på korallerne.
Vel tro du skal op i nogle koncentrationer der er virkeligt store før end at du vil kunne se en virkning.