Alger over ALT
Alger over ALT
Så fik jeg endelig min tank fyldt med sten og vand men efter en uge ca er det nu godt på vej til at blive fyldt med alger... Ved at det er en del af opstarten men har ikke helt fattet om jeg skal gøre noget ved det eller hvad der nu skal ske... Skal jeg fjerne algerne så godt jeg kan eller skal jeg bare lade det stå til ???
- buddy
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5500 Middelfart
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: 5500 middelfart
hej fojo
jeg har også lige startet op jeg fjernede ikke algen jeg købte nogle ermitkrebs og de spiste meget af det og efter et stykke tid gik det næsten væk men nu er der kommet lidt på mine bundsten igen
jeg har også lige startet op jeg fjernede ikke algen jeg købte nogle ermitkrebs og de spiste meget af det og efter et stykke tid gik det næsten væk men nu er der kommet lidt på mine bundsten igen
370 Liter med T5 Lys
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
nu har jeg ikke selv startet mit endnu.
men hvis jeg ikke tager fejl så vil der først komme grønalger , grundet det store indhold af næring. Disse vil så på et tidspunkt dø, da der ikke er mere næring, men så vil man se en opblomstring af brunalger et stykke tid...
siger man ikke at akvariet skal modne i mindst 6 uger ?
men hvis jeg ikke tager fejl så vil der først komme grønalger , grundet det store indhold af næring. Disse vil så på et tidspunkt dø, da der ikke er mere næring, men så vil man se en opblomstring af brunalger et stykke tid...
siger man ikke at akvariet skal modne i mindst 6 uger ?
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det skal bare rase ud 
Når dine værdier begynder at stabilisere sig kan du så smide ting som snegle, krebs osv i til at regulere de sidste alger væk !

Når dine værdier begynder at stabilisere sig kan du så smide ting som snegle, krebs osv i til at regulere de sidste alger væk !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Håber ikke at jeg stjålet din tråd for meget med mit spørgsmål:
mit 80 liters har kørt i næsten præcis 3 uger nu, og jeg har ikke haft alger overhovedet... Endvidere overhovedet ingen NH4 eller NO2 som jeg kunne måle.
Er det blot tegn på, at de sten jeg kom i var fuldt cured, eller er min cycle aldrig kommet igang?
Det skal siges, at jeg har haft eremit og krebs i de sidste 10 dage ca., så noet affald må der komme i.
mit 80 liters har kørt i næsten præcis 3 uger nu, og jeg har ikke haft alger overhovedet... Endvidere overhovedet ingen NH4 eller NO2 som jeg kunne måle.
Er det blot tegn på, at de sten jeg kom i var fuldt cured, eller er min cycle aldrig kommet igang?
Det skal siges, at jeg har haft eremit og krebs i de sidste 10 dage ca., så noet affald må der komme i.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Herzberg - Hvor er dine sten fra ? I mit gamle setup var alle sten fra andre akvarier af og jeg fik heller ikke nogen alger eller sindsyge vandværdier.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Brian> De er såmæn bare fra akvarieudstyr, men det var de sidste de havde mere eller mindre, så de har jo ligget i deres kar i et godt stykke tid.
Mon ikke de har ligget og modnet heri, der er jo lys og filtrering på?!
Nogengange har man jo bare lov at være heldig.
Mon ikke de har ligget og modnet heri, der er jo lys og filtrering på?!
Nogengange har man jo bare lov at være heldig.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421