Larm fra sump
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rakkeby
Larm fra sump
Hvordan undgår man at vandet plasker ned i sumpen fra overløbskassen, jeg har en 30 mm slange med vandet hvis den er under overfladen i sumpen larmer det fordi der er ´luftbobler med fra overløbskassen, og har jeg den over overfladen plasker det helt vildt.
Hvad kan jeg gøre for at mindske støjen?
Hvad kan jeg gøre for at mindske støjen?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Eksperimenter med vand er sjawe 
Kan du ikke tage et billede af overløbskassen, hvis du ikke får det løst?
Er der sikkerhedsrør på den?
Jeg ville ikke sætte svamp i røret hvis der ikke er plads til al vandet fra sumpen oppe i akvariet, eller du ikke har et sikkerhedsrør!
Stensikker måde at få vand på gulvet...
Her er lidt forslag - man kan eksperimentere lidt med:
- Larmer det også for meget hvis røret er meget tæt på vandoverfladen i sumpen?
- Hvad med at placere en svamp som er halvt nede i vandet og måske en eller to cm fra fra udløbsrøret, så vandet ikke rammer direkte på vandoverfladen, men bliver dæmpet af en svamp.
- Kan man lave et eller andet så luften der bliver suget med ned ikke ryger i sumpen - Hvad med at stikke en luftslange ned i nedløbet?

Kan du ikke tage et billede af overløbskassen, hvis du ikke får det løst?
Er der sikkerhedsrør på den?
Jeg ville ikke sætte svamp i røret hvis der ikke er plads til al vandet fra sumpen oppe i akvariet, eller du ikke har et sikkerhedsrør!
Stensikker måde at få vand på gulvet...
Her er lidt forslag - man kan eksperimentere lidt med:
- Larmer det også for meget hvis røret er meget tæt på vandoverfladen i sumpen?
- Hvad med at placere en svamp som er halvt nede i vandet og måske en eller to cm fra fra udløbsrøret, så vandet ikke rammer direkte på vandoverfladen, men bliver dæmpet af en svamp.
- Kan man lave et eller andet så luften der bliver suget med ned ikke ryger i sumpen - Hvad med at stikke en luftslange ned i nedløbet?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
hvis han bruger den som jeg har lavet, så skal han justeer på kugle hanen på det lille rør så vandet lige går op til sikkerheds røret.. sikkerheds rørt vil dog larme lidt, det fixede jeg med at skære et tyndt stykke svamp ud.. 2mm tykt som en plade og satte ned over sikkerheds rørt med et stykke elastik.. men ja det skal gøres rent ind imellem i så fald..
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rakkeby
Vandet står helt oppe ca 2-5 mm under sikkerhedsrøret konstant så jeg kan ikke lukke mere for den på det lille rør mere uden der render over i sikkerhedsrøret og det larmer også, skal nok tage nogle billeder af det i aften men der er tale om en Niagara overløbskasse, kan ses her http://www.korallen.dk/product.asp?product=1180&sub=93
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Ja jeg vil da også mene at du kan lave en dursop med vandstand på omkring 5 - 6 cm. Det vil helt sikkert hjælpe.. Selvom jeg dog ikke fik min til at være helt så stille som når jeg bruger kuglehanen
Der er også Stockman:
http://www.rl180reef.com/pages/standpip ... ockman.htm
Den har jeg planer om at teste engang når jeg keder mig (Hvis det nogensinde sker)
Der er også Stockman:
http://www.rl180reef.com/pages/standpip ... ockman.htm
Den har jeg planer om at teste engang når jeg keder mig (Hvis det nogensinde sker)