Bedste køretid for ozon uden redox styring
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Bedste køretid for ozon uden redox styring
Jeg har fået en ozonisator 30 mg/h, jeg har ingen redoxcomputer (har dog planer derom.
Så ville jeg bare høre hvad ville være en sikker tid at køre den på til mit 120 liters.
Jeg havde tænkte den skulle køre 3-4 timer om natten, vil det være passende tror i?
Samt har jeg tænkt om det er bedre at køre den fx 6*½ time fremfor 3 timer på én gang?
Så ville jeg bare høre hvad ville være en sikker tid at køre den på til mit 120 liters.
Jeg havde tænkte den skulle køre 3-4 timer om natten, vil det være passende tror i?
Samt har jeg tænkt om det er bedre at køre den fx 6*½ time fremfor 3 timer på én gang?
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Jeg har kørt med en c25 på 530l i 8 timer om natten, men jeg kan se nu da jeg har fået Redox måler den kunne kører en del mere ca det dobbel.
Så 3-4 timer om natten lyder helt ok.
Så 3-4 timer om natten lyder helt ok.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jeg bruger min en nat vel i snit en gang om måneden og så på fuld bønne 100mg.
Er ikke så meget for at bruge ozon her midt i huset - det er jo i sagens natur ikke det mest sunde for ens unger at indånde !
Er ikke så meget for at bruge ozon her midt i huset - det er jo i sagens natur ikke det mest sunde for ens unger at indånde !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
ok, men hvis man ikke kan lugte ozonet komme op fra akvariet så sker der vel ikke noget ved det? Siden du kun bruger den én gang om måneden er det så kun for at få det klare vand og ikke øget skumning?
Har i nogen mening om det er bedre at køre 3 timer i træk, eller fordele det ud over fx ½ timers intervaller?
Har i nogen mening om det er bedre at køre 3 timer i træk, eller fordele det ud over fx ½ timers intervaller?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Min kører nok ca. 50/50 vil jeg tro, og det er med redox styring. Det er også en c100, som kører på ca. 30% effekt.
Jeg kan da ind i mellem lugte en smule ozon i skabet hvis jeg stikker snuden derind, men aldrig i stuen. Det er INTET i forhold til når jeg printer med vores laserprinter f.eks.
Jeg kan da ind i mellem lugte en smule ozon i skabet hvis jeg stikker snuden derind, men aldrig i stuen. Det er INTET i forhold til når jeg printer med vores laserprinter f.eks.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har du set den tråd jeg lavede om en billig redox controller fra Hongkong??
Her er linket til controlleren.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... ST#GALLERY
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Den ozoniator jeg købte, fuldte den med i prisen. Så jeg vil formode at det er nødvendigt. Jeg har også en gammel sander liggende, som jeg aldrig selv har brugt. Der ser røret inde i noget anløbet ud, så jeg vil tro det er en nødvendighed.Jesper B skrev:Nogen som ved om en luft tørrer til ozon virker og skal man bruge sådan en?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
På de nye sander er der ikke sådan et rør, men blot en plade på et tykke plastik af en art. Det er ikke nødvendigt med tørrer til disse, men det øger den effektivitet. Men hvis du kan holde din redox hvor du vil ha den uden, så er det ikke nødvendigt.
Det vil endvidere ofte kræve, at du sætter en luftpumpe til, da skummeren ikke kan trække nok luft igennem lufttørreren.
Det vil endvidere ofte kræve, at du sætter en luftpumpe til, da skummeren ikke kan trække nok luft igennem lufttørreren.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Yes jeg har set den. Regner også med at det bliver den. Men starter snart på et nyt semester og det betyder bog indkøbCarsten skrev:Har du set den tråd jeg lavede om en billig redox controller fra Hongkong??

- Thomas
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
Hej
Jeg tror det som Sander skriver med 1mg pr. 10l vand er vel hvis den køre 24/7.
vi har i hvert fald tænkt os at købe en sander c100 og en luft tørre, det lyder måske lidt vildt men det er nu mere også fordi at vi på et senere tidspunkt gerne vil have et akvarie på 1000l+ så man må vel fremtidssikre sit udstyr lidt så man ikke skal skifte det hele ud til den tid, og prisenforskellen på en c25 og c100 er jo lige til at overkomme.
men vi har så tænkt os at sætte den til at køre på 10% på vores RSM igennem skummeren via et luft T-stykke som de skriver i deres manual.
Jeg tror det som Sander skriver med 1mg pr. 10l vand er vel hvis den køre 24/7.
vi har i hvert fald tænkt os at købe en sander c100 og en luft tørre, det lyder måske lidt vildt men det er nu mere også fordi at vi på et senere tidspunkt gerne vil have et akvarie på 1000l+ så man må vel fremtidssikre sit udstyr lidt så man ikke skal skifte det hele ud til den tid, og prisenforskellen på en c25 og c100 er jo lige til at overkomme.
men vi har så tænkt os at sætte den til at køre på 10% på vores RSM igennem skummeren via et luft T-stykke som de skriver i deres manual.
Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007