VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Sump
Sump
Vil det være en fordel at smide en masse biobolde i sin sump....
Jeg vil tro at det kunne være en fordel når akvariet er helt nyt...
Denne sump skal til at startes op så er der nogen der har et godt råd eller noget som jeg har glemt.... sumpen er på 128 liter og selve akvariet er på 250 liter...
Jeg vil tro at det kunne være en fordel når akvariet er helt nyt...
Denne sump skal til at startes op så er der nogen der har et godt råd eller noget som jeg har glemt.... sumpen er på 128 liter og selve akvariet er på 250 liter...
- Vedhæftede filer
-
- dias1.GIF (13.84 KiB) Vist 2034 gange
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Ville ikke bruge biobolde. Hvis man skal bruge biobolde skal man skylle dem for snavs under "rent" vand fra akvariet. Dette skal gøres hver anden uge. Det er et ret stort arbejde, så det er ofte sådan at folk ikke får det gjort og det vil derfor blive en nitratbombe.
Desuden vil du få ligeså stor en biologisk virkning ved at smide et par ekstra kg. levende sten i akvariet.
Desuden vil du få ligeså stor en biologisk virkning ved at smide et par ekstra kg. levende sten i akvariet.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Angående sumpen, så ville jeg klart lave en form for bobbelfælde mellem skummer og returpumpen. Som det ser ud nu, vil der blive pumpet en hel masse bobler op i akvariet, hvilket bestemt ikke ser kønt ud.
Til gengæld kan du sagtesn droppe de skillevægge, du har placeret mellem skummer og nedløbsrørne.
Husk også at akvariet har en bredde, som du kan udnytte til ferskvandskar.
Til gengæld kan du sagtesn droppe de skillevægge, du har placeret mellem skummer og nedløbsrørne.
Husk også at akvariet har en bredde, som du kan udnytte til ferskvandskar.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Ja, medmindre du ønsker en masse bobler i vandet, skal der være en bobbelfælde mellem skummer og returpumpen. Du kan jo til gengæld have en reaktor stående dér hvor du nu har skillevægge.Bostorup skrev:Okay KANON så er den ide nedlagt...er det så nødvendigt med et skille rum mellem skummer og rummet helt til venstre....
Jeg har forestillet mig at der kunne komme en kalk reaktor til når der bliver penge nok...
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Det er ikke nødvendigt med skillerummet mellem skummer og nedløb.
Kast evt et blik på den her side http://www.melevsreef.com/allmysumps.html
I adskillige af hans designs er skummeren placeret i samme rum som vandet kommer ned i sumpen i.
/martin
Kast evt et blik på den her side http://www.melevsreef.com/allmysumps.html
I adskillige af hans designs er skummeren placeret i samme rum som vandet kommer ned i sumpen i.
/martin