Musling på sten!!!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
smith
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Knabstrup

Musling på sten!!!

Indlæg af smith »

I sidste uge var jeg nede for at købe en helt almindelig levende sten med nogle grønne skiveanemoner på, i klovnfisken.
Men i går aftes syntes jeg at i den ene ende af stenen der så den ligt mærkelig ud... :|
Jeg kunne se at det var en musling som var groet ind i stenen, så det ligesom flyder ud i ét...
Efter lidt undersøgelse, har jeg fundet frem til at jeg tror at det er denne slags muslin: Pinctada margaritifera... Men er langt fra sikker, da den jo flyder ud i ét med resten af stenen...

Så spørgsmålet er bare om hvad jeg skal gøre???
Vil en musling gerne vende direkte op mod lyset, eller vil den hellere ligge fladt...
Eftersom den sidder fast på en 20 cm. lang sten, så har den lidt svært ved selv at flytte sig rundt...

På forhånd tak... :D
zikoo
Reactions:

Indlæg af zikoo »

Jeg syntes ikke at du skal lave en stenopsætning du måske ikke synes om bare for en musling man næsten ikke kan se, eftersom den har groet sig fast på en sten. Blot min mening:)
Jeg har flere muslinger der mærkeligvis også har groet sig fast på stenen og vender op og ned, de fleste ligger fladt og der har ikke været nogen problemmer med det..
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Ikke alle muslinger har brug for lys....jeg har selv flere som sidder fast på sten i mørke..mine har nu overlevet i et halvt år.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Jeg syntes i hvert fald at vi skulle have et billede?? :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"