Fusk med ozon
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Fusk med ozon
Hej Forum.
Jeg købte forleden en sander 200mg ozon generator. Når jeg slutter den til min skummer (Tunze doc 9010) lugter det meget af ozon.
Da der alligevel skal bruges en luftpumpe når den tilsluttes, tænkte jeg på om jeg ikke kunne bore et par huller i skummeren og smide en luftsten ind i huset. Luftstenen kører så på den luft der pumpes igennem ozongeneratoren.
Vil det ikke virke?
Andre gode forslag modtages selvfølgelig gerne.
Jeg købte forleden en sander 200mg ozon generator. Når jeg slutter den til min skummer (Tunze doc 9010) lugter det meget af ozon.
Da der alligevel skal bruges en luftpumpe når den tilsluttes, tænkte jeg på om jeg ikke kunne bore et par huller i skummeren og smide en luftsten ind i huset. Luftstenen kører så på den luft der pumpes igennem ozongeneratoren.
Vil det ikke virke?
Andre gode forslag modtages selvfølgelig gerne.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Kan du ikke blot tilslutte ozongeneratoren til insugningen på din skummer? Det plejer at være nok siger dem der bruger ozon.
Hvis du kan lugte ozonen bruger du for meget og husk, at det er ganske sundhedsskadeligt.
Hvis du kan lugte ozonen bruger du for meget og husk, at det er ganske sundhedsskadeligt.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Man kan ikke tilslutte den direkte til en tunze skummers luftindtag da den tager luften fra et kammer i skummeren (Via en skrueanordning som umuligør direkte tilslutning). Tunze foreskriver at man skal blæse ozonluften ind i kammeret med en luftpumpe, men luften fiser ud fra kammeret.
Håber det var til at forstå.
Håber det var til at forstå.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
nå okay, ja så kan jeg ikke hjælpe ;o)
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Luftstenen vil jeg nok benytte!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- JanMadsen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6710 Esbjerg V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Esbjerg
Jeg har prøvet at tilslutte ozon til samme skummer, men jeg fik det aldrig til at virke ordentlig. Det sidste jeg prøvede var at tilslutte det der hvor den blå skrue sidder (jeg havde ikke den blå skrue i), men det lugtede stadigvæk kraftigt af ozon.
Idéen med luftstenen kan da være forsøgt værd, hvis du gerne vil kører med ozon.
Idéen med luftstenen kan da være forsøgt værd, hvis du gerne vil kører med ozon.
Mvh Jan
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Vær opmærksom på, at der godt kan lugte kraftigt af ozon, selvom det ryger den rigtige vej igennem skummeren. Ozonisatorer skal ofte justeres ret så meget ned selvom de ifølge producenten passer til akvariestørrelsen.
Hvis man kan finde en lille luftpumpe med en ydelse, som er lavere end det, der er skummerens luftforbrug, og pumper luften ind i omtalte kammer, skulle der vel teoretisk set ikke gå noget ozon til spilde, idet skummerens luftindtag stadig vil holde undetryk i kammeret.
Hvis man kan finde en lille luftpumpe med en ydelse, som er lavere end det, der er skummerens luftforbrug, og pumper luften ind i omtalte kammer, skulle der vel teoretisk set ikke gå noget ozon til spilde, idet skummerens luftindtag stadig vil holde undetryk i kammeret.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Problemet er bare at det omtalte kammer overhovedet ikke er tæt. Men det kan nu nemt være jeg gav den for meget gas, den stod på ca. 50% som vel svarer til 100mg/t.Hvis man kan finde en lille luftpumpe med en ydelse, som er lavere end det, der er skummerens luftforbrug, og pumper luften ind i omtalte kammer, skulle der vel teoretisk set ikke gå noget ozon til spilde, idet skummerens luftindtag stadig vil holde undetryk i kammeret.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen