Hej alle.
jeg har lige et rigtig dumt newbie spørgsmål.
Efter at have læst brugsvejledningen og sat min skummer (Ovennævnte berlin airlift 60) er jeg meget i tvivl om, hvor meget luft, pumpen dertil skal give. min giver pt. 1,6 ltr./minut, men den er droslet meget ned. muligvis, fordi jeg ikke har forstået hele pointen med en skummerfidus??
Hvis jeg sætter den til at køre maks, er det mere som om det vand, der bliver transporetet med op i skummerkoppen bliver skyllet ud af det lille udlufningshul i skummerkoppens låg, og bliver skyllet ned i overløbskammeret igen. den kører naturligvis med en redsea "træiltsten", der fulgte med. Det er et nystartet akvarie, de rhar kørt i to uger. der er kun det liv, der var med de 8-9 kg. levende sten jeg har købt, samt to meget små Xenia og polypsten (to hoveder på xeniaen og måske 20 små polypper på den anden sten), samt en enkelt turbosnegl til at tage de sidse rester af alger, hvilket den klarer helt super. Vandværdierne (nitrit, nitrat, fosfor og ph) er ganske acceptable. Der er to 1000 ltr. powerheads i, til at cirkulere vandet.
Hvad er jeres mening? håber nogen af jer har lidt nyttig info.
MVH
Kenneth Tinnesen
hmm.. et dumt spørgsmul om luftmængde til skummer
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21