Hej Everybody! Jeg er blevet tvunget af konen til at udskifte min 2 x 400w hqi til 250 w. Men er der nogen der ved hvad cremen af cremen for tiden inden for 250 watt. Jeg tænkte lidt på 260 serien fra giesemann. eller en ufo classic plus. Er der nogen der har en bedre anbefaling!
Ja men I wish. Det er nogle dyre sataner, Men tør ikke da jeg ikke har fået nogle anbefalinger fra nogen der har prøvet dem i Danmark. Så er det dyre penge at give ud hvis det ikke holder hvad det lover.
vores akvarie er 140cmx75cm i toppen (også i bunden hvis nogle skulle være i tvivl ) , det dækker de fint
ved ikke om de kan dække 160cm men det er vel bare at hæve dem lidt
hmm...lille og lille..reflektoren er 50 x 50 cm , så ja 2 skulle kunne dække dit akvarie,-jeg har en giesemann med 2 x 250 w hqi,(på et akvarie der er 160x60) men reflektorene er betydeligt mindre og min lampe vil derfor sikkert også give mindre lys. Prøv at oprette en tråd ang. Luminarc lll som de hedder, jeg mener bla Carsten har købt dem, så der er nogen der ved mere end jeg om dem
Jeg købte 3 af den der hedder "Stealt" Jeg valgte reflektorere med Fc2 fatning, da der er glas med. Det er der ikke til de store på 50x50 cm.
Jeg har desværre ikke fået sat dem op endnu, så jeg kan ikke udtale mig om dem endnu.
Jeg forhørte mig i USA at de kan kan være ret fleksible. De kan sende fakturaen separat og dermed skrive at lampen har været til reparation. f.eks. Så kan du slippe for momsen. Nr 2 så har de modeller der kan køre både i USA og europa. Prisen på lampen er ca 19.500 kr.
Det lyder jo godt nok, men toldvæsnet er mere udspekuleret end som så.
De kan meget vel bede dig om en kvittering for betalt moms.
Men jeg siger IKKe at de gør det.