Desuden så lufter jeg ud flere gange om dagen i kort tid, således at væggene ikke når at blive alt for kolde.
Mine fugtproblemer gik nemlig skridtet videre til at udvikle sig til skimmelsvamp

/Morten N
Tak for info. Tror sku jeg hopper på den med dækglasset.andersboerglum skrev:Jeg har nu kørt første døgn med dækglas, og temperaturen steg til 26 grader, så det er jo ikke så galt. - Synsmessigt kan man ikke rigtigt se forskel i akvariet, om de er på eller ej, men det kan man til gengæld i vinduerne i resten af lejligheden! Der er sgu ingen dug længere- Så jeg vil i hvert falt køre med glas over vinteren over, og så ønske mig et par LED lamper af konen i julegave
(men ved jo godt det ender med en uldtrøje)
Har lidt problemer med stanken herhjemme så håber også det kan tage det. Har de kunne registrere at der forsvinder mindre vand fra systemet så. Jeg fordamper 3L om dagen mindst.andersboerglum skrev:@ Jesper: Jeg vil ikke lokke nogen i uføre, men det virker sgu herhjemme, og idag er tenperaturen også kun på 26 grader
Stanken ???jesper kristensen skrev:Har lidt problemer med stanken herhjemme så håber også det kan tage det. Har de kunne registrere at der forsvinder mindre vand fra systemet så. Jeg fordamper 3L om dagen mindst.andersboerglum skrev:@ Jesper: Jeg vil ikke lokke nogen i uføre, men det virker sgu herhjemme, og idag er tenperaturen også kun på 26 grader
Ja det vil jeg mene jeg gør. Har et 11L ferskvandskammer og fylder det op hver tredje dag ca.Carsten skrev:Stanken ???jesper kristensen skrev:Har lidt problemer med stanken herhjemme så håber også det kan tage det. Har de kunne registrere at der forsvinder mindre vand fra systemet så. Jeg fordamper 3L om dagen mindst.andersboerglum skrev:@ Jesper: Jeg vil ikke lokke nogen i uføre, men det virker sgu herhjemme, og idag er tenperaturen også kun på 26 grader
Og fordamper du 3 liter vand om dagen????
Er det ikke fra dit akvarie de 3 liter fordamper m dagen og ikke dig.jesper kristensen skrev:Ja det vil jeg mene jeg gør. Har et 11L ferskvandskammer og fylder det op hver tredje dag ca.Carsten skrev:Stanken ???jesper kristensen skrev:Har lidt problemer med stanken herhjemme så håber også det kan tage det. Har de kunne registrere at der forsvinder mindre vand fra systemet så. Jeg fordamper 3L om dagen mindst.andersboerglum skrev:@ Jesper: Jeg vil ikke lokke nogen i uføre, men det virker sgu herhjemme, og idag er tenperaturen også kun på 26 grader
Og fordamper du 3 liter vand om dagen????
Hvordan ser det ud Anders, spiller det?andersboerglum skrev:@ Jesper: Jeg vil ikke lokke nogen i uføre, men det virker sgu herhjemme, og idag er tenperaturen også kun på 26 grader
Det er jo ikke en stank, men en lugt. Og det en lugt af fugt.jesper kristensen skrev:Der vil altid være en stank af fordampet vand synes jeg, og jo det er selvfølgelig akvariet der fordamper vand og ikke mig.
Og det er slut med alt den fugt ned af vinduet?andersboerglum skrev:Nu har jeg kun kabler fra 2 pumper som stikker op, og de kommer op der hvor bølgebryderne går sammen, så dægglasset slutter helt tæt, lige på nær min foder revne. Jeg har en sprække på 1.5 cm hvor jeg fodre- Men jo, det spiller, og temperaturen har ikke været over 26 grader.