"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Strontium debat

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Strontium debat

Indlæg af Seniorreefer »

Hej med jer proffer.

Jeg har gennem noget tid haft problemer med at holde min strontium Sr oppe på de 8-10 mg/l jeg gerne vil ligge på.

Derfor vil jeg gerne begynde denne debat.

Sidste måling fra ICP er 4,88 😱 og jeg korrigerede fra sidste ICP som lå på 6,48 som også var lav, med 46ml Sr for at komme op på 8

Jeg overvejer kraftigt at begynde at dosere hver dag. Månedlig forbrug Beregnet til 2.9ml dagligt.

Kan det betale sig at dosere hver dag i forhold til månedlig tilpasning

Lad mig høre om jeres erfaring og mængder, og hvordan styrer i jeres forbrug
Mortenbruun
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: fre 3. jan 2014 16:52
10
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 2013

Re: Strontium debat

Indlæg af Mortenbruun »

Så vidt jeg ved er strontium et af de vigtige trace elementer ift. opbygning af kalkskellet.
Jeg har de sidste 9 år brugt kalkreaktor med ARM medie fra Caribsea, hvor strontium er en af de få elementer de angiver mængden af.
Har selv doseret strontium (fra DSR) i en periode hvor forbruget åbenbart var højt. Eller at jeg ikke fik skiftet vand tit nok - det kan jeg ikke huske
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Strontium debat

Indlæg af Seniorreefer »

Mortenbruun skrev: man 5. jun 2023 17:45 Så vidt jeg ved er strontium et af de vigtige trace elementer ift. opbygning af kalkskellet.
Jeg har de sidste 9 år brugt kalkreaktor med ARM medie fra Caribsea, hvor strontium er en af de få elementer de angiver mængden af.
Har selv doseret strontium (fra DSR) i en periode hvor forbruget åbenbart var højt. Eller at jeg ikke fik skiftet vand tit nok - det kan jeg ikke huske
God pointe. Strontium og Kalium er i min opfattelse, ligeså vigtige som de hellige 3. Forbruget er dog mindre i forhold.

Jeg glemte at sige jeg også anvender kalkreaktor, men anvender medie fra AMS til Dastaco. Jeg ved faktisk ikke om det medie kun afgiver ca og KH. Jeg ved jeg skal tilføje MG når den går ned, eller hvis vandskifte ikke er nok.

Men er en regulering månedlig nok, da den tager fra “buffer” og jeg så fylder op hver måned, eller dagligt tilsætning, med evt overdosering i forhold til din oplevelse af strontium i perioder har størrer forbrug
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"