"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ris og ros

Generel tråd kun omhandlende dette forum.

Hvad synes du om det nye forum?

Tilfreds
5
20%
Meget tilfreds
14
56%
Ikke tilfreds
1
4%
OK, men ønsker flere forbedringer/ændringer
3
12%
OK, men skal lige lære det at kende
2
8%
 
Afgivne stemmer: 25

Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Ris og ros

Indlæg af Engelquist »

Hvad synes i om det nye forum?
Mener i der mangler noget?
Noget der bør ændres?

Uddyb gerne jeres afstemning med en kommentar.

kom med Ris og ros, i denne tråd!
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ris og ros

Indlæg af Carsten »

Synes det er lidt forvirrende
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Ris og ros

Indlæg af Engelquist »

Carsten skrev: lør 31. dec 2022 10:49 Synes det er lidt forvirrende
Det er også et meget stort skridt vi har taget!
phpBB har været igennem meget udvikling og mange opdateringer, fra det gamle forum vi havde, til den sidste opdatering fra november 2022, som vi har nu.
Tænker at de fleste af os, der var vant til det gamle forum, lige skal bruge en rum tid på at lære alt det nye at kende :beer:
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ris og ros

Indlæg af S1m0n »

Jeg savner at kunne se på en tråd hvornår den blev oprettet. Frem for at man kan se datoen for sidste indlæg.
Da tråde med nye indlæg jo “lyser” røde. Så vil jeg meget hellere have dato for oprettelsen.
Sådan mindes jeg også det stod før☺️

Knappen “hop til sidste indlæg i tråden” som sku være ved siden af trådstarters navn, ser ikke ud til at være tilstede på mobil versionen?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Ris og ros

Indlæg af Engelquist »

S1m0n: du kan stadig se dato for trådens start på pc og tablet.
På mobilen kan det kun ses liggende- stående er der ikke plads nok
20579715-CEC8-4D03-85EC-5C0A365BFB69.png
For at hoppe til sidste indlæg, med mobilen stående, trykker du blot på datoen for sidste indlæg - igen pga pladsmangel, er pilen der ikke…
0DB77AC5-9AA7-4E92-9DD3-DFDA9BE3928C.png
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ris og ros

Indlæg af S1m0n »

Tak. Det går også ☺️
Ellers er det bare et fantastisk lækkert nyt Forum👍
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Ris og ros

Indlæg af Engelquist »

S1m0n skrev: søn 1. jan 2023 13:34 Tak. Det går også ☺️
Ellers er det bare et fantastisk lækkert nyt Forum👍
Vi er også glade for det!
Men som alt nyt, skal man lige lære det at kende ;)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1474
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Ris og ros

Indlæg af Jerslev »

Imponerende arbejde, I har lavet. Synes det ser meget mere indbydende og moderne ud. Nu skal jeg lige, som I også skriver, lære det at kende.
Stor ros til jeres initiativ
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3598
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Ris og ros

Indlæg af Tykki »

Fuldstændig uoverskueligt, og jeg er kun her inde nu for at se hvad der er til salg! Gider ganske enkelt ikke bruge lortet! Behøver ikke svare på min kommentar , for jeg læser den ikke. Vil fremover kun bruge salg og køb. Det med at oprette tråde, skrive i min egen akvarietråd osv, det er et overstået kapitel
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ris og ros

Indlæg af Carsten »

Bryder mig ikke om at videoer, skal sendes til en youtube konto først.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Ris og ros

Indlæg af Engelquist »

Carsten skrev: ons 4. jan 2023 15:40 Bryder mig ikke om at videoer, skal sendes til en youtube konto først.
Det er et spørgsmål om server kapacitet og økonomi.... Det kræver virkelig meget plads hvis videoer skal uploades til forummets server.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Ris og ros

Indlæg af Nicki Henriksen »

Har ikke været logget på længe, men synes da ikke ændringer er så store, måske jeg ikke husker det gamle længere,
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Ris og ros

Indlæg af Engelquist »

Nicki Henriksen skrev: ons 4. jan 2023 18:11 Har ikke været logget på længe, men synes da ikke ændringer er så store, måske jeg ikke husker det gamle længere,
Det er grundlæggende også helt det samme som før, bortset fra det er blevet meget hurtigere, billede upload kører som en drøm og forummet ser lidt anderledes ud :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1020
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Ris og ros

Indlæg af Seniorreefer »

Engelquist skrev: ons 4. jan 2023 19:01
Nicki Henriksen skrev: ons 4. jan 2023 18:11 Har ikke været logget på længe, men synes da ikke ændringer er så store, måske jeg ikke husker det gamle længere,
Det er grundlæggende også helt det samme som før, bortset fra det er blevet meget hurtigere, billede upload kører som en drøm og forummet ser lidt anderledes ud :-)
Billede upload, gør forskellen på min oplevelse af forummet, samt IOS smileys😊, ellers ligner det mere eller mindre sig selv.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1474
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Ris og ros

Indlæg af Jerslev »

Hold da op nogle konstruktive indlæg. Minder om de “gode gamle” dage, hvor det mere var reglen end undtagelsen blot at svine alt og alle til uden argumentation og uden en konstruktiv tilgang.
Og så synes jeg, video er en måske lille ubetydelig detalje, men sikkert meget moderne.
Giv det dog en chance før man kommer med sine totalt useriøse destruktive holdninger.
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3598
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Ris og ros

Indlæg af Tykki »

For et gammelt røvhul som mig er det bestemt ikke useriøse holdninger, og det er særdeles saglig kritik Carsten kommer med. For mit eget vedkommende , er jeg fuldstændig enig i at jeg ikke syntes om YouTube osv , men efter at have læst, lyttet osv jo godt kan forstå argumenterne fra Forum ! Jeg er en gammel stivstikker, og AL forandring er noget lort for mig, dvs jeg må og skal tvinge en længere prøveperiode igennem, før jeg overgiver mig. Da Forum er et sted jeg faktisk kan lide at være, må jeg jo give det en bette prøvetid, men ikke uden brok! Sådan er det bare, men at skyde med skarpt pga en holdning til YouTube , det er noget gas! Jeg skal nok undskylde senere, men skal lige brokke mig lidt mere først!
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3743
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Ris og ros

Indlæg af charlie saltvand »

Elsker dig gamle dreng 🥰.

Ja, det er noget PIS med at vi skal over fx YouTube. Der er også andre tjenester der tilbyder video upload (= gratis plads)
Vi har simpelthen ikke råd til selv at skulle have plads på en server til videouploads. Fx så fylder en 4K video på sølle 1 minut 375 MB. Det er = 22,5 GB for en times video…. Der kommer (forhåbentligt) med tiden masser af indlæg med, i alt flere timers video, og så begynder det at fylde ret meget. Læg dertil alle de FEDE fotos du og andre lægger ind. Det er derfor vi har taget valget om at man ikke kan lægge video direkte ind, men “kun” fotos.

Laaang forklaring…. 🤯. Men enig det er noget hø m YouTube osv. Jeg opretter en konto for dig i morgen 🤪😵‍💫😆
Ses din gamle brokkerøv 🫵🏼💝
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4680
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Ris og ros

Indlæg af Anders månsson »

Dan du er mit yang til mit ying :Peace:
Jeg fatter heller ikke megen med nyt teknik men er villig til at prøve det og forbedre kvaliteten af forum... Heldigvis har vi folk der er teknisk begavede, som bedre kan navigere i al det it helvede... det skal nok blive godt :beer:
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3795
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Ris og ros

Indlæg af crazy seahorse »

Tykki skrev: tors 5. jan 2023 19:17 For et gammelt røvhul som mig er det bestemt ikke useriøse holdninger, og det er særdeles saglig kritik Carsten kommer med. For mit eget vedkommende , er jeg fuldstændig enig i at jeg ikke syntes om YouTube osv , men efter at have læst, lyttet osv jo godt kan forstå argumenterne fra Forum ! Jeg er en gammel stivstikker, og AL forandring er noget lort for mig, dvs jeg må og skal tvinge en længere prøveperiode igennem, før jeg overgiver mig. Da Forum er et sted jeg faktisk kan lide at være, må jeg jo give det en bette prøvetid, men ikke uden brok! Sådan er det bare, men at skyde med skarpt pga en holdning til YouTube , det er noget gas! Jeg skal nok undskylde senere, men skal lige brokke mig lidt mere først!
Jeg elsker din holdning og den måde du udtrykker den på. Mest fordi jeg har det på nøjagtig samme måde med alt nyt. Det giver dog sådan nogle som dig og mig, en klar fordel frem for vores mere teknisk begavede og mere fremskridtselskende medakvarister.
Vi er godt nok nogle gnavne brokkerøve, men et revakvarie opfører sig på nøjagtig samme måde - som en gnaven gammel mand. Vores akvarier bryder sig heller ikke om ændringer. Selv ændringer til det bedre, bliver af akvariet opfattet negativt. Nøjagtig som du og jeg har det med forummet. Men akvariet tilpasser sig, bare ændringerne sker langsomt og gradvist og det gør vi såmænd også. Vi skal bare have tid til at brokke os og så vænne os til det nye. Det skal nok gå alt sammen.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3598
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Ris og ros

Indlæg af Tykki »

Er det derfor min balje køre så godt pt? Der kan man bare se! Jeg må snart hellere fylde lidt ikke safe fisk i tanken!
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1474
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Ris og ros

Indlæg af Jerslev »

Tykki på mig virker brok af den kaliber blot træls, men andre der kender dig bedre, ironiserer over det, så ok.
Følges alder og brokkerøv ad? Hvis ja burde jeg være alle tiders brokkerøv
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Ris og ros

Indlæg af Engelquist »

Nogle af jer har valgt “Ok, men ønsker flere forbedringer/ændringer”
I må meget gerne uddybe hvad det er I ønsker??
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ris og ros

Indlæg af Carsten »

En lille ting mangler, synes jeg. Det er at man kan se om den man har svaret, har været online siden svaret blev sendt.
Synes det er irriterende at svare på et spørgsmål, og så svaret bare står uden en form for respons. Har modtageren overhovedet set det??
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Ris og ros

Indlæg af Engelquist »

Carsten skrev: ons 11. jan 2023 10:01 En lille ting mangler, synes jeg. Det er at man kan se om den man har svaret, har været online siden svaret blev sendt.
Synes det er irriterende at svare på et spørgsmål, og så svaret bare står uden en form for respons. Har modtageren overhovedet set det??
Man kan med et klik på profilen, se hvornår vedkommende sidst var online…
Men hvad profilen har set, må stå hen i det uvisse…

NÅR vi får “Likes” til at køre, bliver det også lettere at lave et hurtigt like som markering for at det er set og at man synes godt om svaret/indlægget,i stedet for at skulle skrive et svar
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ris og ros

Indlæg af Carsten »

Engelquist skrev: ons 11. jan 2023 10:48
Carsten skrev: ons 11. jan 2023 10:01 En lille ting mangler, synes jeg. Det er at man kan se om den man har svaret, har været online siden svaret blev sendt.
Synes det er irriterende at svare på et spørgsmål, og så svaret bare står uden en form for respons. Har modtageren overhovedet set det??
Man kan med et klik på profilen, se hvornår vedkommende sidst var online…
Men hvad profilen har set, må stå hen i det uvisse…

NÅR vi får “Likes” til at køre, bliver det også lettere at lave et hurtigt like som markering for at det er set og at man synes godt om svaret/indlægget,i stedet for at skulle skrive et svar
Det må så også være en opsang til dem der skriver om et problem. Giv en eller anden form for respons. Det er ikke så sjovt at bruge tid på at svare, når man ikke får nogen respons fra spørgeren
jemu
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 8. sep 2022 13:28
1
Postnummer: 2635 Ishøj
Saltvand siden?: 2020
Geografisk sted: Ishøj ved København

Re: Ris og ros

Indlæg af jemu »

Vil det blive muligt selv at slette sine egne ikke aktuelle indlæg ?
F.eks. køb salg der ikke er aktuelt mere, eller indlæg der er fejlplaceret
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ris og ros

Indlæg af Carsten »

Det håber jeg ikke det bliver, for så vil mange tråde virke fuldstændig tåbelige, hvis det oprindelige indlæg er væk.
Køb og salg formoder jeg som tidligere selv forsvinder efter 1 måned.
Har man ved en fejl fået skrevet et indlæg i en forkert gruppe, så det bare at skrive til en af administratorerne, hvis de ikke selv opdager det og flytte tråden
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3795
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Ris og ros

Indlæg af crazy seahorse »

Carsten skrev: ons 11. jan 2023 10:01 En lille ting mangler, synes jeg. Det er at man kan se om den man har svaret, har været online siden svaret blev sendt.
Synes det er irriterende at svare på et spørgsmål, og så svaret bare står uden en form for respons. Har modtageren overhovedet set det??
Enig Carsten, det er så irriterende når folk ikke kvitterer for et svar, når man nu har gjort sig den ulejlighed at svare
Men det er tiden tror jeg. Jeg oplever flere og flere, der heller ikke svarer på sms eller sågar mails. Det er åbenbart sædvanen nu.
Derfor bruger jeg også mest messenger. Her kan man se når en besked er læst.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ris og ros

Indlæg af Carsten »

Måske det er tiden, men også mangel på respekt for andre. Kunne forstå der ikke kom et svar, hvis manuopfordret skriver til en.
Men når man svarer på et spørgsmål, så det sgu almindelig pli at lige kvittere for svaret.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3598
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Ris og ros

Indlæg af Tykki »

Tag det roligt! Med den aktivitet på Forum pt, skal vi sgu være glade hvis nogen spørger om det bliver bedre vejr i morgen !
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"