"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tropic Marin forum

Her kan man stille spørgsmål til Tropic Marin.
Besvar
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Tropic Marin forum

Indlæg af Engelquist »

Velkommen til Tropic Marin, der her på forum repræsenteres af Samuel Christensen.
Herinde kan I debattere og stille spørgsmål TM.
Som noget nyt har hver forhandler fået deres eget forum, hvilket stadig er i opstartsfasen, for vi har tænkt os at forhandleren for en notifikation hver gang der skrives indlæg til dem.
Underforaet "Nyheder og tilbud fra ..." skal udelukkende bruges til annonceopslag og vil blive automatisk linket til forummets kommende portal.

Håber at I vil tage godt imod det nye tiltag og holde en sober tone herinde :GO
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1014
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Tropic Marin

Indlæg af Seniorreefer »

Dejligt du endelig kommer til. Jeg ved du har spurgt før ang dette.

Det skal ikke være nogen hemmelighed jeg er lidt fan, af nogen af jeres produkter og forskning.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2926
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
15
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Tropic Marin

Indlæg af Gino »

Det er super fedt! Rigtigt mange gode produkter og viden man søger!

Jeg vil holde øje og læse med herinde i tråden.

God ide!
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Tropic Marin

Indlæg af Dan89 »

Godt valg både for forum og tropic marin tror begge bliver glade for dette samarbejde ! :)
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 348
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Tropic Marin

Indlæg af SamuelChristensen »

Engelquist skrev:Velkommen til Tropic Marin, der her på forum repræsenteres af Samuel Christensen.
TM får her deres eget underforum hvor I kan stille spørgsmål til deres produkter og blive opdateret om nyheder.
Tag godt imod dem :beer:
Tak for det!
Det bliver rigtigt spændende :)
Tropic Marins danske repræsentant.
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 348
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Tropic Marin

Indlæg af SamuelChristensen »

Senior, Gino og Dan, tak for det! Jeg glæder mig til jeres spørgsmål og erfaringer :D

Jeg kan tease lidt hvad vi vil komme ind på i sensommeren/efteråret.
I løbet af det sidste års tid har jeg skrevet på en opstartsguide sammen med de tunge drenge: Hans-Werner Balling, Lou Ekus, Samuel Nietzer, Alex Bonanno og Leonardo den Breejen. Et dream team af viden. Den bliver snart udgivet og jeg tænker at det kunne være interessant for forum at få en koncentreret version på dansk?
Den bringer ny teori og nye metoder på bordet, der er lidt interessante at snakke om synes jeg. :)
Tropic Marins danske repræsentant.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2926
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
15
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Tropic Marin

Indlæg af Gino »

SamuelChristensen skrev:Senior, Gino og Dan, tak for det! Jeg glæder mig til jeres spørgsmål og erfaringer :D

Jeg kan tease lidt hvad vi vil komme ind på i sensommeren/efteråret.
I løbet af det sidste års tid har jeg skrevet på en opstartsguide sammen med de tunge drenge: Hans-Werner Balling, Lou Ekus, Samuel Nietzer, Alex Bonanno og Leonardo den Breejen. Et dream team af viden. Den bliver snart udgivet og jeg tænker at det kunne være interessant for forum at få en koncentreret version på dansk?
Den bringer ny teori og nye metoder på bordet, der er lidt interessante at snakke om synes jeg. :)
Hold da op, ja det var da de tunge drenge ;-)

Lyder spændende med den bog og ja det ville da være mega fedt med en dansk version!
Spændt på de nye teorier!

Mvh
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Tropic Marin
Forhandler
Forhandler
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: tirs 6. sep 2022 19:40
1
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Tropic Marin

Indlæg af Tropic Marin »

Gino skrev:
SamuelChristensen skrev:Senior, Gino og Dan, tak for det! Jeg glæder mig til jeres spørgsmål og erfaringer :D

Jeg kan tease lidt hvad vi vil komme ind på i sensommeren/efteråret.
I løbet af det sidste års tid har jeg skrevet på en opstartsguide sammen med de tunge drenge: Hans-Werner Balling, Lou Ekus, Samuel Nietzer, Alex Bonanno og Leonardo den Breejen. Et dream team af viden. Den bliver snart udgivet og jeg tænker at det kunne være interessant for forum at få en koncentreret version på dansk?
Den bringer ny teori og nye metoder på bordet, der er lidt interessante at snakke om synes jeg. :)
Hold da op, ja det var da de tunge drenge ;-)

Lyder spændende med den bog og ja det ville da være mega fedt med en dansk version!
Spændt på de nye teorier!

Mvh
Og nu med en ordentlig profil!

Jeg vil gå i gang med en dansk version så. Der vil også være gode muligheder for at debattere erfaringer med opstart i et afsæt i den. Det er altid sjovt at snakke om.
SPOILER ALERT: Vi synes stadig at det skal være en anelse tålmodighedskrævende at starte et saltvandsakvarie op. Til trods for populære videoer, der siger andet ;)
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tropic Marin forum

Indlæg af crazy seahorse »

Først, velkommen til som sponsor med rigtigt logo und alles.
Ser frem til et debatoplæg. Det er altid fedt at udveksle erfaringer og synspunkter.
Og så er jeg enig med dig i din betragtning om opstart. Jeg har set eksempler hvor det er gået godt, men har så sandelig også set det modsatte.
Akvarier der aldrig kom op og køre ordentligt og skulle hjælpes hele tiden. Et akvarie på krykker er ikke lige så motiverende, som et robust system der kører selvstændigt.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Tropic Marin"