"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forummets bedste artikler og tråde samlet herinde

Her kan I se en udvalgt samling af forummets tråde, der indeholder værdifuld viden
Besvar
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Forummets bedste artikler og tråde samlet herinde

Indlæg af Engelquist »

I læsehjørnet samles udvalgte artikler og tråde, der indeholder værdifuld viden.

En udvalgt artikel eller tråd indeholder en lang og uddybende beskrivelse af et emne der vedrører vores hobby, gerne suppleret med masser af billeder og skrevet af vores medlemmer.
Trådene ligger stadig som skyggeemne i deres oprindelige forum, men for overskuelighedens skyld er de nu også samlet herinde.

Der kommer flere herind efterhånden som vi finder dem i gemmerne.

Til sidst en opfordring: Er der en skribent gemt i dig og har du nørdet og samlet en masse viden indenfor et område af vores hobby, så hold dig endelig ikke tilbage: SKRIV!!! :GO

God læsning :beer:
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Forummets bedste artikler og tråde samlet herinde

Indlæg af Engelquist »

Nu omdøbt til læsehjørnet og placeret under Iøvrigt.
Et lille udvalg af det bedste forummet kan byde på.

Efter opdateringen, vil der komme et link til Læsehjørnet på forsiden- portalen vi vil lægge ovenpå forummet.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Forummets bedste artikler og tråde samlet herinde

Indlæg af nbd »

Engelquist skrev:Der kommer flere herind efterhånden som vi finder dem i gemmerne.
Fedt! Så kommer der måske også tekster om bundfiltre :rofll:
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3743
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forummets bedste artikler og tråde samlet herinde

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg kørte med bundfilter, stigrør m luftsten und alles da jeg startede op i 83´og det var i 1983 :beer: :sneaky2:

Det sparkede røv og der duftede af det indiske ocean i hele hytten :hehe:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Forummets bedste artikler og tråde samlet herinde

Indlæg af Carsten »

charlie saltvand skrev:Jeg kørte med bundfilter, stigrør m luftsten und alles da jeg startede op i 83´og det var i 1983 :beer: :sneaky2:

Det sparkede røv og der duftede af det indiske ocean i hele hytten :hehe:
Sådan var det også for mig, blot nogle år tidligere - 1976. Husker den første skummer jeg fik.
Den var sådan ca. på størrelse med en ½ liter øl dåse. Den fungerede ikke, ret godt, læs ikke fungerende.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3795
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Forummets bedste artikler og tråde samlet herinde

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg havde også bundfilter i mit første. Ikke fordi det skal være en konkurrence, men det var omkring ´72-73 stykker.
Var ansat i en dyrehandel dengang og det var sådan man gjorde. Havde for øvrigt ingen skummer på. De skummere jeg kunne få i forretningen, var af samme fabrikat som de hjørnefiltre vi solgte til ferskvandsakvarierne. Noget tyndt plast agtigt noget. Fik aldrig købt en.
Der var heller ingen levende sten, kun døde koralskeletter. Har faktisk nogle af dem endnu. I det hele taget, så var mit akvarie meget klinisk. Tror ikke der var nogen bakteriefauna af betydning. Jeg måtte hente jord nede fra bedene bag den blok i Høje Gladsaxe hvor jeg boede, for at få lidt alger i det. Fik det råd, at gå lidt ind mellem buskene og tage jorden der fra, for at undgå "hundelorte og børnepis" som det blev udtrykt. Fyldte vand fra akvariet ned i bøtten med jord og ryste ryste og så i med hele herligheden. Dét fik gang i sagerne, det væltede frem med alger.
Sjov tid at tænke tilbage på.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Læsehjørnet"