"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jones er tilbage !! Hør det før din nabo.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Jones er tilbage !! Hør det før din nabo.

Indlæg af Jones »

Okay, jeg har rygrad som en regnorm.

Jep, det var mig med opdræt af lightning maroon klovne og store planer om opdræt af andre arter også. Meeeen, en sejlbåd kom ind i mit liv, så jeg hev stikket og solgte alt akvarierelateret. MEN.... Ham som købte mine to sidste fisk vil sørme gerne sælge mig dem tilbage, så det er nu aftalt. Så mangler jeg jo bare et akvarie.

Skønt tænker man så. Men nej. Jeg solgte min apex, det specialbyggede akvarie, fodermaskine og listen er lang.

Hvad pokker gør du så johan, tænker den flittige bruger af saltvandsforum.... Svaret er at jeg ikke ved det. Pt er pengene ikke til et stort dyrt setup, da jeg jo netop har valgt at prioritere båden og drømmen om at sejle den til Caribien. Så nu leder jeg efter et anvendeligt akvarie.

Jeg veksler mellem nano og noget, der kan rumme i hvert fald en gul kirurg eller en lille hvidbrystet. Så jeg er i hvert fald på maks 200 liter. Og så skal det være i den billige ende.

Jeg er jo typen, der kan bygge alt selv, så måske skulle jeg se at få samlet delene sammen og gøre noget ved det.

Uanset hvad er glæden stor. Jeg får mit lightning maroon projekt hjem igen. Hvordan akvariet ender må guderne vide, men jeg kommer vel på noget. :f2:
o_O
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Jones er tilbage !! Hør det før din nabo.

Indlæg af nbd »

Godt at have dig tilbage Johan! Sig til hvis du har brug for lidt blødkoraller
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3744
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Jones er tilbage !! Hør det før din nabo.

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt unge mand! En gang salt, altid salt :clap:

Er sikker på du nok skal finde ud af noget godt :W

Kom du så ud at sejle, eller hvordan med det? Hvis du skal afsted på et tidspkt ved jeg en af mine sønne MEGET gerne stiller op som gast/dæksdreng, han har 0% sejlererfaring, er 28 år og har gå på mod, så du siger bare til :GO

Velkommen tilbage :grouphug:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Jones er tilbage !! Hør det før din nabo.

Indlæg af Jones »

Hej Niels. Tak for det. Det vil jeg huske. Skal lige finde ud af om jeg går nano-vejen eller lidt større, så der kan være en lille kirurg og en flammekejser.

Hvor stort er dit akvarie? 112 liter?

Charlie: Ja jeg må indrømme at det har været fint med en lille pause, men at jeg samtidig har savnet mine klovne. Nu hvor jeg blev tilbudt at købe dem tilbage kunne jeg med det samme mærke at det var det rigtige at gøre.

Mht båd, så har vi købt en dejlig sejlbåd med god komfort og rummelighed. Den er lige taget op og skal istandsættes hen over vinteren. Næste år skal gå med at lære den at kende, samt finde ud af hvilke andre opdateringer der skal foretages. Du ved, den slags man først finder ud af at man mangler, når det hele kører. Ligesom med akvarier. Om to år drømmer jeg om at sejle den sydpå. Der er ikke planlagt noget præcist endnu, men drømmen er der og nu har vi også båden.

Af samme årsag vil jeg ikke opsætte et alt for stort akvarie. Gerne noget, som kan flyttes til en ven for pasning når vi skal rejse engang.
o_O
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Jones er tilbage !! Hør det før din nabo.

Indlæg af Allan M »

Fedt at have dig tilbage. Altid skønt at høre fra enthusiaster, som brænder for noget!
Havde du boet tæt på, kunne du have hentet gamle mit kar der står med regnvand i haven, gratis :)
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Barner
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 931
Tilmeldt: fre 23. dec 2005 12:41
18
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2004

Re: Jones er tilbage !! Hør det før din nabo.

Indlæg af Barner »

hvilke båd type fik i fat på?
Vi har selv en Bavaria 40" fra 2014. Som vi er enormt glade for. har sejlet i egen båd siden 1998 og været ansat i båd branchen af flere omgange. så spørg endelig hvis jeg kunne være til hjælp. Jeg har trodsalt set lidt af hver.
Sjovt det skulle være så svært at holde sig fra lidt fine fisk :-) men godt du gør lidt ved det igen når lyste og muligheden er der.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Jones er tilbage !! Hør det før din nabo.

Indlæg af Marco R »

Dejligt at have dig tilbage igen Johan :GO Glæder mig til at se, hvad du finder på :happy:
Allan M skrev:Havde du boet tæt på, kunne du have hentet gamle mit kar der står med regnvand i haven, gratis :)
Super flot tilbud Allan :y :GO Den er værd at overveje Johan :happy:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"