"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red slime remover eller Brintoverilte

Forum for generel snak omkring saltvand.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Døjer med Cyano i min sump.

Nogen som har erfaring med ovenstående produkter til behandling?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af Carsten »

mon ikke der står noget om det i den algetråd som ligger her på forum
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Synes ikke jeg har kunnet finde noget ved at søge.

Har bestilt 5L brintoverilte 10% som jeg vil dosere med 15ml pr 250L ud fra nedenstående beskrivelse

http://www.theaquariumwiki.com/wiki/Hydrogen_peroxide" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af PoulD »

huttelihut skrev:Har bestilt 5L brintoverilte 10% som jeg vil dosere med 15ml pr 250L
Hvis du har fisk, koraller, snegle og lign i tanken så post lige en update senere (bare så'n til skræk og advarsel for andre :scream: :scream: ).
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3744
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

1) ved du hvorfor du har/får cyano.....? Tænker det er vigtigt at finde ud af hvad det skyldes?

2) Hvis du skal symtom behandle så hvorfor ikke bruge chemiclean? Det virker og mig bekendt uden synlige bivirkninger.

Jeg har selv lige måtte ty til chemiclean da jeg har MEGA svært ved at holde No3 målbart, samtidigt med at min Po4 har været i den høje ende = 0.045....

Held og lykke med behandlingen.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

PoulD skrev:
huttelihut skrev:Har bestilt 5L brintoverilte 10% som jeg vil dosere med 15ml pr 250L
Hvis du har fisk, koraller, snegle og lign i tanken så post lige en update senere (bare så'n til skræk og advarsel for andre :scream: :scream: ).

Har du nogen erfaringer du gerne vil dele, eller er du bare en antihelt der kommer med dommedags profetier?
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af nbd »

Spaltning af brintoverilte giver frie radikaler. Ifølge Wikipedia er brintoverilte mere sikker til disinfektion end klorin (men hvem ville da også hælde klorin i akvariet???).

Jeg har engang aflivet kutlinge ved tilsætning af brintoverilte til akvarievand på et marinbiologisk kursus. Jeg er på Pouls hold :h
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Nu har jeg jo efterspurgt folk med erfaringer, så at du overhovedet begynder at snakke om hvilket "hold" du er på giver ingen mening.

Folk dør også ved at hoppe ud fra broer. Det betyder jo ikke at vi ikke kører over dem

Kom gerne med relevant input hvis du har konkret erfaring med at bruge brintoverilte til fjernelse af alger/cyano!!!
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af bhansen »

Hej,

Jeg har brugt brintoverilte til fjernelse af cyano og det fungerede super fint, jeg mistede hverken fisk eller koraller i den forbindelse og var meget tilfreds med koral og fisk trivsel både under og i tiden efter.

Jeg læste at brintoverilten bliver nedbrudt til vand og oxygen og dette tiltalte mig, frem for at tilsætte red slime remover, som jeg ikke aner hvad indeholder.

Det er dog nogle år siden og jeg kan ikke huske i hvilke mængder jeg tilsatte, men jeg synes at den mængde du skriver lyder noget højere end det jeg brugte til min ca. 600 liter. Jeg vil anbefale dig at starte med 1/3 del og så evt. lægge 50% på en gang om ugen, indtil du ser en bedring og så holde niveauet, når du begynder at se det forsvinde.
Senest rettet af bhansen tors 4. apr 2019 14:35, rettet i alt 1 gang.
Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af bhansen »

.
Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Tak for input. Dejligt at du vil dele dine erfaringer.

Jeg er helt enig i at der skal startes med en lavere dosis og så langsomt hæve den. Den dosis som er beskrevet er dog den gænge jeg har set på flere forskellige sites.

Jeg får det i morgen, så der kommer en opdatering i næste uge
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af bhansen »

huttelihut skrev:Tak for input. Dejligt at du vil dele dine erfaringer.

Jeg er helt enig i at der skal startes med en lavere dosis og så langsomt hæve den. Den dosis som er beskrevet er dog den gænge jeg har set på flere forskellige sites.

Jeg får det i morgen, så der kommer en opdatering i næste uge
Det var så lidt :-)
Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af PoulD »

huttelihut skrev:
PoulD skrev:
huttelihut skrev:Har bestilt 5L brintoverilte 10% som jeg vil dosere med 15ml pr 250L
Hvis du har fisk, koraller, snegle og lign i tanken så post lige en update senere (bare så'n til skræk og advarsel for andre :scream: :scream: ).

Har du nogen erfaringer du gerne vil dele, eller er du bare en antihelt der kommer med dommedags profetier?
Næh, jeg har heller ingen som helst erfaring med heroin, men det skal ikke afholde mig fra - sikkert modsat en del af dem der har erfaring med det - at mene det i store doser kan være risikabelt :-)

Hvis man slår sine nitrificerende bakterier ihjel, skal der nok ikke ryge ret mange snegle, eller i det hele taget være ret høj biologisk belastning, for at risikere en høj spike i ammoniak / ammonium som kan forårsage mere død.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

.
Senest rettet af huttelihut tors 4. apr 2019 16:45, rettet i alt 1 gang.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Du fortsætter i fuldstændig samme spor. Dine spekulationer kan ikke bruges til noget og er ikke velkomne i denne tråd.

Jeg har ikke lagt op til en diskussion, men derimod efterlyst nogle der rent faktisk havde erfaringer med det.

Som du selv kan læse fra nogen som rent faktisk har prøvet det så kan det sagtens virke uden at skade fiskene.
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af Gambi »

Nu er det jo bakterie floraen Poul taler om, den vil jo også dø ligesom algerne, når du tilsætter brintoveerilte, og når du ingen bakterie flora har i dit akvarie, så skal der intet til at hele akvarie vælter, hvis der nu skulle dø en snegle, orm, krabbe eller fisk mod forventning. Nu har man jo set flere eksempler på at, flere flok har prøvet cemiclean og red slime remover eller andre produkter med gode resultater, og så er der nogle hvor hele akvariet er stået af. Der er jo ikke nogle akvarier der kører ens. Jeg ville også have mine bekymringer, ved at tilsætte brintoverilte i akvariet. Det er jo ikke fordi at han punker dig, men deler han bekymring, hvorfor ikke finde ud af hvorfor du får cyano, og tage den derfra ? hvad er din No3 og Po4 ? og hvis det er kun er i din sump, kunne en lille pumpe måske løse din problem, hvis du da ikke allerede har prøvet det.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Seriøst!!!! Prøv at læse Pouls første kommentar og så derefter tæl hvor mange gange jeg har udspecificeret, at det eneste jeg er ude efter er at høre fra andre som HAR ERFARING med brintoverilte.

Hvor svært kan det lige være.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af PoulD »

Nu er 'Generel Saltvandssnak' jo ikke dit private forum, og enhver har vel ret til at ytre deres mening i en hvilken som helst tråd der bliver oprettet der, hvad enten du finder det velkomment eller ej.

Når jeg, trods din klare udmelding, fortsatte var det ud fra dette perspektiv: Der er mange der har erfaring med tog-surfing og har udført det adskillige gange uden at der er sket noget ved det. Det betyder ikke at alle andre kan gøre det samme og tro det er uden risiko. Hvis en eller anden efterlyser erfaring med tog-surfing, vil jeg ikke undlade - på trods af jeg ikke har nogen erfaring med det - at påpege, at det kan have fatale følger. Jeg er - i hvert fald nu - fuldstændig ligeglad med om du kan bruge det til noget, men det kunne jo tænkes der er andre end dig der læser tråden.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Det er jo håbløs kommunikation det her. Du har fuldstændig ret i at jeg ikke kan stoppe dig, for det er jo din ret at skrive hvad der passer dig på et offentligt forum. Uanset om det er indenfor emnet eller ej. Så fortsæt du bare kammerat

Jeg giver op....
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af ole kekkonen »

så for pokker mon ikke bare poul ikke vidste at du godt kender til risiko også bliver intentionen misforstået¿
har selv ingen erfaring med brintoverilte med sætter det i samme bås som ozon,det har jeg erfaring med og er rimelig risikofyldt,så hvorfor bruge det¿når man så let kan komme rundt om det på bedre måder?
RSR dræber er heller ikke svaret i min bog,du får bare dinoflagellater istedet fordi cyano og dino konkurrerer om densamme næring eller du kann ende op med resistense bakterier.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Hej Ole velkommen på Pouls "hold" :D

Holdet som ikke holder sig tilbage fra at udtale sig negativt om et produkt de aldrig har prøvet. Uagtet at det andet "hold" som har praktisk erfaring fortæller at det virker uden nævneværdige bivirkninger.

Det er ved at være lidt komisk :D
God weekend.
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: fre 15. jun 2007 14:18
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af exzos »

Billede
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af ole kekkonen »

AV MIN ARM! :naughty: selvfølgelig har jeg Ikke prøvet noget så åndsvagt men godt du kan more dig over det

Jeg siger det igen hvorfor IND i hulen vil noget putte brintoverilte i et koralrev??

LoL fuckink lorte forum :wc:
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af nbd »

huttelihut skrev:Holdet som ikke holder sig tilbage fra at udtale sig negativt om et produkt de aldrig har prøvet. Uagtet at det andet "hold" som har praktisk erfaring fortæller at det virker uden nævneværdige bivirkninger.
Jeg skrev da ellers, at jeg har prøvet tilsætning af brintoverilte til akvarievand. Alle fisk dødede :G
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

lad nu vær.. Du skrev at du bevidst dræbte aflivede dine fisk. overhovedet ikke relevant i denne sammenhæng
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af PoulD »

huttelihut skrev:Hej Ole velkommen på Pouls "hold" :D

Holdet som ikke holder sig tilbage fra at udtale sig negativt om et produkt de aldrig har prøvet. Uagtet at det andet "hold" som har praktisk erfaring fortæller at det virker uden nævneværdige bivirkninger.
Du kan givetvis finde i hundredevis af mennesker der har erfaring med at indtage natrium-bikarbonat som middel mod kræft. Flere af dem vil sikkert fortælle om positive erfaringer og de er helt overbeviste om at al konventinel behandling skal man gå i en stor bue udenom. Jeg har aldrig haft kræft (det har min kone og andre jeg kender dog). Efter din logik så bør jeg altså, fordi jeg ikke selv har haft kræft, afholde mig fra at advare mod at bruge alternativ behandling i stedet for den konventionelle?

Jeg har aldrig påstået at brintoverilte ikke virker og jeg betvivler heller ikke et sekund, at det har virket for Brian og andre. Jeg er faktisk helt overbevist om det at virker. Jeg er bare lige så overbevist om, at det også har virkning på de bakterier vi godt kan lide, hvilket i sig selv medfører en risiko. I nogle tilfælde en stor risiko . . . ikke mindst hvis man overdoserer. Og så lige en gang til: Det er slet ikke dig jeg forsøger at advare, men derimod den stakkels nybegynder der om et år eller to, søger og finder tråden.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Det er virkelig morsomt at du gider spilde tid på det her!!

Jeg vil gå til fredagsbar.

God weekend
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af Gambi »

Du kan jo udfylde den her mens du er på fredagsbar, for du føler dig jo tydeligvis krænket

og undskyld mange gange fordi at man kommer med sit syn på sagen, jeg her ikke prøvet at fjerne cyano med brintoverilte, men green hair algae med 3% brintoverilte, og det gik bestemt ikke godt.
Vedhæftede filer
53476581_1747144692053277_335551342976155104_n.jpg
53476581_1747144692053277_335551342976155104_n.jpg (19.94 KiB) Vist 5086 gange
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3744
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af charlie saltvand »

:lipssealed: :lipssealed: :lipssealed:

Nu stopper i satme :devilish: ALLE SAMMEN.

Også trådstarter.

Tænk på de nye uskyldige mennesker der evt er lokket herover fra useriøse facebook. De skynder sig sguda videre :clap:

Hutelihut.... Du virker meget målsat på at hælde brintoverilte i baljen, på trods af diverse advarsler herinde..... og hvis du er det, så søg dog info andet sted. Du får jo ikke det svar du søger herinde....

Der er MASSER af Engelsk sprogede sider om emnet.
https://www.google.com/search?q=treatin ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis du ender med at gøre det, så giv lige alle os andre et shoutout ift forløbet :GO Det kunne jo være der er nogle af os andre der kunne lærer noget :h

Og tag så for helvede at have en GOD weekend.

Alle mand. Det er en ordre! :beer:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3605
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af Tykki »

Hold kæft Charlie :beer: endelig sker der noget herinde..... :y
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"