"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af minedykker »

I går aftes efter ungerne var puttet, kunne vi høre der var godt humør og sjov inde fra tvillingerne, så siger konen kunne være sjovt at se hvad de laver, og hygger med.
forslår så et dag/nat kamara men at hvis vi skulle have til ungerne ville jeg også gerne have til akvariet og det blev der sagt ja til :W :W
nu har jeg så kigget de tråd der er omkring det her inde men er ikke blevet meget kloger hvad man skal kigge efter, men tænker godt billede og et ip kamara der kan roter og zoom ville være dejligt.
ved der sider folk her inde og ved en masse og ved lige hvilken type vi skal tage. ville være lækket hvis det kan komme ind over ghl til akvariet
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af thni »

Bruger et foscam r2. Super lækkert. HD kvalitet, zoom, roter, nat sensor osv! Og kan indda registrere bevægelse hvis man ikke er hjemme samt tage billeder og gemme dem på server :) er 100% tilfreds
Mvh Thomas
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af PoulD »

Jeg har et PTZ kamera i nogenlunde samme klasse som det thni har. Det er rimeligt som alm. overvågningskamera, men til akvariet synes jeg ærligt talt ikke det er meget værd. Skal man bare se om der er liv i baljen er det selvfølgelig godt nok, men detaljer kan man altså ikke se. Skal man kunnne se hele baljen er det nødt til at stå en del meter væk, på trods af vidvinklen, ellers kigger det simpelthen alt for skråt ind mod glasset. Billedkvaliteten går fuldstændig tabt hvis man zoomer, så pan og tilt har man heller ikke meget glæde af til akvarieformål.


Digitalt zoom er værdiløst hvis man vil se detaljer i i baljen. Tror man har brug for noget med telelinse snarere end end vidvinkel. Jeg ville gå efter noget med en optisk motorzoom some kan zoome betydeligt mere end x 4. Hvis jeg skulle købe et nyt i dag, ville jeg heller ikke vælge noget med mindre end 4MP, og helst med en større billedsensor end 1/3"

Hvis det var ligegyldigt med prisen, ville jeg nok købe noget i retning af et Hikvision DS-2DF8836IV-AELW
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af MortenL »

Det er et rimeligt vildt kamera du linker til Poul, men det er prisen også +20.000 er nok lige i overkanten.

Jeg har i flere omgange kigget på det her:
http://www.cinema-shop.dk/nexus-211vp.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogen der ved om det vil være ok til at overvåge et akvarie.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af PoulD »

Jeg er enig i det er vildt mange penge, men jeg synes bestemt ikke kameraet er vildt eller på nogen måde imponerende. Skal man bare i nærheden af den kvalitet man i dag har i et billigt lommekamera skal man nok op i f.eks. et Sony BRC-H800, men så er man desværre på den forkerte side af 60k kr.
Det kommer selvfølgelig helt an på hvad man forventer, men hvis man har en 2,5m lang balje, eller for den sags skyld en 530L, og forventer, at man kan sidde i baren i Play del Carmen og via sin iPad overvåge om den lille nyindkøbte mandarinfisk har det godt, så tror jeg man vil blive ualmindelig skuffet over billedkvaliteten fra et overvågningskamera i 1500 kr. klassen.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3744
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af charlie saltvand »

fejl
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af minedykker »

PoulD skrev:Jeg er enig i det er vildt mange penge, men jeg synes bestemt ikke kameraet er vildt eller på nogen måde imponerende. Skal man bare i nærheden af den kvalitet man i dag har i et billigt lommekamera skal man nok op i f.eks. et Sony BRC-H800, men så er man desværre på den forkerte side af 60k kr.
Det kommer selvfølgelig helt an på hvad man forventer, men hvis man har en 2,5m lang balje, eller for den sags skyld en 530L, og forventer, at man kan sidde i baren i Play del Carmen og via sin iPad overvåge om den lille nyindkøbte mandarinfisk har det godt, så tror jeg man vil blive ualmindelig skuffet over billedkvaliteten fra et overvågningskamera i 1500 kr. klassen.
som udgangspunkt er det nok mere ind bag ved jeg ønsker at kunne se om vandet står ved de rigtig mærker og til at se hvad der sker der inde, og hvis det så er så bare et jeg kan se fisken svømme og har det godt men skal ikke ned i og kunne se om mandarine spiser podts hehe
men har kigget på denne.
http://ipcam-shop.dk/hikvision-38/hikvi ... 1868122445" onclick="window.open(this.href);return false;
om det kunne være et bud
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af PoulD »

Til det formål kan du nok bruge dem alle.

Det kamera du linker til er bedre end de fleste i den prissklasse, men du skal være opmærksom på det ikke kan fjernstyres (dreje / tilte). Hvis du vil kunne det (f.eks. også bruge til et hurtigt kig rundt i stuen) ville jeg gå efter noget i den retning thni anbefaler. 
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af minedykker »

Okay det vil jeg kigge på og så evt sådan er i akvariet hehe
" onclick="window.open(this.href);return false;
Fra icecap
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af Michael_F »

Det er da bare at ploppe en iPhone 7 i. Den er vandtæt nu!
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af PoulD »

Det ser da slet ikke så tosset ud, det der icecap. Lnder nok også omkring de 1500,- . Tror det er meget fint når man er ude over problemerne med refleksion i glasset, ekstreme indfaldsvinkler og skilleflader mellem  luft- tykt glas og tykt glas og vand
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af minedykker »

ja ikke er da sådan en lidt sjov ting til at kigge fisk med hehe
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af minedykker »

gad vide hvem der forhandler det i dk.
Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1784
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 16:05
15
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af Kenneth Jensen »

Jeg købte et billigt et på eBay tilgang 250kr.
Det klarer fint jobbet. Jeg kan se hvad der sker og kan nemt dreje og tilte kameraet.
Jeg behøves ikke at kan kigge efter hvide pletter eller se om min kirurg har tabt sig 1 gram.
Med 2 meter hen til akvariet, som er 2 meter bredt, kan jeg sagtens se det hele. Se om fisk og koraller trives.

Jeg kan endda tale i appen til tlf, så kameraet snakker, men det er nu kun til at gøre hunden fuldstændig rundt på gulvet ;-)
Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af minedykker »

Kenneth Jensen skrev:Jeg købte et billigt et på eBay tilgang 250kr.
Det klarer fint jobbet. Jeg kan se hvad der sker og kan nemt dreje og tilte kameraet.
Jeg behøves ikke at kan kigge efter hvide pletter eller se om min kirurg har tabt sig 1 gram.
Med 2 meter hen til akvariet, som er 2 meter bredt, kan jeg sagtens se det hele. Se om fisk og koraller trives.

Jeg kan endda tale i appen til tlf, så kameraet snakker, men det er nu kun til at gøre hunden fuldstændig rundt på gulvet ;-)
hvad hedder det kamara ?
Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1784
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 16:05
15
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Re: konens udfordring. dag/nat kamara til børn og akvariet

Indlæg af Kenneth Jensen »

Noget med wireless ip kamera
Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"