"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt salt

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Nyt salt

Indlæg af kbrodersen »

Hejsa

Jeg skal til at skifte fra Blue Treasure salt til Red sea Coral Pro salt. Er der nogen der har erfaring med hvor meget justering der skal til at div. tilsætninger eller om det ikke påvirker?

Jeg doserer i dag KH, CA og MG (Balling light) via doseringspumpe og synes det kører rimeligt stabilt. Akvariet er på 250 L og jeg skifter 20 l. vand hver 14. dag.

På forhånd tak
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Nyt salt

Indlæg af Han$en »

Det er jo svært at svare på - Du har jo fx ikke det samme forbrug af diverse som jeg fx har.

Jeg bruger selv Coral Pro. Der står både på Red Sea's hjemmeside og en lille vejledning i spanden de forskellige værdier.. Umiddelbart er de ganske korrekte - Indholdet i saltet er i den høje ende.

Der er næppe andet for end at skifte 20L som du plejer, og se..
Du kan jo hvis det skal være rigtigt frækt måle før, og efter vandskifte og se om der overhovedet er noget der ændrer sig..

Kender ikke specifikationerne for Blue Treasure, men jeg tror nu ikke det umiddelbart går ind og giver bekymrende ændringer..
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: Nyt salt

Indlæg af kbrodersen »

Ok jeg må følge med og måle løbende, men tænkte nogen måske havde erfaring med skiftet imellem de to slags salt. Mest om der var oplevelse af behov for justering på dosering eller ej.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"