"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Dosserings pumpe, men hvilken.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Carsten »

Jeg ved godt at det for en god del vedkommende er religion, men alligevel.
Er en GHL 4 gange så god som en Jebao? Den er i hvert fald 4 gange eller mere så dyr.

http://www.fish-street.com/jebao_dosing_package_5in1" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af ole kekkonen »

tak for linket,billigt på kortsigt kan blive dyrt i længden men hvis indmaden fuldtændig er identisk så ved jeg dda hvad for en jeg ville vælge men skal kun bruge en med 3
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Carsten »

ole kekkonen skrev:tak for linket,billigt på kortsigt kan blive dyrt i længden men hvis indmaden fuldtændig er identisk så ved jeg dda hvad for en jeg ville vælge men skal kun bruge en med 3
Det er jo lige det? Er der så mange fabrikanter der laver de der peristaltiske pumper?
Selve elektronikken kan selvfølgelig være forskellig, og er det nok.

Men kan en dyr GHL eller Grotech ikke lige så godt gå af amok som en til 25 % af prisen.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Kasper j. »

Jeg ville vælge en "mærkevarer". Jeg har aldrig hørt at en GHL eller Grotech er gået amok men har hørt om at det kan ske ved de billige og at de billige også kan lave hævert effekt så balling væske løber over i sumpen eller omvendt. Men selvom at de billige dosseringsmaskiner sjældent fejler er det så værd at tage chancen ? Man kan jo miste for mange kr. koraller fordi man ville spare 1500 kr.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af StarF »

Noget af prisen er jo også for styring og softwaren. Jeg har en Ghl doser 2 og den erstattede min Pacific sun doser. Ghl et langt bedre, ingen underlige små fejl, software der bare virker, og det virker mere gennemtænkt.
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Castillo »

Jeg mener personligt at det er det dummeste at spare penge.
Jeg har altid kørte med Grotech men bruger lige nu en arka, som er endnu mere præcis og har omrørerning indbygget så man slipper for bundfald. Begge er meget simple og kan anbefales
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Xport
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 28. sep 2016 20:34
7
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Xport »

Jeg har bubblemagus og Jebao doseringspumpe , bubblemagus har fungert utmerket i mange år.kun byttet noen pumpeslanger
Jebao virker som den lever sitt eget liv når det gjelder doseringsmengde, og den er bare 6 måneder gammel .
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Han$en »

Bubble Magus doserings maskinen er Grotech kopi / Søster, indeholdende de samme komponenter og software.

Om de produceres af samme eller om det er Kina-scam skal jeg lade være op til andre at bestemme. Men på den fysiske komponent del samt software side er Bubble Magus en Grotech, eller omvendt :happy:

Om Jebao som her i tråden linkes til har jeg ingen viden om.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Carsten »

Xport skrev:Jeg har bubblemagus og Jebao doseringspumpe , bubblemagus har fungert utmerket i mange år.kun byttet noen pumpeslanger
Jebao virker som den lever sitt eget liv når det gjelder doseringsmengde, og den er bare 6 måneder gammel .
Se det var god information!!
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af ole kekkonen »

Måske?
https://www.amazon.de/Deepwater-Aquatic ... osing+pump" onclick="window.open(this.href);return false;
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af martinknorr »

Jeg har en jebao og har endnu ikke haft problemer med den. Rimelig simpel at indstille og har ikke en masse software jeg aldrig kommer til at bruge.
Kan dog sagtens forestille mig at bruge en af de andre mærker.
En del bruger jo jebao returpumper og cirkulationspumper og er rigtig glade for dem. Så hvorfor skulle doseringspumpen være af ringere kvalitet?
Jeg tænker nogen gange at vi er ret smalsporet i vores tilgang til ny teknik/mærker, mig selv inkluderet. Man holder selvfølgelig ved det man ved virker. Men i forhold til konkurrence parameter og pris så er det ikke fremmende hvis vi gladeligt betaler 4 gange så meget for en doseringspumpe fordi den er af et bestemt mærke, fremfor den lidt mindre anerkendte der måske har samme kvalitet.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Han$en »

martinknorr skrev:Jeg har en jebao og har endnu ikke haft problemer med den. Rimelig simpel at indstille og har ikke en masse software jeg aldrig kommer til at bruge.
Kan dog sagtens forestille mig at bruge en af de andre mærker.
En del bruger jo jebao returpumper og cirkulationspumper og er rigtig glade for dem. Så hvorfor skulle doseringspumpen være af ringere kvalitet?
Jeg tænker nogen gange at vi er ret smalsporet i vores tilgang til ny teknik/mærker, mig selv inkluderet. Man holder selvfølgelig ved det man ved virker. Men i forhold til konkurrence parameter og pris så er det ikke fremmende hvis vi gladeligt betaler 4 gange så meget for en doseringspumpe fordi den er af et bestemt mærke, fremfor den lidt mindre anerkendte der måske har samme kvalitet.
Jeg er skam enig :happy:

Selv har jeg mig blot en personlig regl, grundet erfaring og efter at have været mange mange forskellige igennem.

Skummer og returpumpe bliver aldrig andet igen, end Royal Exclusive. Det er svine dyrt, men det er på ingen måde heller uden grund :happy:

Resten er jeg for sådan ligeglad med hvad hedder og evt koster, hvis blot produktet er sin pris værd, og kan levere varen.
Nu bruger jeg ikke selv doseringsmaskine, men med mulighederne på markedet ville en GHL ikke falde i min indkøbskurv af den simple årsag at prisen simpelthen er så meget højere end tilsvarende.

Kan da godt være deres pumper måske holder lidt længere, det skal jeg ikke kunne sige. Men så ville jeg hellere købe en Jebao, og evt have en udskiftningspumpe liggende klar.
At en Jebao kan gå amok og overfylde er en åben mulighed for fejl - Sandt. Men det kan en GHL altså også, og Grotech..

Alt kan fejle.

Dog, hvis man hopper ind på specielt Nano-Reef.com el. Reefcentral er der et utal af positive mennesker der sidder med blandt andet Jebao dosering og er glade for dem.

Selv har jeg et par Jebao RW-8 og de gør det sgu egentlig ganske fint. Flytter godt med vand, ok bredde flow (langt bredere mønster end Tunze Nanostream) hvilket er vigtigst for mig, og op til 70% intensivitet er støjen minimal.

Jeg er enig i at mange her hjemme er mærke-liderlige - Men det skal der også være plads til!
Sålænge mulighederne blot er åbne for flere valg og pris grupper, så er jeg glad :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
pedersen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 19:24
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af pedersen »

Pacific sun Kore (med 5 udgange) - bedre mener jeg ikke man kan få
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Kasper j. »

Lige med hensyn til dosseringspumper der går amok så har jeg kun hørt om eksempler hvor det er de billige mærker der kan finde på det. Jeg har aldrig set eksempler på at det er sket med GHL eller Grotech. Men der er rigtig mange der køre med de billige mærker uden problemer men jeg tror bare at man skal tage med i sine overvejelser at der er en meget lille chance for OD ved de billige og at det aldrig sker ved GHL eller Grotech, jeg har i hvert fald aldrig hørt om at det er sket ved GHL eller Grotech.

Men en årsag til at en dosseringsmaskine går amok eller bare i stykker tror jeg kan ligge i at mange placere den inde i et akvarieskab med sump og uden udluftning/blæser. Der kan jo blive meget fugtigt inde i skal og Grotech skriver i deres manual at maskinen ikke tåler meget fugt. Fugt kan jo få maskinen til at kortslutte.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Carsten »

Jeg siger tak for alle svarene. Og tror jeg vover at købe en Jebao.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af peder »

Har selv lige købt aquamedic evo 4 doser med externt display, har ikke brugt den endnu men den har fået meget fine anmeldelser world wide.
Pris lige omkring en tusse. Kan udvides med slave til meget rimelig pris.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Carsten »

peder skrev:Har selv lige købt aquamedic evo 4 doser med externt display, har ikke brugt den endnu men den har fået meget fine anmeldelser world wide.
Pris lige omkring en tusse. Kan udvides med slave til meget rimelig pris.
Jeg har engang haft en Aquamedic af de store. Den fik jeg aldrig i gang. Den var simpelthen så besværlig at bruge. Mener at jeg skulle beregne mængden af væske der løb igennem den og så sætte antal sekunder. Er de gået væk fra det? Så man sætter mængden og den beregner tiden.
Prisen er bestemt attraktiv
Senest rettet af Carsten man 7. nov 2016 10:57, rettet i alt 1 gang.
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af tim_rn »

Carsten skrev:Jeg siger tak for alle svarene. Og tror jeg vover at købe en Jebao.
Lyder ganske fornuftigt ud fra de svar der er kommet herinde i tråden. Jeg er ny i gamet, så har endnu ikke prøvet noget af det. Men hvis du en dag får overskud, må du meget gerne tilføje din oplevelse med det kommende køb herinde. Så har vi andre også nogle reelle erfaringer at støtte os opad. :) Held og lykke!
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af peder »

Carsten skrev:
peder skrev:Har selv lige købt aquamedic evo 4 doser med externt display, har ikke brugt den endnu men den har fået meget fine anmeldelser world wide.
Pris lige omkring en tusse. Kan udvides med slave til meget rimelig pris.
Jeg har engang haft en Aquamedic af de store. Den fik jeg aldrig i gang. Den var simpelthen så besværlig at bruge. Mener at jeg skulle beregne mængden af væske der løb igennem den og så sætte antal sekunder. Er de gået væk fra det? Så man sætter mængden og den beregner tiden.
Prisen er bestemt attraktiv
Carsten der ligger en fin video på youtube hvordan den sættes op, ser meget enkelt ud :K
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
14
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Flemse »

Men Peder du må ud med hvor du har købt den til den pris?
Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af peder »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Hermed link.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Carsten »

Flemse skrev:Men Peder du må ud med hvor du har købt den til den pris?
Kunne være her:
https://www.aquapro2000.de/Pumpen/Dosie ... 11521.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af peder »

http://www.marineaquatics.co.uk/shop/aq ... -pump.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Købt her, mister Lee er en rigtig fin fyr har købt flere gange hos ham og med kursen på pund pt gør man sku en god handel. Gav 10 pund i fragt lige til døren, fik bl.a. Den nye Bubble magus dc skummer hos ham.
Bare hils fra mig hvis det er....;-)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af StarF »

For en 7-8 år siden havde jeg en gammel aquamedic, 4 kanals, hvor man styrede den på tid.. Den kørte ganske stabilt i et år år, så hvis deres nye holder det, tegner det jo meget godt :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Carsten »

peder skrev:http://www.marineaquatics.co.uk/shop/aq ... -pump.html

Købt her, mister Lee er en rigtig fin fyr har købt flere gange hos ham og med kursen på pund pt gør man sku en god handel. Gav 10 pund i fragt lige til døren, fik bl.a. Den nye Bubble magus dc skummer hos ham.
Bare hils fra mig hvis det er....;-)
Der er mindre end 10 kroner til forskel på prisen du gav, og så den fra Aquapro.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Jones »

Jeg har altid brugt Grotech tec III. De koster ikke ret meget brugt og kører bare som et gammelt MY tog. Peder Revnørd brugte også Grotech og Jesper ØH har også kørt med sådan en i flere år. Begge med stor succes. Jeg stemmer på Grotech.
o_O
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Mic4700 »

Jones skrev:Jeg har altid brugt Grotech tec III. De koster ikke ret meget brugt og kører bare som et gammelt MY tog. Peder Revnørd brugte også Grotech og Jesper ØH har også kørt med sådan en i flere år. Begge med stor succes. Jeg stemmer på Grotech.
Enig :GO , Jeg kører også med Grotech Tec3 , super lækker og stabil maskine , jeg ville Aldrig satse ved og køre med de mindre stabile F.eks jebao , det holder jeg for meget af mine koraller til og ville gamble med , det et af de steder man ikke skal spare nogle få hundrede kroner syntes jeg , tænk hvis det gik galt , men endnu engang , man får hvad man betaler for , nogle kan lide spændingen ved og satse og andre går den sikre vej.
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af thni »

Jeg har både kørt jebao og ghl. Ghl er lidt bedre software mæssigt, men pumperne samt slanger er identiske. Har selv bytte et pumpehoved fra jebao til ghl uden problemer :) nu har jeg kørt med jebao et års tid, og den er ligeså præcis som ghl. Før i tiden ville jeg aldrig vælge en billig doserings pumpe, men jeg syntes nu den er helt fin den jebao :)
Mvh Thomas
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af Carsten »

Er det ikke ret normalt at et firma sætter nye ting på programmet forholdsvis lavt i pris, for at komme ind på det marked, og så gradvist sætte prisen lidt op efterhånden som mærket bliver etableret.
Det gør jo heller ikke prisen lavere ved at fragte varen til Europa, hvor der er nok en salgs kæde der skal smøres og Herr. Kraut er nok dyrere i løn end Mr. Zheng
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Dosserings pumpe, men hvilken.

Indlæg af StarF »

thni skrev:Jeg har både kørt jebao og ghl. Ghl er lidt bedre software mæssigt, men pumperne samt slanger er identiske. Har selv bytte et pumpehoved fra jebao til ghl uden problemer :) nu har jeg kørt med jebao et års tid, og den er ligeså præcis som ghl. Før i tiden ville jeg aldrig vælge en billig doserings pumpe, men jeg syntes nu den er helt fin den jebao :)
At den fysiske hardware er ens, overrasker mig som sådan ikke. En del af prisen på dette er jo også prisen på softwaren, det er heller ikke gratis at lave. GHL`S enhed kan også kobles til mixere, kan programeres til at tømme slangerne efter dosering, skifte vand, osv. Jeg er ikke lige klar over hvor mange features der er i jebao, men deres retur pumper er jo ganske fine, så doseren er sikkert også fin til prisen :)

Pacific Sun er for mig et godt tegn på at pris og kvalitet altså hænger sammen. min Kore doser, var ikke noget at råbe hurra for, den dosede ikke altid lige præcist, og softwaren var elendig, og den mistede nogle sekunder pr dag, så det betød efter et par uger var tiden helt forkert, og den er jo noget dyrer end Jebao.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"