"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kore 5 doser AWC

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Kore 5 doser AWC

Indlæg af ejsing86 »

ang. Kore 5 doser AWC (automatisk vandskifte) :K

De skriver under 7 at ATO sensor bliver slået fra, og den bliver brugt til at ramme den korrekte vandmængde før den igen bliver slået til... At den bruger sensor hertil, vil det ikke overflødiggøre kalibrering af vandskifte pumper, da den jo bruger ATO sensor til at finindstille vandmængden der bliver pumpet tilbage???

Eller misforstår jeg noget her??

Se billede:
Untitled.png
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Kore 5 doser AWC

Indlæg af ejsing86 »

Ingen med reel erfaring hermed?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Kore 5 doser AWC

Indlæg af StarF »

Først pumper den vand ud, i den forbindelse slår den ato sensor fra. der efter pumper den vand i, og slår ato sensor til igen.

Derfor skal den kalibreres, hvis du vil være sikker på at den kun skifter de antal litter du angiver.

- Det er sådan jeg husker det fungere.. Fik det aldrig selv testet inden jeg solgte min kore.
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Kore 5 doser AWC

Indlæg af ejsing86 »

Ok.. synes bare ud fra det der står - at den bruger Sensoren til at justere korrekt vand niveau af automatisk vandskifte, før den igen slår til som ATO sensor (under trin 7 på billet)
Er det mit engelsk der er helt hen i vejret??
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Kore 5 doser AWC

Indlæg af StarF »

Jeg har ikke brugt det. Men den kan jo ikke vide om den har fjernet xx antal litter vand, hvis den ikke er kalibereret.

1: Fjerner de antal litter vand du har angivet, som udregnes ud fra kaliberingen
2: tilføjer vand, indtil vandsensor melder den er fyldt igen.
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Kore 5 doser AWC

Indlæg af ejsing86 »

Ja det er selvfølgelig rigtigt at den skal kalibreres for at ramme rigtigt, men det jeg havde i tankerne var at det umiddelbart ikke er et problem at den pumpe der pumper vand ind og den der pumper ud er ude af synk ift. salinitet, da man må formode at ATO sensor er stabil og den er der hvor den skal være når den starter vandskifte.. så må man jo umiddelbart ramme samme mængde vand som er blevet pumpet ud, hvis den bruger ATO sensor til at justere vandmængder der bliver pumpet ind??
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Kore 5 doser AWC

Indlæg af StarF »

ejsing86 skrev:Ja det er selvfølgelig rigtigt at den skal kalibreres for at ramme rigtigt, men det jeg havde i tankerne var at det umiddelbart ikke er et problem at den pumpe der pumper vand ind og den der pumper ud er ude af synk ift. salinitet, da man må formode at ATO sensor er stabil og den er der hvor den skal være når den starter vandskifte.. så må man jo umiddelbart ramme samme mængde vand som er blevet pumpet ud, hvis den bruger ATO sensor til at justere vandmængder der bliver pumpet ind??
det burde det være ja. Men hvis jeg kender Pacifsun rigtigt, så vil jeg ikke satse på det.

Jeg har på fornemmelsen, at det er lavet så den først fjerner xx vand og så tilføjer det, og så slår ato til igen.

selv om logisk burde man lave det sådan at den fjerner xx van, og så slår ato til, og lader den styre opfyldningen...

Men jeg ved det ikke, for jeg fik det aldrig testet inden jeg blev træt af den.
Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 522
Tilmeldt: lør 13. jun 2009 21:34
14
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2009

Re: Kore 5 doser AWC

Indlæg af Bergenser »

Har købt de pumper.... Jeg fik det aldrig helt til at spille. Min salinitet gik i hegnet da jeg havde dem på. Det var som om den aldrig ramte helt rigtigt, i forhold til hvad der kom ud og ind.

Mvh Peter
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Kore 5 doser AWC

Indlæg af ejsing86 »

Tak for input :-)

Bergenser - havde du niveau forskel på sump og beholder med rent saltvand??

(Overvejer om jeg skal forsøge uden awc sættet i første omgang, da de netop skriver det med sensoren)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"