"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Arduino diy akvariecomputer

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
9
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Arduino diy akvariecomputer

Indlæg af Tutter »

Min mand har fået sådan en Arduino dims hjem og så tænker vi om den kan bygges om til en akvarie computer med pH måling, redox måling mm. Er der nogle der har rodet med Arduino til deres akvarier?
zavis
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør 21. feb 2015 23:25
9
Postnummer: 7100 Vejle
Saltvand siden?: 2015

Re: Arduino diy akvariecomputer

Indlæg af zavis »

Hej

Jeg er selv igang med at lege med DIY akvaire computer

jeg bygger mit på raspberry pi som køre et fuldt linux OS, ind til videre kan den styre alt strøm(pumper. stream osv) og måle temperatur

det næste er PWM så jeg kan dæmpe lys med computeren

Det hele er bygget på Python, og den kan styres fra PC, Telefon osv..
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Arduino diy akvariecomputer

Indlæg af Michael_F »

Fik du nogen sinde det her til at virke?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Arduino diy akvariecomputer

Indlæg af StarF »

Det kan ikke betale sig, hvis man gør det for at spare penge. Hvis man skal gøre det, skal det være fordi man finder det sjovt at rode med. Priserne på akvarie computerne er så lavt nede, at det ikke kan betale sig. i pris kontra den tid det tager.
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Arduino diy akvariecomputer