Gorgonier Vs paletkirurg
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Saltvand siden?: 2013
Gorgonier Vs paletkirurg
Hej forum
Jeg har en palet kirurg der flyttet ind i min gorgonier, eller rettere oven i
Og det ser ud som om den fodre den
Kan dessvære ikke tage billeder da jeg kun har haft fisken en uge
Men kan det have sin rigtighed?
Jeg er forundret
Mvh Preben
Jeg har en palet kirurg der flyttet ind i min gorgonier, eller rettere oven i
Og det ser ud som om den fodre den
Kan dessvære ikke tage billeder da jeg kun har haft fisken en uge
Men kan det have sin rigtighed?
Jeg er forundret
Mvh Preben
- kasper ibsø
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5471 Søndersø
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fyn
Re: Gorgonier Vs paletkirurg
Må man ikke tage billeder af nye fisk? Eller er det fordi den daffer ind i mellem stenene når du kommer med kameraet?
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
Den skynder sig om på den anden side af søjlenkasper ibsø skrev:Må man ikke tage billeder af nye fisk? Eller er det fordi den daffer ind i mellem stenene når du kommer med kameraet?
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Min storebrors palet spiser de gorgonier han har forsøgt sig med..
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Sådan en palet er bogstaveligt talt en underlig fisk. I hvert fald på det punkt har skaberne af "Find Nemo" afspejlet den virkelige verden ganske godt.
I min gamle balje havde jeg et ekstremt groft bundlag og min palet fik på et tidspunkt den ide, at min Tridacna skulle fyldes med sten. Min palet var ganske lille på det tispunkt, men den formåede alligevel at løfte relativt store sten op med munden, svømme op og dumpe dem ned i den forsvarsløse Tridacna. Jeg måtte tømme den stakkels musling for sten hver eneste dag i flere dage indtil paletten fandt på en anden leg.
Nu er den jo for længst blevet voksen og så skulle man måske tro det var slut med at opføre sig pjattet. Men nej, hvis jeg står tæt ved baljen, har jeg nærmest indtryk af, at den spiller teater alene til benefice for mig. Den kan f.eks. finde på at svømme baglæns, eller på hovedet.
Så hvis du siger din palet fodrer din gorgonia så køber jeg den, uden at løfte et øjenbryn..
I min gamle balje havde jeg et ekstremt groft bundlag og min palet fik på et tidspunkt den ide, at min Tridacna skulle fyldes med sten. Min palet var ganske lille på det tispunkt, men den formåede alligevel at løfte relativt store sten op med munden, svømme op og dumpe dem ned i den forsvarsløse Tridacna. Jeg måtte tømme den stakkels musling for sten hver eneste dag i flere dage indtil paletten fandt på en anden leg.
Nu er den jo for længst blevet voksen og så skulle man måske tro det var slut med at opføre sig pjattet. Men nej, hvis jeg står tæt ved baljen, har jeg nærmest indtryk af, at den spiller teater alene til benefice for mig. Den kan f.eks. finde på at svømme baglæns, eller på hovedet.
Så hvis du siger din palet fodrer din gorgonia så køber jeg den, uden at løfte et øjenbryn..
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
ja det ser nøjagtigt ud som når klovnen fodre hammerkoralen
men om den gør det ved jeg jo ikke
men om den gør det ved jeg jo ikke
- Sarah R
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Tåsinge
Jeg er helt enig. Har haft min palet i 6 år, og den har fundet på de mærkligste ting. Det nyeste fra dens side er, at sprøjte vand ud over akvariesiden om morgenen. Det gør den indtil den får morgenmad, så er der ro igen
Du kan ikke se om den nipper til polypperne på din gorgonie?
Men tænkte også på om den måske har nogle parasitter på kroppen som den prøver at "tørre" af ?
Eller også føler den sig bare tryg mellem grenene måske
Du kan ikke se om den nipper til polypperne på din gorgonie?
Men tænkte også på om den måske har nogle parasitter på kroppen som den prøver at "tørre" af ?
Eller også føler den sig bare tryg mellem grenene måske
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
Jeg trode også først den nippede i dem men så ville koralen vel nok trække sig sammen
Og ja den føler sig helt klat tryg i den
Og ja den føler sig helt klat tryg i den