"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pacific Sun problemer

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Pacific Sun problemer

Indlæg af Niller »

Har været ved at opdatere både programmet og firmware til min PS 160 W lamper. Men kan nu ikke få kontakt til dem fra min pc. Har hentet programmet fra den amerikanske hjemmeside. Nogen der kan hjælpe lidt her. :wink:
Jan
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af StarF »

Som jeg skrev i din pm.

Du skal bruge emergency connect. Sidst jeg rode med lamperne, der var softwaren på den amrikanske side ældre end den på den europæiske. Sikkert fordi den amrikanske er kørt af importøren mens den europæiske er kørt af firmaét bag lamperne.

Men det er generalt ret svært at rådgive dig, når du ikke melder noget som helst om hvad du har af problemer, eller nogen fejl beskrivelse. Hvad er det du er i tvivl om? Eller du søger måske nogle der gider at gøre arbejdet for dig remote?
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af Niller »

StarF skrev:Som jeg skrev i din pm.

Du skal bruge emergency connect. Sidst jeg rode med lamperne, der var softwaren på den amrikanske side ældre end den på den europæiske. Sikkert fordi den amrikanske er kørt af importøren mens den europæiske er kørt af firmaét bag lamperne.

Men det er generalt ret svært at rådgive dig, når du ikke melder noget som helst om hvad du har af problemer, eller nogen fejl beskrivelse. Hvad er det du er i tvivl om? Eller du søger måske nogle der gider at gøre arbejdet for dig remote?
Hej mads. Havde ikke set din besked.
Jeg har prøvet begge programmer, både europæiske og amerikanske side.. Kan åbne programmet på min pc.. Og kan i min Bluetooth finde lamperne og skrive koden til lamperne.. Men kan stadig ikke få kontakt til dem når jeg prøver at connecte dem..
Jan
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af StarF »

du skal bruge emergency connect eller hvad de kalder den, og så uploade ny firmware.
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af Niller »

Det har jeg også prøvet. Er ikke lykkedes endnu. Skal de være forbundet med Bluetooth inden jeg trykker?
Jan
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 309
Tilmeldt: ons 2. apr 2014 19:51
10
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af niels228 »

du skal være forbundet med BT men må ikke trykke connect to lamp på forside. Gå til sidste tab og tryk upload firmware.

Bruger du en ekstern BT dongle eller bruge du den interne på din PC?
Akvarier skal vejes i ton.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af StarF »

Nu er det ud fra hukommelsen, da jeg som sagt ikke har haft disse lamper i 3-4 år..

Når du bruger emergency connect, skal du vælge service tab, og trykke på emergency connect.

virker det ikke, så brug firmware upgrade.

Bemærk dU skal ikke forbinde til lampen først, du skal bare vælge den rigtige com port på første side, og så gå vidre til service tab, uden at trykke connect.

sådan husker jeg det lidt frit fra hukommelsen...
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af Niller »

niels228 skrev:du skal være forbundet med BT men må ikke trykke connect to lamp på forside. Gå til sidste tab og tryk upload firmware.

Bruger du en ekstern BT dongle eller bruge du den interne på din PC?
Jeg bruger den interne. Men det virker heller ikke. og lige pt e
Har den slukket lamperne helt. :BA
Jan
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af Niller »

StarF skrev:Nu er det ud fra hukommelsen, da jeg som sagt ikke har haft disse lamper i 3-4 år..

Når du bruger emergency connect, skal du vælge service tab, og trykke på emergency connect.

virker det ikke, så brug firmware upgrade.

Bemærk dU skal ikke forbinde til lampen først, du skal bare vælge den rigtige com port på første side, og så gå vidre til service tab, uden at trykke connect.

sådan husker jeg det lidt frit fra hukommelsen...
Har jeg også prøvet. Virker stadig ikke desværre. Men lige nu har den slukket for lamperne. Synes også programmet kan fryse når jeg prøver at lukke det ned for at starte forfra. Det er da lige til at få lange løg af det her. Men takker for hjælpen i kommer med.
Jan
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 309
Tilmeldt: ons 2. apr 2014 19:51
10
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af niels228 »

Har Black Python 140 watt og havde alle mulige problemer med at forbinde. Jeg kunne kun få det til at fungere med en ekstern BT dongle. Nu virker det bare hele tiden.

Og ja programmet er noget være lort. Det går ned og kan ikke lukke men skal dræbes fra control panelet.

Jeg er sur over at jeg ikke kan slukke for mit måne lys. Der er vel strengt taget ikke nogen grund til at have blåt lys på hele natten.
Akvarier skal vejes i ton.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af StarF »

man skal helst bruge et class 1 bluetooth donge til pacific sun. Interne bluetooth moduler er typisk kun class 2 eller 3.. Sende styrken er typisk ikke nok.
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: søn 13. nov 2005 19:59
18
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af Niller »

Så tror jeg det lykkedes.. Tog en gammel pc og en extern dongle. Så fik jeg stabil kontakt.

Ja programmet fryser og kan til tider ikke lukke. Gad vide hvorfor det ikke bliver rettet..

Mange tak for hjælpen Mads og Niels
Jan
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun problemer

Indlæg af StarF »

Typisk fryser programmet når det ikke kan snakke med lampen, de har ikke fået kodet det ordentligt så den selv opfatter når forbindelsen ikke er stabil nok. Det er en af mine største problemer med deres software, at man selv kunne kode noget mere stabilt end det lort de udgiver. Deres nyeste software har de ikke engang fattet at så digitalt signed af ms, hvilke betyder på Windows 8 skal man slå sikkerhed fra for deres programmer virker. Ikke særlig prof.. (sådan var det med softwaren til Kore doser)

Godt du fik det til at køre.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"