"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Newbie!!! Skimmer - hjælp

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Mjay
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 25. nov 2014 19:45
9
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2015

Newbie!!! Skimmer - hjælp

Indlæg af Mjay »

Hejsa,

Er helt ny i dette game, men er kommet dertil at jeg vil igang med et saltvandsakvarium.

Har idag været forbi en butik, for at høre lidt om hvordan og hvorledes, og synes selv ejg er blevet hjulpet godt på vej.

Men mit spørgsmål ligger så i at jeg vil have udstyr som er så lydløst som overhovedet muligt, da akvariet skal stå på en trappesats ind til bl.a. soveværelset - og vil derfor ikke generes af støj fra akvariet.

Jeg har en Juwel Lido (120L), hvor man kan få deres skimmer 3.0 20W, som er easy plug and play. Men hvor meget larmer den?
Det skal helst være en intern skimmer, da jeg ikke vil have lavet huller i akvariet.

Er den Juwel skimmer 3.0 lydløs - hvor mange db ca.?
Er der noget der larmer mindre og måske også bruger mindre strøm?

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe, for det er stort set alfa omega for om jeg kommer igang, da akvariet bliver placeret på trappesatsen.

På forhånd tak :biggrin:
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tors 28. jun 2012 15:15
11
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Re: Newbie!!! Skimmer - hjælp

Indlæg af kodyl »

Hej og velkommen til :)

Jeg kender ikke noget til den Juwel skummer, men ville kigge på en Tunze 9001 eller en Tunze 9004 hvis jeg var dig. Umiddelbart ville jeg tro begge tunze skummere vil yde bedre end den juwel på grund af en bredere hals. Tunze 9004 bruger 4 watt og 9001 bruger 2,5 watt.

Tunze 9001 er lige kommet på markedet og jeg har ikke hørt noget dårligt om den. 9004 har været på markedet i et par år. Har selv haft den... den er meget lydløs hvis man sætter koppen rigtigt ned. Begge har desuden overflade skimmer som du nok vil syntes er dejligt i din balje.
Mjay
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 25. nov 2014 19:45
9
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2015

Re: Newbie!!! Skimmer - hjælp

Indlæg af Mjay »

Hej Kodyl,

Mange tak for svar.

Det smarte ved Juwels, er at de har hul til at beholderen kan sidde ovenpå selve akvariet. Men kan godt se at der er væsentligt forskel på strømforbruget.

Jeg vil lige kigge på de Tunze og se om jeg kan få dem til at være i selve akvariet uden at skulle modificere det.
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Newbie!!! Skimmer - hjælp

Indlæg af thni »

Har lige anskaffet mig en 9004. Og det er bare en lækker sag indtil videre. Den skal lige ordenligt igang, men den er allerede begyndt at skimme mørkt (Dag 2)
Mvh Thomas
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Newbie!!! Skimmer - hjælp

Indlæg af Hvam »

Jeg vil også anbefale 9004 tunze, der er forholdsvis lydløse. Juvel er ikke loge ken for at lave effektive, lydløse skummere
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Mjay
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 25. nov 2014 19:45
9
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2015

Re: Newbie!!! Skimmer - hjælp

Indlæg af Mjay »

Det ente med at blive en 9004. Mange rak for keres hjælp.
Jeg synes dog at den larmer rimelig meget, har nu kørt i 2 dage, så ved ikke den skal køres til, eller noget der skal rettes til i den?
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Newbie!!! Skimmer - hjælp

Indlæg af Nicklossi »

Alt hvad der er pumper osv i, skal køres til. Vent en uges tid. Alternativt kunne man også foreslå en 9002 :-)
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Newbie!!! Skimmer - hjælp

Indlæg af jonas _sandager »

Nicklossi skrev:Alt hvad der er pumper osv i, skal køres til. Vent en uges tid. Alternativt kunne man også foreslå en 9002 :-)
9002 er der vist meget blandede erfaringer med. Min egen har altid larmet, så jeg kan personligt ikke anbefale den. 9004 har dog, så vidt jeg har set, fået bedre anmeldelser rundt omkring, så mon ikke det hjælper at lade den køre lidt... :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"