El er gået hvad gør jeg med forsikring?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2012
El er gået hvad gør jeg med forsikring?
Som sagt vågnede jeg idag til et akvarie der lugtede meget slemt og ingen strøm i det
Mine koraller er begyndt at nedbryde og nogle er nedbrudt
Hvad gør jeg med korallerne ?
Knækker det af der stadig lever eller bare vente på forsikring ?
Nogen som har været i samme situation?
Hilsen
Martin
Mine koraller er begyndt at nedbryde og nogle er nedbrudt
Hvad gør jeg med korallerne ?
Knækker det af der stadig lever eller bare vente på forsikring ?
Nogen som har været i samme situation?
Hilsen
Martin
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Re: El er gået hvad gør jeg med forsikring?
træls - er ikke sikker på, du får dækket indholdet. Med normal forsikring kan du ved vandskade få dækket skaderne ved et utæt akvarium, hvorimod indholdet i dette ikke erstattes, så tjek din police
Har du adgang til et andet kørende akvarie, så ville jeg skære de dele af, er lever og håbe på, de overlever der.
Har du adgang til et andet kørende akvarie, så ville jeg skære de dele af, er lever og håbe på, de overlever der.
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Føj for pokker da.. Det lyder noget trist! Om du skal forsøge dig med at redde noget af det levende, er vel lidt i forhold til hvor meget din forsikring dækker ...? Hvis den dækker ALT, behøver du jo ikke bruge så meget krudt på det.. Men tag evt et billede, hvis ikke du har nogen nye liggende ..
Morten
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Jeg oplevede engang det samme. Min forsikring dækkede alt inklusive det levende i akvariet, som var dødt. Altså fisk og koraller.
o_O
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Hold kæft du er også uheldig! 2 x vandskade og nu det her! Føler sgu med dig
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
Tak Mark
Man skal nå bunden for at se lyset
Vi prøver igen
Man skal nå bunden for at se lyset
Vi prøver igen
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3330 Gørløse
- Saltvand siden?: 2010
Hej Martin
Vi har en tank på kontoret med et par fisk i, som du evt. kan putte dine i, hvis der ikke er for mange, vi holder til i Holmbladsgade.
Desværre ligger nitraten nok så højt, at dine koraller vil dø alligevcel her, og vi har ikke ordentligt lys, men vi kan måske redde fiskene...
Du kan ringe på 22620265
Mvh Christian
Vi har en tank på kontoret med et par fisk i, som du evt. kan putte dine i, hvis der ikke er for mange, vi holder til i Holmbladsgade.
Desværre ligger nitraten nok så højt, at dine koraller vil dø alligevcel her, og vi har ikke ordentligt lys, men vi kan måske redde fiskene...
Du kan ringe på 22620265
Mvh Christian
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Hvordan gjorde du med priser?Jones skrev:Jeg oplevede engang det samme. Min forsikring dækkede alt inklusive det levende i akvariet, som var dødt. Altså fisk og koraller.
Jeg havde kontakt til mit forsikringsselskab, og hun sagde at jeg skulle sørge for at have kvitteringer på alt - men det er jo svært med et fragment man har fået for 3 år siden og nu er en kæmpe koral af en helt anden værdi?
Opgav du bare et beløb som svarede til indholdets værdi, hvis du skulle købe tilsvarende?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvordan kan det dog gå til at en strømafbrydelse på nogle få timer kan have en så stor effekt på hele akvariet??
- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6541 Bevtoft
Du skriver i det første indlæg at du er vågnet op til et akvarie som er brudt ned pga strømsvigt.
Alt levende er nærmest dødsdømt...
Hmmm. Sådan som jeg læser det, så er det hele sket på en enkelt nat og det vil jeg påstå er umuligt.
Alt levende er nærmest dødsdømt...
Hmmm. Sådan som jeg læser det, så er det hele sket på en enkelt nat og det vil jeg påstå er umuligt.
Venlig hilsen Mark
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
Altså hvis der har været overgang i i baljen, så kan det vel gå ret hurtigt med at nedbryde liv. Jeg ved ikke hvor følsomme koraller er overfor strøm. Men jeg læser det som at det er noget der er futtet af i baljen.
Hvordan har dine fisk det? De burde vel egentlig være døde hvis der har været overgang i dit akvarium
Jeg tror nu heller ikke forsikringen dækker.
Held og lykke med det hele
Mvh
Hvordan har dine fisk det? De burde vel egentlig være døde hvis der har været overgang i dit akvarium
Jeg tror nu heller ikke forsikringen dækker.
Held og lykke med det hele
Mvh
Martin Larsen
Slagelse
Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
Slagelse
Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
Har snakket med forsikringen og de dækker selvfølgelig ikke, kun hvis en pumepe har været kortsluttet så det er DONG's "skyld" men de vil ikke påtage sig ansvaret for for strømafbrydelsen
Og det er faktisk ikke helt så slemt som jeg troede tidligere,
Mine pladekoraller er blevet helt hvide nogle steder på pladen og nogle grene er blevet hvide i spidsen og nogle i bunden
Og en enkelt fisk er kradset
Hvorfor det skete over så kort tid har jeg ingen ide om men har skiftet en masse vand så håber det klarer sig
Og det er faktisk ikke helt så slemt som jeg troede tidligere,
Mine pladekoraller er blevet helt hvide nogle steder på pladen og nogle grene er blevet hvide i spidsen og nogle i bunden
Og en enkelt fisk er kradset
Hvorfor det skete over så kort tid har jeg ingen ide om men har skiftet en masse vand så håber det klarer sig
- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6541 Bevtoft
Synd det levende har det sådan som du beskriver det. Men vil stadig påstå det ikke kan være pga en enkelt nats strøm afbrydelse.
Held og lykke med det hele...
Held og lykke med det hele...
Venlig hilsen Mark