"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Helena »

Jeg synes faktisk ikke denne tråd er i underholdningskategorien, jeg synes det er sørgeligt at nogle brugere ( voksne mennesker) vil tillade sig at spilde andres tid ( læs admin) med barnagtigt sladder, og mailspam om dette og hint, jeg kan se for mig en lille forkælet unge der står og hopper og skriger fordi det ikke får sin vilje, og som hele tiden skal påpege hvad de andre gør forkert. Jeg fatter ikke at man fra admingruppens siden gider blive ved med at døjes med disse brugere, det er faktisk også ret trættende for andre brugere, især når man ikke kan oprette en tråd uden at den straks skal drejes rundt til det rene sludder. :shifty:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1693
Tilmeldt: fre 7. okt 2005 03:58
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af snogen »

jeg kan ikke finde nogen rød tråd i det her .
men det er da ganske underholdende og sidde og skide til :wc:
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af peder »

snogen skrev:jeg kan ikke finde nogen rød tråd i det her .
men det er da ganske underholdende og sidde og skide til :wc:
LOL :K
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2744
Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 13:21
17
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Lars S »

snogen skrev:jeg kan ikke finde nogen rød tråd i det her .
men det er da ganske underholdende og sidde og skide til :wc:
:wink: ja

Men det er rigtigt det er lidt svært at se den røde tråd, det ser ud som om at det er en tråd som jeg har startet, dette er det IKKE, jeg skev bare min mening på noget andet som er fjernet nu.

Men jeg kan kun støtte 110 % op om det som Brian skriver, så mit råd er luk denne tråd.

Dem der ikke kan li' lugten i bageriet må købe deres brød et andet sted :wc:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

Først Skriver du følgende Brian ??
Brian skrev:
Så ud af skabet hvis man har noget man vil sige eller vise mig - både positivt som negativt. Så vi kan få rettet op og komme videre !

Efterfølgende når folk så har lavet et indlæg som du sådan set har efterlyst, Begynder du at true de / den person som kommer ud af skabet, er det det man kan kalde demokrati ??.
Brian skrev:Du fik den advarsel for dine utallige salgstråde og pis og papir - og du får snart en mere da det jo stadig ikke er gået op for dig selv at når du køber fisk, koraller, nori tang what ever så er det til videre salg og derfor forhandler profil.
alt med frakmentsalg her på forum hvor folk har et akvarie til det. er sku salg for øje efter min mening. for så mange frakmenter som nogle folk sælger her på forum. kan ikke lade sig gøre på så kort tid :y
Mvh
miamus
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Lord Mike »

miamus skrev:alt med frakmentsalg her på forum hvor folk har et akvarie til det. er sku salg for øje efter min mening. for så mange frakmenter som nogle folk sælger her på forum. kan ikke lade sig gøre på så kort tid :y
Mvh
miamus
Ikke lige trådens emne, men det lader til du ikke helt ved hvor hurtig koraller vokser hvis korallerne står i et velfungerende akvarie :wink:
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

jo det ved jeg udemærket godt.. men eksempelvis kan man ikke have 10 frakmenter af calestrea med både 10 og 12 hoveder gggggg
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Lord Mike »

miamus skrev:jo det ved jeg udemærket godt.. men eksempelvis kan man ikke have 10 frakmenter af calestrea med både 10 og 12 hoveder gggggg
Du ved vist ikke helt hvad du snakker om :naughty:

EOD.
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

jo det ville jeg da mene jeg gør. men post 2 billeder i dag af samme koral for 2 forskellige vinkler af. og så lad os se et billed af samme koral om en måned. så kan man se forskellen. husk der er ikke noget ondt i det jeg har sagt. men bare for at sige det er svært hva der er frakmenter og hva der er salg for øje :y
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Helena »

Kan man så ikke sælge et fragment eller hvad?????
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
D.Damgaard
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: man 23. jun 2008 12:11
15
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af D.Damgaard »

SLAP NU AF.......................
Vh. Dennis Damgaard
"We must go see for ourselves" - Jacques Yves Cousteau
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Lord Mike »

miamus skrev:jo det ville jeg da mene jeg gør. men post 2 billeder i dag af samme koral for 2 forskellige vinkler af. og så lad os se et billed af samme koral om en måned. så kan man se forskellen. husk der er ikke noget ondt i det jeg har sagt. men bare for at sige det er svært hva der er frakmenter og hva der er salg for øje :y
Jeg skal ikke bevise noget som helst over for dig eller andre :rolleyes: , men masser af personer herinden fra har set korallen både før og efter ved div. besøg her hjemme. Disse personer kan uden tvivl berette at jeg har ret. Og noget helt andet så kan det faktisk også ses i min akvarie tråd. Så hvis du vil se både før og efter billeder, så kan du jo lede efter billeder af mit akvarie her på siden (vil mene der er masser af disse :h )

Jeg har endda oprettet en tråd med vægst, søg og du vil se :GO
Senest rettet af Lord Mike ons 7. jan 2009 18:12, rettet i alt 1 gang.
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

jo så klart. for min skyld kan man sælge hva man ville her. det er bare en offentlig debat hvor man kan bekende sin egen mening. og det var så min mening om det. i andre har måske en anden mening og fred være med det. miamus
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

lord mike. nej du skal ikke bevise noget over for mig overhovedet. det er en debat hvor man har lov til at ytre sin mening. er ligeglad om du eller andre sælger mere eller mindre af deres akvarie. om det så er frakmenter eller koraller kommer ikke mig ved. ville selv gøre det samme hvis jeg stod i samme situration. det var kun for at fortælle det er svært hva der er frakmenter og hva der er salg for øje
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Lord Mike »

miamus skrev:lord mike. nej du skal ikke bevise noget over for mig overhovedet. det er en debat hvor man har lov til at ytre sin mening. er ligeglad om du eller andre sælger mere eller mindre af deres akvarie. om det så er frakmenter eller koraller kommer ikke mig ved. ville selv gøre det samme hvis jeg stod i samme situration. det var kun for at fortælle det er svært hva der er frakmenter og hva der er salg for øje
Og du skal bestemt også ytre din mening, men at jeg går og laver fragmenter til salg eller ombytning af andre koraller mm. kommer jo ikke rigtig denne tråd ved. Og hvis der er nogen som har ondt i r.... over dette så har de et problem, ikke mig. Noget helt andet er at med den mængde fragmenter jeg kan lave, så er det sgu en dårlig forretning ifh til de udgifter jeg har ved at holde mine akvarier kørende.

Derimod kan jeg godt forstå at hvis man ligefrem køber ind med den hensigt at dette skal sælges videre at der så skal stå forhandler på ens profil....


Back to topic...... :wink:
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

lord mike. har vist ikke nævnt nogle navne. så hvorfor føler du dig truffen?. sagde osse at jeg ikke havde ondt i røven over nogen som sælger det ene eller andet. citere gerne igen hva jeg har sagt. DET ER SVÆRT OG SE HVA DER ER SALG FOR ØJE OG HVA DER IKKE ER. det var såmænd budskabet i de indlæg jeg har skrevet . så stop bare ordkløveri for min skyld i den her tråd mvh miamus :y
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hougaard »

miamus skrev: så stop bare ordkløveri i den her tråd
Jamen så er der jo ikke mere tilbage at snakke om i tråden :K :K

“Men han har jo ikke noget på,” sagde et lille barn. “Herregud, hør den uskyldiges røst,” sagde faderen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Må sige at jeg overveje at vende hele bøtten rundt på hovedet !

Generelt - Der etableres større profilering af emner i forhandler området, således det bliver en fordel at benytte dette = det bliver nemmere for brugere at se hvor der er gode handler ude i "forretningerne" altså bedre reklame værdi(gratis). Endvidere etableres der yderligere fordele(i forbindelse med forhandler opslag mm) for sidens banner sponsorer for at sikre sidens økonomiske grundlag.

Endvidere ændres det til at alle kan benytte handels områderne(uanset rang - forhandler/privat), bortset fra "Tilbud fra forhandlere" som kræver særlig adgang/forhandler profil(der kan erhverves af alle gratis).

Så kan man benytte forhandler delen hvis man vil frem i livet, blive banner sponsor hvis der skal fuld knald på, eller smide sit indlæg i normal handels område med os andre/pøblen !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af jakobvillien »

snogen skrev:jeg kan ikke finde nogen rød tråd i det her .
men det er da ganske underholdende og sidde og skide til :wc:
Jeg håber så sandelig du ejer en bærbar ellers bliver det da et forfærdeligt grisseri. Men enig, bortset fra skideriet.
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hyldager »

Brian skrev:Må sige at jeg overveje at vende hele bøtten rundt på hovedet !

Generelt - Der etableres større profilering af emner i forhandler området, således det bliver en fordel at benytte dette = det bliver nemmere for brugere at se hvor der er gode handler ude i "forretningerne" altså bedre reklame værdi(gratis). Endvidere etableres der yderligere fordele(i forbindelse med forhandler opslag mm) for sidens banner sponsorer for at sikre sidens økonomiske grundlag.

Endvidere ændres det til at alle kan benytte handels områderne(uanset rang - forhandler/privat), bortset fra "Tilbud fra forhandlere" som kræver særlig adgang/forhandler profil(der kan erhverves af alle gratis).

Så kan man benytte forhandler delen hvis man vil frem i livet, blive banner sponsor hvis der skal fuld knald på, eller smide sit indlæg i normal handels område med os andre/pøblen !
Ja, så forstår jeg sq helt ærligt ikke problematikken. Det er jo ligefrem en fordel at få en forhandler profil. Så er det da med at firmaerne benytter det, istedet for som du siger, at drukne i mængden.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Hyldager skrev:Ja, så forstår jeg sq helt ærligt ikke problematikken. Det er jo ligefrem en fordel at få en forhandler profil. Så er det da med at firmaerne benytter det, istedet for som du siger, at drukne i mængden.
Det er nu et NYT forslag - ikke som det er idag... Idag er det næsten lige så bortset fra der er "tvang" på om man er "forhandler" eller ej.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hyldager »

Brian skrev:
Hyldager skrev:Ja, så forstår jeg sq helt ærligt ikke problematikken. Det er jo ligefrem en fordel at få en forhandler profil. Så er det da med at firmaerne benytter det, istedet for som du siger, at drukne i mængden.
Det er nu et NYT forslag - ikke som det er idag... Idag er det næsten lige så bortset fra der er "tvang" på om man er "forhandler" eller ej.
Aah, okay. Efterlyste bare tidligere i tråden hvad forskellen var på en almindelig og en forhandler profil. Troede dette var svaret. :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Det er det også næsten :)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

brian har et spørsmål. forhandler her på siden. skal de oplyse deres CVR NR? miamus
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hyldager »

Brian skrev:Det er det også næsten :)
:y
Men forstår nu stadig ikke den store problematik i om man skal bruge den ene eller den anden profil. Med mindre man er rangridder. :BA
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Helena »

Hyldager skrev:
Brian skrev:Må sige at jeg overveje at vende hele bøtten rundt på hovedet !

Generelt - Der etableres større profilering af emner i forhandler området, således det bliver en fordel at benytte dette = det bliver nemmere for brugere at se hvor der er gode handler ude i "forretningerne" altså bedre reklame værdi(gratis). Endvidere etableres der yderligere fordele(i forbindelse med forhandler opslag mm) for sidens banner sponsorer for at sikre sidens økonomiske grundlag.

Endvidere ændres det til at alle kan benytte handels områderne(uanset rang - forhandler/privat), bortset fra "Tilbud fra forhandlere" som kræver særlig adgang/forhandler profil(der kan erhverves af alle gratis).

Så kan man benytte forhandler delen hvis man vil frem i livet, blive banner sponsor hvis der skal fuld knald på, eller smide sit indlæg i normal handels område med os andre/pøblen !
Ja, så forstår jeg sq helt ærligt ikke problematikken. Det er jo ligefrem en fordel at få en forhandler profil. Så er det da med at firmaerne benytter det, istedet for som du siger, at drukne i mængden.
Nu er det nok ikke alle, der synes det er så fantastisk at stå som forhandler, det kan jo hurtigt kræve registrering hos told og skat, og så er det slut med at tjene jyske dollars, nu får jeg sikkert hug men det må jeg leve med, så lige for at i ikke farer i hovedet på mig, så mener jeg sagtens at man kan lave fragmenter af egne koraller, eller sælge hjemmeavlede fisk, uden at der skal være noget i det, men begynder man at hjemtage varer med vidresalg for øje så er det straks en anden sag, ikke for mig jeg er i bund og grund ligeglad, men andre forhandlerer har lovlige forretninger med alt hvad det indebærer af udgifter papirarbejde osv. jeg går meget ind for konkurrence, men den skal være fair og lige vilkår.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

total enig helena. det er så bare om man skal oplyse sit cvr nr for og være forhandler. har spurgt brian men har ikke svaret endnu
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hyldager »

Helena skrev:Nu er det nok ikke alle, der synes det er så fantastisk at stå som forhandler, det kan jo hurtigt kræve registrering hos told og skat, og så er det slut med at tjene jyske dollars, nu får jeg sikkert hug men det må jeg leve med, så lige for at i ikke farer i hovedet på mig, så mener jeg sagtens at man kan lave fragmenter af egne koraller, eller sælge hjemmeavlede fisk, uden at der skal være noget i det, men begynder man at hjemtage varer med vidresalg for øje så er det straks en anden sag, ikke for mig jeg er i bund og grund ligeglad, men andre forhandlerer har lovlige forretninger med alt hvad det indebærer af udgifter papirarbejde osv. jeg går meget ind for konkurrence, men den skal være fair og lige vilkår.
Jeg er helt enig med dig Helena. Koraller vokser, og fisk yngler, det skal man selvfølgelig ikke lave en forretning for at sælge videre.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Helena »

miamus skrev:total enig helena. det er så bare om man skal oplyse sit cvr nr for og være forhandler. har spurgt brian men har ikke svaret endnu
Jeg gætter på nej, da der også findes en bagatelgrænse hos told og skat, eller det gjorde der en gang, ved ikke om det er lavet om.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs 15. nov 2005 15:42
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af seier »

ville det ikke være nemmere at dele sådan at for at få en gratis forhandlerprofil skal man være momsregistreret med et firma indenfor akvbranchen, som forhandlerne vel er i forvejen.
Låst

Tilbage til "Forum generelt"