"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs 15. nov 2005 15:42
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af seier »

bagatelgrænsen er 50000 og omsætter man for mindre er man vel næppe andet end en hobbykræmmer.
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

hvis dit svar er rigtigt helena. kan jeg på ingen måde forstå at admin blander sig i om man er forhandler eller privat. for hva er ideen i det? kunne udemærket godt forstå det hvis man skulle oplyse sit cvr nr. for så er det en selv der hænger på om man ville betale skat og moms. men når man ikke skal oplyse det. ja så forstår jeg det ikke på nogen som helst måde. det gør det jo ikke mere lovligt at jeg opretter en forhandler profil og sælger varer uden at betale skat. end hvis jeg gør det i mit nick. ps skal lige siges at jeg på ingen måde har ide om at skal starte saltfirma op. for har nok i det firma jeg har nu. og har somsagt aldrig solgt noget her inde. så det er bare for og få en mening på det her område. for forstår det virkelig på ingen måde. miamus
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hyldager »

miamus skrev:hvis dit svar er rigtigt helena. kan jeg på ingen måde forstå at admin blander sig i om man er forhandler eller privat. for hva er ideen i det? kunne udemærket godt forstå det hvis man skulle oplyse sit cvr nr. for så er det en selv der hænger på om man ville betale skat og moms. men når man ikke skal oplyse det. ja så forstår jeg det ikke på nogen som helst måde. det gør det jo ikke mere lovligt at jeg opretter en forhandler profil og sælger varer uden at betale skat. end hvis jeg gør det i mit nick. ps skal lige siges at jeg på ingen måde har ide om at skal starte saltfirma op. for har nok i det firma jeg har nu. og har somsagt aldrig solgt noget her inde. så det er bare for og få en mening på det her område. for forstår det virkelig på ingen måde. miamus
Men det gør en forskel for personen der køber. Hvis du køber noget udstyr gennem en forretning har du 2 års reklamationsret igennem købeloven. Det har du ikke hvis du køber fra en privat.
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

sejer. jo så var der da en ide i det her. så ganske enig med dig
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Man skal ikke oplyse cvr nummer !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

tak for svaret brian
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

miamus skrev:det gør det jo ikke mere lovligt at jeg opretter en forhandler profil og sælger varer uden at betale skat.
Dette er også saltvandsforum.dk og ikke skat.dk :)

Vi blander os nada i den slags :y

Forhandler profilen er skabt for at skelne folk der "sælger vare videre" fra alle andre. Men det er 5 år siden og branchen har ændret sig meget ved dem er jer som har været med så længe !

Derfor mit forslag nogle emner tilbage i denne tråd.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 444
Tilmeldt: lør 25. nov 2006 22:11
17
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af HerrO »

Brian skrev:Man skal ikke oplyse cvr nummer !
Det kan vel heller ikke bliver købers problem om der skal betales moms etc. Det er noget sælgeren har ansvaret for. Folk der sætter en annonce i avisen eller på DBA.dk kan også vælge og sige nej til at det er erhverv. Det er ikke noget de leger politi overfor. Dette skal SF sørme heller ikke udvikle sig til.

Dette er min egen holdning til det.

/HerrO
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af miamus »

fuldstændig enig med dig herro
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af TorbenC »

Brian skrev:
miamus skrev:det gør det jo ikke mere lovligt at jeg opretter en forhandler profil og sælger varer uden at betale skat.
Dette er også saltvandsforum.dk og ikke skat.dk :)

Vi blander os nada i den slags :y

Forhandler profilen er skabt for at skelne folk der "sælger vare videre" fra alle andre. Men det er 5 år siden og branchen har ændret sig meget ved dem er jer som har været med så længe !

Derfor mit forslag nogle emner tilbage i denne tråd.
Nu er det jo ikke kun det skattemæssige der spiller ind.
Sælger man levende dyr, skal man have en tilladelse (det samme gælder al transport af levende dyr over 2 timer eller deromkring)
Der har før været personer der ikke har haft nogen af disse tilladelser, men som i stor stil har hentet fisk fra tyskland, østen m.m.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Musiker »

Jeg er enig med Helena i at det ikke skal udvikle sig til at alt sælges af mere eller mindre suspekte personer fordi butikkerne ikke kan konkurrere mod folk der undlader at betale skat, moms osv..
Da Saltvandsforum er sponsoreret af butikkerne, ja så vil jeg mene at det er god stil at i det mindste synliggøre at disse personer altså handler så meget at de kan sammenlignes med butikkerne..
/henrik
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Helena »

Det må så være op til vores udmærkede admin at afgøre hvad reglerne er, det har jeg fuld tillid til at han kan gøre :y Hvad angår det tråden i starten handlede om, nemlig om visse forhandlere har fordele frem for andre, så synes jeg ikke der er forskelsbehandling, nogle forhandlere er mere aktive end andre, og får derefter mere omtale, andre hører man næsten aldrig om eller fra, så de får vel den opmærksomhed de selv lægger op til :f1: Man kommer heller ikke i Se og Hør hvis man ikke kommer de rigtige steder, eller stjæler naboens kone ........................ :dizzy:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 10. dec 2005 00:13
18
Postnummer: 8200 Århus N

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Morten P. »

seier skrev:ville det ikke være nemmere at dele sådan at for at få en gratis forhandlerprofil skal man være momsregistreret med et firma indenfor akvbranchen, som forhandlerne vel er i forvejen.
Den model har været forsøgt på et andet site jeg ofte benytter,og derfra er erfaringerne ikke ligefrem gode. Det var virkelig noget der gang på gang gav anledning til splid... :(

Mvh. Morten
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Olsen »

Jeg har læst tråden inkl. samtlige sider i den et par gange, men dybest set, så virker det som om at man er ved at skyde gråspurve med kanoner. Det virker som om at debatten bevæger sig i mange retninger og der bliver skrevet og sagt en masse, men meget af det ved vi vel ikke om der er hold i eller ej. Enten så bør man vel præsentere admin for nogle fakta og skitsere dem på en meget enkelt måde, eller også bør vi vel slet ikke rive op i sådan noget om hvor videt folk køber stort ind for at sælge det videre, selvom de er private, eller beskyldes for at være forhandlere eller....
Tror denne tråd er med til at skabe mere forvirring end klarhed - desværre.
Fik jeg nævnt, at man bør holde sig til det faktuelle i stedet for gisninger?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Jeg lukker den her, har besluttet mig for en række kommende ændringer, som kommer alle til gode - ikke mindst min egen administrering af dette emne.

Jeg må konstatere at den nuværende model giver for meget arbejde kontra udbytte, og vil faktisk gerne åbne endnu mere op for fordele for forhandlere og derved distancere siden fra alle andre sider som kun vil please deres sponsorer. Jeg tror på at det gode produkt giver sponsorer af sig selv og ellers kan jeg selv fortsætte med at betale....

Så kort sagt - afvent nærmere besked men forvent en ny struktur med bedre plads til alle !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Låst

Tilbage til "Forum generelt"