"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2744
Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 13:21
17
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Lars S »

Først vil jeg sige at det sikkert er en go' ide, men hvorfor skal Klovnfisken trækkes frem, frem for andre forretninger ?

Jeg har absolut ikke noget imod klovnfisken, men jeg troede at vi skulle holde forretninger i deres egen tråd, og ikke fremtrække nogle frem for andre, det er da ikke rimeligt.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Lord Mike »

Lars S skrev:Jeg har absolut ikke noget imod klovnfisken, men jeg troede at vi skulle holde forretninger i deres egen tråd, og ikke fremtrække nogle frem for andre, det er da ikke rimeligt.
Nu er det sådan at jeg handler meget i Klovnfisken, men kan kun give Lars ret. Det er ikke fair over for de andre forhandlere.

Men mon ikke Thomas sidder og griner lidt i skægget :wink:
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Olsen »

Enig. Også selvom jeg har brugt adskillige tusinde kr. i klovnfisken de seneste måneder.
cschultz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 145
Tilmeldt: tirs 1. feb 2005 09:42
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ametystvej 33

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af cschultz »

Jeg syntes det er en god ide måske også oploade manualer og brugsanvisninger på feks. testsæt
Med venlig hilsen

Claus Schultz

400 l. Tunze 6000 med singlecont. Eheim 1060 til Titan 1500 køler på loft,
Deltec returpumpe, Vecton 15 w. uv, 60 l todelt sump,2x 250 w hqi 2x24 w.blå lysstofrør
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Hyldager »

Lord Mike skrev:
Lars S skrev:Jeg har absolut ikke noget imod klovnfisken, men jeg troede at vi skulle holde forretninger i deres egen tråd, og ikke fremtrække nogle frem for andre, det er da ikke rimeligt.
Nu er det sådan at jeg handler meget i Klovnfisken, men kan kun give Lars ret. Det er ikke fair over for de andre forhandlere.

Men mon ikke Thomas sidder og griner lidt i skægget :wink:
Ja, det var også det første jeg tænkte da jeg læste listen.
miamus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 143
Tilmeldt: lør 20. sep 2008 08:56
15
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: 8450 hammel

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af miamus »

brian svarer ikke på indlæg om klovnefisken. men mon ikke han får nogle kroner for og fremhæve klovnefisken i den her tråd. så gør det jo ondt at skal fjerne det igen. men nogen herinde har nogle rettigheder som andre ikke har. men sådan skal det jo nok være :BA
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:
Lars S skrev:Jeg har absolut ikke noget imod klovnfisken, men jeg troede at vi skulle holde forretninger i deres egen tråd, og ikke fremtrække nogle frem for andre, det er da ikke rimeligt.
Nu er det sådan at jeg handler meget i Klovnfisken, men kan kun give Lars ret. Det er ikke fair over for de andre forhandlere.
Men mon ikke Thomas sidder og griner lidt i skægget :wink:
Alle de billeder som er i de pågældende tråde er jo de billeder som har lagt grundlaget for saltvandswiki.dk og det var mit forslag til Brian om at tage dem med dengang, da de jo på det tidspunkt udgjorde en (meget primitiv) form for et opslagsværk.

Men det er vel ikke Klovnfiskens skyld/problem at der ikke bliver taget særligt mange billeder af de andre butikken, på den måde er det jo skævredet, og mit indtryk er da ikke at Klovnfisken på den måde trækkes frem på bekostning af andre ?
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Hougaard »

miamus skrev:brian svarer ikke på indlæg om klovnefisken. men mon ikke han får nogle kroner for og fremhæve klovnefisken i den her tråd. så gør det jo ondt at skal fjerne det igen. men nogen herinde har nogle rettigheder som andre ikke har. men sådan skal det jo nok være :BA
Vrøvl, jeg tror sgu ikke engang Klovnfisken var klar over at de var nævnt i denne tråd (indtil denne diskussion).

Hvilke rettigheder taler vi om ?
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Hyldager »

Hougaard skrev:
Lord Mike skrev:
Lars S skrev:Jeg har absolut ikke noget imod klovnfisken, men jeg troede at vi skulle holde forretninger i deres egen tråd, og ikke fremtrække nogle frem for andre, det er da ikke rimeligt.
Nu er det sådan at jeg handler meget i Klovnfisken, men kan kun give Lars ret. Det er ikke fair over for de andre forhandlere.
Men mon ikke Thomas sidder og griner lidt i skægget :wink:
Alle de billeder som er i de pågældende tråde er jo de billeder som har lagt grundlaget for saltvandswiki.dk og det var mit forslag til Brian om at tage dem med dengang, da de jo på det tidspunkt udgjorde en (meget primitiv) form for et opslagsværk.

Men det er vel ikke Klovnfiskens skyld/problem at der ikke bliver taget særligt mange billeder af de andre butikken, på den måde er det jo skævredet, og mit indtryk er da ikke at Klovnfisken på den måde trækkes frem på bekostning af andre ?
Så lig linket til wikien istedet for, som siden jo allerede er integreret med, istedet for til diverse sendinger? Det giver et meget bedre overblik for brugeren der leder efter noget specifikt.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Brian »

Har ikke set det skrevne i denne tråd.

Alle kan sende en besked og få deres emne på listen - det er en bruger liste ikke "min" liste.

Men ideen døde - jeg har hvertfald ikke fået links der skal på ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Brian »

miamus skrev:brian svarer ikke på indlæg om klovnefisken. men mon ikke han får nogle kroner for og fremhæve klovnefisken i den her tråd. så gør det jo ondt at skal fjerne det igen. men nogen herinde har nogle rettigheder som andre ikke har. men sådan skal det jo nok være :BA
Ja og jeg får også penge af reef keeping for at linke til dem ?

Og deltec har betalt mit private jet fordi jeg har vist billeder af deres udstyr i min opstarts artikel ?

Kemi tråden fik jeg desuden 6 milliarder af Reefcentral for at linke sammen....

Ja der er sgu penge i i alle links i denne tråd :lipssealed:

Eller måske det er en hemmelig mafia der står bag det hele - ja man kan antage mange ting, men nogen gange skal man måske bare lade være hvis man ikke aner et klap om det i virkeligheden. Eller sagt på en anden måde der er ingen der har flere rettigheder end andre her på siden :grouphug:
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Deaen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 17. nov 2008 21:37
15
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2009

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Deaen »

Ja så sku den vist være lukket :K
Jeg synes det er en rigtigt go tråd! Specielt når man som mig er nybegynder og ikke ved ret meget om noget som helst. Super at kunne finde alt det vigtigste i én tråd. Dejligt at du bruger din tid på det Brian. Tak!
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af ronny.w »

Brian skrev:
miamus skrev: Eller måske det er en hemmelig mafia der står bag det hele - ja man kan antage mange ting, men nogen gange skal man måske bare lade være hvis man ikke aner et klap om det i virkeligheden. Eller sagt på en anden måde der er ingen der har flere rettigheder end andre her på siden :grouphug:

Nu har jeg læst denne sætning 300 gange igennem og kan stadigvæk ikke finde nøglen til at knække koden, hvad mener du ???, for det ene passer ikke sammen med det andet du skriver.

:GO
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Sidens hotteste tråde - Saltvands info

Indlæg af Brian »

Nej jeg er sgu også ved at være syg af alle de beskyldninger !

Alt det tid på PBer og mails frem for tid på boarded !

Ronny - Jeg mindes fortsat ikke at du er kommet med "beviser" for forskels behandling ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Så er dette snak klippet fra den oprindelige tråd.

Da jeg selv er lidt udmattet af den megen snak om hvorvidt der er folk med fordele, så at sige, så vil jeg gerne have debatten åbnet og lukket !

Så ud af skabet hvis man har noget man vil sige eller vise mig - både positivt som negativt. Så vi kan få rettet op og komme videre !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hyldager »

Min kritik til denne liste er ikke at der er nogen der bliver fremhævet frem for andre. Jeg kan bare ikke se det er en særlig overskuelig måde at lede efter nogen bestemte billeder på. Når Hougaard selv siger det er de billeder der har dannet grundlaget for wikien, hvorfor så ikke linke til wikien istedet? Siden her er jo godt integreret med wikien i forvejen. Det vil samtidig være meget nemmere at finde billedet af den specifikke art man leder efter, da det er bygget op på den måde det er. Fremfor at man skal sidde og kigge billeder igennem fra 117 forskellige sendinger. Og så alligevel bagefter skal over på wikien for at læse om fisken? Hvorfor ikke springe det ene skridt over, og gå direkte til wikien?
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3822
Tilmeldt: man 27. mar 2006 23:25
18
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Nolan »

Jeg forstår altså godt, hvis der er folk der simpelthen ikke gider gøre noget som helst - eller endda holder op med at gøre dét de allerede gør - på dette forum.

Prøv nu lige at stoppe alt det hylen om folk og butikker, der har flere fordele og rettigheder end andre! Jeg får virkelig det indtryk, at det mere er et spørgsmål om at dukke andre, end en egentlig konstruktiv kritik.

Jeg har meget svært ved at forestille mig, at Hougaard tager billeder af sendinger i Klovnfisken med den bagtanke, at lige netop denne butik skal fremhæves på forum - det er nok mere et spørgsmål om, at han er til stede I DEN BUTIK, når der kommer sendinger? Havde han boet i Aalborg, var det nok en lokal biks dér, der blev tager billeder i.
Jeg har også meget svært ved at forestille mig, at Brian bevist fremhæver Klovnfisken fordi...... ja, jeg ved sgu ikke, hvad grunden skulle være..... han bor 250+km fra butikken, så han henter nok ikke lige en gul kirurg fordi han får en 50'er i rabat.... ?

Det her forum kører på 100% frivillig basis (... og inden jeg nu får én på hatten, så må vi hellere blive enige om, at "sponsorpengene" fra støtte-medlemmerne går til drift af servere o.l. og ikke til røde bøffer hjemme hos admin-gruppens medlemmer svjv...).

Jeg gad fa.... ikke stå for alt det tilsvining, hvis jeg samtidig skulle knokle gratis !
Der er jo stort set INGEN, der står tilbage for at råbe op og skabe sig, når der er lidt problemer med sidens funktioner i forbindelse med opdateringer e.l. ?

.... og Ronni.w;
Du fortjener snart "whiner-konge-prisen".

Over & out

/Kim
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 936
Tilmeldt: søn 14. okt 2007 16:56
16
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af RedSea »

Nolan >>> Hørt !!!
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af ronny.w »

Der var for noget tid siden et indlæg hvor en person herinde blev svinet til af Carsten for at fremhæve Hjørring dyrehandel efter carstens menning, for han måtte jo være ansat og så mente carsten ikke at denne person måtte ytre sig positivt om hjørring dyrhandel " for han måtte jo have en agenda ". og dette skulle lige fremhæves ud fra det blå i et indlæg og i en given tråd, som absulut ikke have noget som heslt at gører med omtale af div. forretninger.

Dette er så en tråd som bliver forbi gået selv om der bliver gjort opmærksom på det skete, ja man kan kalde det mange ting, men i en eller anden form er det forskels behandling, eftersom var det en eller anden anden person som havde statet samme udtagelse, så var tråden/indlægget blevet slettet eller personen havde fået en Board advarsel, af admin gruppen.


Så er der nogen folk som sælger div. ting om det er brugt eller nyt, bliver "nogen" tråde flyttet eller låst, for boarded vil have at man skal have en forhandler profil. det er også godt nok og helt i orden, sålænge det kommer til at berører alle bruger på saltvandsforummet. ( læs dette Afsnit IGEN )

Eks. Moby har opkøbt Lykke's akvarium ( intet ondt om moby tværtimod ) og der ved alle herinde som har fulgt tråden, at noget er købt med salg for øje, selv admin gruppen ved det. Men hans annoncer bliver ikke låst selvom han ikke bruger en forhandler profil for at annoncere for salget af det købte. Dvs. det er opkøb med videre salg for øjet og det kræver en forhandler profil iflg. boards nye regler / gamle regler.

Men en som sælger lidt nori tang til billige penge, skal have en forhandler profil for at måtte sætte denne vare til salg. Godt så, så skal alt, hvad der er købt med videre salg for øjet også sælges under en forhandler profil. uanset om det er brugt eller nyt.

Indlæg som omhandler dårligt omtale at div. forretninger bliver også forskels behandlet herinde, det har folk selv gjort opmærksomme på i div. tråde og henvist til at hvis det er "DE" forkerte som bliver anklaget, så bliver tråden lukket af boarded, men er det akvarie udstyr, ja så får tråden lov til at kører. men nej det er nok ikke forskels behandling, sikkert bare endnu en tråd boarded har "overset" for det må jo ikke ske.

Og ja jeg ved udemærket godt at der er kommet henvendelser fra folk til boarded om mine salg herinde og det er sikkert krænkende at jeg kan sælge achillis til 1000 - 1200 kr. stykket når klovnen skal have 2650 kr. for selv samme fisk. men Mads-fisk fra klovnen vil godt bruge mig til at skaffe ham gemmatum foreks. til billige penge, men jeg må ikke selv sælge dem herinde uden at en given forhandler råber vagt i gevær overfor dig brian.

Så har jeg også linket flere andre indlæg til dig som er solgt uden om forhandler profil, hvor jeg 100 % ved hvor div. koraller er kommet fra og hvad hensigt de blev købt til, nemli forretnings salg. men så bliver de selv samme koraller solgt under brugeres egen profil herinde og denne får lov til at kører, selv om man har gjort opmærksom på dette, så skriver du bare en PB. om at det er brugers egne koraller.

Godt så. er nori tang så ikke mit eget, når jeg har købt og betalt dette?

Eller er de fisk jeg køber så ikke også mine egne eller er det en regl om at de skal have gået i min balje i mere end 2 min. førend jeg kan kalde dem for en privat erhvervelse ??

Er det der grænsen er ??

Nu sprugte du jo selv, så håber jeg også at du gider bruge noget tid på at strikke en saglig svar sammen.

Eftersom jeg kan se på denne topic at alle ikke er enig i hvad der sker herinde.

Og sidst men ikke mindst, så kan jeg sagtens efterleve div. board regler herinde, men jeg ville mene som et minimum at div. regler skal henvende sig til alle grupper og til alle folk og ikke mindst pålægges alle bruger herinde uden udtagelse


:y :y :y

PS. eks.

Denne kommentar gav mig en Board advarsel
ronny.w skrev:
Carsten skrev:
jmsjms skrev:Carsten hvad er det du hentyder ???????? vi har fået en lokal saltvandspusher heroppe i det nordlige er det så mærkeligt hvis man skriver om det ???? forklaring udbedes
Selvfølgelig er det klart man skriver om det man ser, men jeg synes du har været utrolig positiv i dine beskrivelser. Og nogle af dine indlæg har virket som om du havde en insider viden som en almindelig kunde ikke har.

Helt ærligt verden drejer altså også rundt andre steder end lige på sjælland.

Sgu utroligt du ikke angriber mads-fisk eller hougaard på samme måde. vi har fattet din point carsten det er kun Klovnen og Decocean der duer i din verden
jmsjms skrev:Carsten hvad er det du hentyder ???????? vi har fået en lokal saltvandspusher heroppe i det nordlige er det så mærkeligt hvis man skriver om det ???? forklaring udbedes

Men hvad med en kommentar som denne, for her bliver jeg så også hevet ind i et indlæg ud af det blå Prikke Prikke Ronny.w plejer i Brede Vendninger, det er sgu da også skide negativ:
ronny.w skrev:
Hougaard skrev:
Reeflife skrev:Flemming (Aquastyle) har butik på Storegade i Esbjerg, men om han evt. er lukket ved jeg ikke.
Men det er ikke længe siden der var en tråd herinde om nogle billige restkoraller.
Ronny.W plejer da i brede vendinger at omtale dem... Prøv at spørge ham :h
Tror nok lige jeg har omtalt petsupply 100 gange mere end Aquastyle ???? :grouphug:

Men begge steder hører til nogen af de bedre steder at handle :GO
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

ronny.w skrev:Der var for noget tid siden et indlæg hvor en person herinde blev svinet til af Carsten for at fremhæve Hjørring dyrehandel efter carstens menning, for han måtte jo være ansat og så mente carsten ikke at denne person måtte ytre sig positivt om hjørring dyrhandel " for han måtte jo have en agenda ". og dette skulle lige fremhæves ud fra det blå i et indlæg og i en given tråd, som absulut ikke have noget som heslt at gører med omtale af div. forretninger.
Gider ikke finde tråden for jeg er nu ret sikker på at der blot blev spurgt om der var en med noget insider viden ?
ronny.w skrev:Dette er så en tråd som bliver forbi gået selv om der bliver gjort opmærksom på det skete, ja man kan kalde det mange ting, men i en eller anden form er det forskels behandling, eftersom var det en eller anden anden person som havde statet samme udtagelse, så var tråden/indlægget blevet slettet eller personen havde fået en Board advarsel, af admin gruppen.
Tror snart kun det er dig der har fået en advarsel faktisk - husker ikke andre på 5 år. Tænk lidt over det ! Der var heller intet i vejen med kommentaren fra carsten.

ronny.w skrev:Så er der nogen folk som sælger div. ting om det er brugt eller nyt, bliver "nogen" tråde flyttet eller låst, for boarded vil have at man skal have en forhandler profil. det er også godt nok og helt i orden, sålænge det kommer til at berører alle bruger på saltvandsforummet. ( læs dette Afsnit IGEN )
Dette gælder for alle - hvor mange gange skal jeg sige det ? Du har aldrig kunne sende mig links til nogen hvor det var forkert, for fanden jeg har vekslet 20 PBer med dig om dette og du kan ikke vise mig hvor ?
ronny.w skrev:Eks. Moby har opkøbt Lykke's akvarium ( intet ondt om moby tværtimod ) og der ved alle herinde som har fulgt tråden, at noget er købt med salg for øje, selv admin gruppen ved det. Men hans annoncer bliver ikke låst selvom han ikke bruger en forhandler profil for at annoncere for salget af det købte. Dvs. det er opkøb med videre salg for øjet og det kræver en forhandler profil iflg. boards nye regler / gamle regler.
Aner jeg faktisk intet om men det kan være min fejl. Kan en eller anden ikke vise mig hvor dette videre salg foregår ?
ronny.w skrev:Men en som sælger lidt nori tang til billige penge, skal have en forhandler profil for at måtte sætte denne vare til salg. Godt så, så skal alt, hvad der er købt med videre salg for øjet også sælges under en forhandler profil. uanset om det er brugt eller nyt.
Hvor vil du hen med det, lyver du for dig selv ???? Har du ikke købt det tang med videre salg for øje ???
ronny.w skrev:Indlæg som omhandler dårligt omtale at div. forretninger bliver også forskels behandlet herinde, det har folk selv gjort opmærksomme på i div. tråde og henvist til at hvis det er "DE" forkerte som bliver anklaget, så bliver tråden lukket af boarded, men er det akvarie udstyr, ja så får tråden lov til at kører. men nej det er nok ikke forskels behandling, sikkert bare endnu en tråd boarded har "overset" for det må jo ikke ske.
Links til tråde der er lukket tak ? Ellers bliver vi ikke bedre og jeg kan ikke gætte mig til de tråde du tænker på !
ronny.w skrev:Og ja jeg ved udemærket godt at der er kommet henvendelser fra folk til boarded om mine salg herinde og det er sikkert krænkende at jeg kan sælge achillis til 1000 - 1200 kr. stykket når klovnen skal have 2650 kr. for selv samme fisk. men Mads-fisk fra klovnen vil godt bruge mig til at skaffe ham gemmatum foreks. til billige penge, men jeg må ikke selv sælge dem herinde uden at en given forhandler råber vagt i gevær overfor dig brian.
Igen hvad faen har det med mig at gøre hvad der sker mellem dig og mads fisk ?

Ronny tag dig nu sammen og tænk dig om - køber du ikke de fisk blot for salg ???????????? Jamen så lev op til reglerne og sælg dem med en forhandler profil.
ronny.w skrev:Så har jeg også linket flere andre indlæg til dig som er solgt uden om forhandler profil, hvor jeg 100 % ved hvor div. koraller er kommet fra og hvad hensigt de blev købt til, nemli forretnings salg. men så bliver de selv samme koraller solgt under brugeres egen profil herinde og denne får lov til at kører, selv om man har gjort opmærksom på dette, så skriver du bare en PB. om at det er brugers egne koraller.
Du har linket til 2 ting, flemmings og JJs fragment salg. KIG IGEN mester - jeg ved godt de også har andet men det der var til salg her var fragmenter fra deres baljer.
ronny.w skrev:Godt så. er nori tang så ikke mit eget, når jeg har købt og betalt dette?
VIDERE SALG ?
ronny.w skrev:Eller er de fisk jeg køber så ikke også mine egne eller er det en regl om at de skal have gået i min balje i mere end 2 min. førend jeg kan kalde dem for en privat erhvervelse ??

Er det der grænsen er ??

Nu sprugte du jo selv, så håber jeg også at du gider bruge noget tid på at strikke en saglig svar sammen.
Jeg finder det lang fra sagligt og jeg syntes personligt at dine argumenter oven for er noget du har måtte skrive for at holde ild i din egen kamp.
ronny.w skrev:Eftersom jeg kan se på denne topic at alle ikke er enig i hvad der sker herinde.

Og sidst men ikke mindst, så kan jeg sagtens efterleve div. board regler herinde, men jeg ville mene som et minimum at div. regler skal henvende sig til alle grupper og til alle folk og ikke mindst pålægges alle bruger herinde uden udtagelse
Fint !


:y :y :y
ronny.w skrev:PS. eks.

Denne kommentar gav mig en Board advarsel
ronny.w skrev:
Carsten skrev:
jmsjms skrev:Carsten hvad er det du hentyder ???????? vi har fået en lokal saltvandspusher heroppe i det nordlige er det så mærkeligt hvis man skriver om det ???? forklaring udbedes
Selvfølgelig er det klart man skriver om det man ser, men jeg synes du har været utrolig positiv i dine beskrivelser. Og nogle af dine indlæg har virket som om du havde en insider viden som en almindelig kunde ikke har.

Helt ærligt verden drejer altså også rundt andre steder end lige på sjælland.

Sgu utroligt du ikke angriber mads-fisk eller hougaard på samme måde. vi har fattet din point carsten det er kun Klovnen og Decocean der duer i din verden
jmsjms skrev:Carsten hvad er det du hentyder ???????? vi har fået en lokal saltvandspusher heroppe i det nordlige er det så mærkeligt hvis man skriver om det ???? forklaring udbedes

Men hvad med en kommentar som denne, for her bliver jeg så også hevet ind i et indlæg ud af det blå Prikke Prikke Ronny.w plejer i Brede Vendninger, det er sgu da også skide negativ:
ronny.w skrev:
Hougaard skrev:
Reeflife skrev:Flemming (Aquastyle) har butik på Storegade i Esbjerg, men om han evt. er lukket ved jeg ikke.
Men det er ikke længe siden der var en tråd herinde om nogle billige restkoraller.
Ronny.W plejer da i brede vendinger at omtale dem... Prøv at spørge ham :h
Tror nok lige jeg har omtalt petsupply 100 gange mere end Aquastyle ???? :grouphug:

Men begge steder hører til nogen af de bedre steder at handle :GO
[/quote]

Du fik den advarsel for dine utallige salgstråde og pis og papir - og du får snart en mere da det jo stadig ikke er gået op for dig selv at når du køber fisk, koraller, nori tang what ever så er det til videre salg og derfor forhandler profil.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3822
Tilmeldt: man 27. mar 2006 23:25
18
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Nolan »

*FNIS*

... og skulle vi så ikke forsøge at lukke den hér ?

/Kim
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Må da så også lige helt generelt tilføje at jeg syntes vi skal sætte pris på at vi kan omtale forhandlere mm, i modsætning til andre boards.

Er da godt klar over det er nemmere at forbyde det, forbyde reklame for andet end sponsorer osv men det er bare ikke meningen med siden.

Og så skal der naturligvis være plads til alle - og det er emnet for denne tråd.

Vi admins og moderatorer lære noget hver dag og balancere konstant på et knivs eg. Men jeg må så også sige at jeg ikke har set eksempler endnu fra folk hvor vi ikke har efterlevet egne regler for siden....
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Nolan skrev:*FNIS*

... og skulle vi så ikke forsøge at lukke den hér ?

/Kim
Ja det er sikkert god underholdning for mange, men med min tid og penge i dette projekt så gider jeg fandme ikke høre på sådan en gang vrøvl.

Hvis der er problemer i tråde skal jeg have dem at se, lære af det, undskylde, forsvare mig og blive bedre. Alt andet er til lige netop ingen ting.

Alternativt fjerner jeg forhandler profil "tvangen", gør det til en mulig option for alle, og så kan folk handle løs som det passer dem. Ikke som straf men faktisk blot for at sikre dens overlevelse da den besidder gode profilerings muligheder for en forhandler der vil vise noget frem.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Musiker »

.... Sikke en omgang flueknepperi.... Hvis man ønsker frie regler, må man dels acceptere at der ind i mellem bliver grebet ind - Det kræver fandme også at man selv er lidt ansvarlig og lader være med og bruge SF til "privat salg" af alt muligt lort som man har købt i store partier med den tanke at her kan man sku lige score kassen.. Hvis man vælger at gøre det, må man også acceptere at Admin slår ned.. Uanset at man føler andre er sluppet afsted med lignende..

Jeg syntes sku at admin gør et godt job med at balancere mellem de frie regler og ind i mellem slå ned når det begynder at tage en uheldig drejning. Jeg kan godt forstå at det ikke er fedt at være den der bliver offeret for "bremsen", men Get over it. Det er heller ikke alle der kører for stærkt som får en bøde.

Derudover er det er sku ren børnehave når argumenter som: "Jamen, Jens må godt, hvorfor må jeg så ikke" - begynder at komme frem, helt uden henvisninger til de konkrete tråde..

Slutteligt så står det jo enhver åben at simpelthen lade være med og bruge forummet...

Over and out fra mig
Henrik
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hougaard »

Musiker skrev:Slutteligt så står det jo enhver åben at simpelthen lade være med og bruge forummet...
Ja, bare fordi noget er gratis betyder det jo ikke, at man er tvunget til at benytte det ! Og hvis man ikke kan lide lugten i bageriet så findes der jo masser af alternativer ..
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hougaard »

Og med dette indlæg er der vel ingen tvivl om at du ønsker at være forhandler Ronny, så hvorfor alt dette spil for galleriet ?
ronny.w skrev:Hvad er jeres nytår's forsæt for næste år ??

For mit eget vedkommen, starter jeg nok op med Transhipping af koraller sps'er og Lps'er, polypper, opdrættede muslinger, blødkoraller og levende sten, der kommer egen hjemmeside, med ufattelige lave priser på koraller.

Forbindelsen er på plads.

Så hold øje, lige pludselig er der en hjemmeside mere oppe
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Brian »

Musiker skrev:.... Sikke en omgang flueknepperi.... Hvis man ønsker frie regler, må man dels acceptere at der ind i mellem bliver grebet ind - Det kræver fandme også at man selv er lidt ansvarlig og lader være med og bruge SF til "privat salg" af alt muligt lort som man har købt i store partier med den tanke at her kan man sku lige score kassen.. Hvis man vælger at gøre det, må man også acceptere at Admin slår ned.. Uanset at man føler andre er sluppet afsted med lignende..

Jeg syntes sku at admin gør et godt job med at balancere mellem de frie regler og ind i mellem slå ned når det begynder at tage en uheldig drejning. Jeg kan godt forstå at det ikke er fedt at være den der bliver offeret for "bremsen", men Get over it. Det er heller ikke alle der kører for stærkt som får en bøde.
Tjaa men det skal helst være ens for alle, men jo det smutter i ny og næ og det er disse tråde jeg efterlyser nu så jeg kan få syn for sagen.
Musiker skrev:Derudover er det er sku ren børnehave når argumenter som: "Jamen, Jens må godt, hvorfor må jeg så ikke" - begynder at komme frem, helt uden henvisninger til de konkrete tråde..

Slutteligt så står det jo enhver åben at simpelthen lade være med og bruge forummet...

Over and out fra mig
Henrik
Det skulle jo helst ende med at alle/99% gider bruge forummet !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 455
Tilmeldt: lør 29. mar 2008 16:47
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Hyldager »

Er jeg den eneste som ikke kan følge 100% med i snakken om almindelig kontra forhandler profil?
Hvad er forskellen, udover du får en profil mere, som har et forhandler ID undernavnet?
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 639
Tilmeldt: tors 3. jul 2008 23:14
15
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Er jo litt "utenforståendes jeg som Nordmann :rolleyes: ", men liker forumet jeg,og synes Brian og adm.gjør en god jobb her inne. :y
Folk må være klar over alt det gratis arbeidet denne adminastrasjonen ligger ned for oss brukere,og heller være flinkere til å gi positive tilbakemeldinger på arbeidet deres,enn å hele tiden lete etter feil,her inne..
Skal godt gjøres å gjøre alle til lags,men stort sett veldigt bra forum :biggrin: ,og må jo like det,siden jeg tilbringer mye tid her selv da! :biggrin:

Æhh.. litt mye verbal "banning"her inne da :BA ,men det ligger vel til det Danske språk? :happy2: :whistle: .
Uannsett,så liker jeg bedre dette forumet her,enn det tilsvarendes Norske,og like åpent og fint som det andre Norske forum www.aquafreaks.no ,jeg bruker tiden min på.
Stå på Brian,Adm,og for ikke å glemme alle brukerne,som gjør forumet til det det er :GO
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 444
Tilmeldt: lør 25. nov 2006 22:11
17
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Re: Diskution om "fordels medlemmer og personer"

Indlæg af HerrO »

Hyldager skrev:Er jeg den eneste som ikke kan følge 100% med i snakken om almindelig kontra forhandler profil?
Hvad er forskellen, udover du får en profil mere, som har et forhandler ID undernavnet?
Jeg er også under denne fane. Jeg er som sådan ligeglad med om jeg køber af en forhandler eller ej.

Det eneste er når jeg køber nye teknik vare hvor der er 2 års garanti på. Dette vil være i en "rigtig" butik.

For levende er det primært prisen jeg tænker på og om kvaliteten liver op til det jeg forventer til denne pris. Om det så er fra en forhandlerprofil er jeg ligeglad med.

Men sjovt at læse dette lange indlæg - især over hvad folk er blevet irriteret over.... det er godt nok ikke meget der skal til her i januar :-)

/HerrO
Låst

Tilbage til "Forum generelt"