"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt nano :)

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
wicked
Reactions:

Nyt nano :)

Indlæg af wicked »

Så kunne jeg sku ikke gå uden et akvarie længere ....... :D

Jeg har fået købt mig et 80 liters akvarie- Med indbygget filter i baggrunden og 2*indbyggede Computer blæsere....

Billede

Fra en anden Vinkel

Billede

Som Belysning sidder der nu et 24 W PL rør på 6500 Kelvin.... Der vil inden akvariet bliver startet op , blive suppleret med 2*24 W T5 Compact .... Og så vil PL røret blive skiftet ud med Dulux blåt lys ...


Billede

Det bliver desværre mere el. mindre umuligt at få skummer på systemet... Da der er låg på, og det ikke er muligt at lave hul igennem Pga hængsler og ledninger ....

Men planen er også kun et par klovnefisk - Div Inverbrater og blødkoraller :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ser da godt ud Jhonnik - flot møbel ;)

Du kunne jo evt lave det vi snakkede om som et ekstern lille spandfilter der stod bagved med lidt rowaphos skulle det blive nødvendigt ;)

Hvad er der af pumper deri ??
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Der sidder et powerhead omme bag filtret jeg ik helt ved hvad er for et ? men ellers kommer der til at kører 2-3 Eheim compact pumper ... På hver 1000 l/t ... :) Som skulle sørge for cirkulation ......
Blomme
Reactions:

Indlæg af Blomme »

wau!! Flot nano..

Hvad har du måtte slippe for sådan et :?:
Det hele er købt samlet ik :?:
wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Hej Blomme :)

Jeg ved ik helt hva prisen på akvariet er ... Da der var en lille ridste var der lavet et godt tilbud på det.... Men da jeg kom hjem med det var der en ridse i frontglasse også ... Som jeg ik lige havde set :( Så der er idag bestilt et nyt hjem....

Prisen Inc bord er omkring 1800.- / 2000.-

:o)
Blomme
Reactions:

Indlæg af Blomme »

æv det er da hamrende surt. :(
Ærgerligt med sådan en ridse. Det ødelægger det ligesom lidt.

Men jeg synes ellers det er flot design, jeg går jo her og sparer op til mit eget nano (det går dog lidt for langsomt :wink:
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Hej Johnni

Er det ikke muligt at lave en konstruktion, hvor du har et eksternt spandfilter, hvor der er koblet en lukket skummer ind i. Der kan vel ikke være forskel på det og de pumpefødede skummere som andre uden sump/overløb har.

Ellers er jeg jo leveringsdygtig i en komplet koral opstart lige som sidst :mrgreen: :mrgreen:
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ham her`s flækkede efter et par dage.... lad os håbe dit er af en bedre kvalitet - http://www.reeffrontiers.com/forums/sho ... php?t=8183 :shock: :oops:
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

det ligner ost!
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"