"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Debatoplæg - er saltvandsfisk dyre?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Debatoplæg - er saltvandsfisk dyre?

Indlæg af nbd »

Jeg synes saltvandsfisk er blevet dyre i løbet af de seneste ti år. At fylde et akvarium op er blevet en større udskrivning.

Men på den anden side - og det er her vi må have Dan på banen :HE - sidst jeg købte en stor pighvar kostede den det samme som en kejserfisk. Og pighvarren var endda død...
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1033
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Debatoplæg - er saltvandsfisk dyre?

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg synes det er svært at sige. Meget har forandret sig i verden. Fragt priser bla.

I 1995 købte jeg hos Gunner i Viborg en kejser Pomacanthus navarchus 8 cm til 650kr dengang.

I dag sælges den til omkring 1000kr

Jeg tror ikke det som sådan er dyrere i dag
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3609
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Debatoplæg - er saltvandsfisk dyre?

Indlæg af Tykki »

Spisefisk er skam også blevet væsentligt dyere end de plejer at være, men mht akvariefisk kan man ikke sådan genaralisere det! De steder der er lukket for import har jo nogle dyr som pludselig kommer i høj kurs, gul kirug osv, men ellers er det da som det plejer at være, en dejlig dyr hobby. Guppyer er jo også smukke!
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Debatoplæg - er saltvandsfisk dyre?

Indlæg af Engelquist »

Det er en dyr hobby, det kommer vi ikke uden om... og at fylde akvariet med fisk har altid været et dybt greb i lommen.
Ift den sidste prisliste fra Decocean, mener jeg dog at prisstigningerne er forholdsvis beherskede:https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 71&t=97592 - Som Tykki også er inde på er f.eks gul kirurg steget helt vildt (desværre) men det skyldes jo eksportforbuddet fra Hawaii.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 257
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Debatoplæg - er saltvandsfisk dyre?

Indlæg af madsjeppe01 »

Engelquist skrev: lør 4. maj 2024 06:44 Det er en dyr hobby, det kommer vi ikke uden om... og at fylde akvariet med fisk har altid været et dybt greb i lommen.
Ift den sidste prisliste fra Decocean, mener jeg dog at prisstigningerne er forholdsvis beherskede:https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 71&t=97592 - Som Tykki også er inde på er f.eks gul kirurg steget helt vildt (desværre) men det skyldes jo eksportforbuddet fra Hawaii.
Jeg blev faktisk også positivt overasket over hans priser på den nye liste. Der kan de fleste være med :)
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3628
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Debatoplæg - er saltvandsfisk dyre?

Indlæg af nielsk »

Det bunder jo også i at mange saltvandsfisk er både skrøbelige og aggressive ift livet i akvariet.
Det koster på fiskekontoen.
Hvis de først er indkørte kan mange leve i årtier.
Vi er også impulskøbere når vi står i butikken
SPS : Stability provides succes
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3609
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Debatoplæg - er saltvandsfisk dyre?

Indlæg af Tykki »

Impulskøb !!!???? Hva snakker du om mand? :cheerleader: men tænk også på hvad nogle af fiskene kostede engang ! Z gemantum feks, og jeg kan også huske min første købte Achilles . Den kostede 1600 og jeg har lige købt en til 2400kr . Med et spænd på 7 -8 år imellem de to køb er det ikke en forskel overhoved ! Vores penge er blevet mindre værd med tiden
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"